Thumbnail
Η νέα τροπολογία του Υπ. Παιδείας που βγήκε στο φως της δημοσιότητας  και που αφορά τις ¨οργανικές θέσεις όλων των εκπαιδευτικών¨ ήρθε να μετατρέψει σε τρικυμία τα ήδη ταραγμένα νερά σχετικά με την ανασφάλεια που επικρατεί τελευταία στην πολύπαθη ζωή των περισσότερων εκπαιδευτικών. Το σύνθημα του υπουργείου είναι ¨οργανική θέση για όλους ¨ κάτι που ο υπουργός Παιδείας είχε προαναγγείλει μέσα στο καλοκαίρι και που μάλλον είχε περάσει στα ψιλά της επικαιρότητας.

Τι προβλέπει με λίγα λόγια η τροπολογία αυτή;

Α) Όσοι έχουν οργανική θέση μέχρι σήμερα τη κρατάνε (ακόμα και αυτοί που είναι αποσπασμένοι σε άλλο σχολείο ή  φορέα ή έχουν πάρει νόμιμη άδεια)

 
Β)Οι επί θητεία (Διευθυντές, Σύμβουλοι, υπεύθυνοι ΕΚΦΕ κ. α ) που δεν έχουν οργανική θέση σε σχολείο θα αποκτήσουν μία μέχρι την 21 /10/2013 με αίτηση προτίμησης  που θα περιλαμβάνει μέχρι 5 σχολεία (ανεξάρτητα αν αυτά τα σχολεία έχουν πραγματικά κενά ωρών της ειδικότητά τους )
 
Γ) Όσοι δεν έχουν οργανική θέση αποκτούν οργανική θέση στο σχολείο που είναι λειτουργικά τοποθετημένοι (που καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο ή έχουν τις περισσότερες ώρες του διδακτικού τους ωραρίου) μέχρι την 21 /10/2013 (ανεξάρτητα αν η θέση που καλύπτουν είναι μια οργανική θέση άλλου καθηγητή που για κάποιο λόγο απουσίαζε από τη θέση του). Θα έχουμε το παράδοξο της δημιουργίας μιας οργανικής πάνω στην άλλη. Δηλαδή δυο οργανικές για την ίδια θέση.
 
Δ) Όσοι δεν έχουν οργανική θέση και είναι αποσπασμένοι σε σχολεία ή φορέα  ή και σε νόμιμη άδεια αποκτούν οργανική θέση ,μέχρι την 21 /10/2013 ,σε σχολείο της περιοχής που ανήκουν οργανικά με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και χωρίς δικής τους  δήλωση προτίμησης. Προφανώς θα πρόκειται για μια ¨εικονική οργανική θέση ¨ για να φαίνεται ότι και αυτοί ανήκουν οργανικά σε κάποιο συγκεκριμένο σχολείο.
 
Ε) Οι υπεραριθμίες που οφείλονται σε συγχωνεύσεις, καταργήσεις, μειώσεις αριθμού τμημάτων εξακολουθούν να διευθετούνται βάσει του ΠΔ 50/1996, όπως μέχρι σήμερα δηλαδή.(δηλαδή αυτού του τύπου υπεράριθμοι προηγούνται από όλους στην κατοχύρωση οργανικής θέσης)
 
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι νέες αυτές οργανικές θέσεις που θα δημιουργηθούν θα είναι ¨προσωρινές οργανικές θέσεις¨ μέχρι τον Ιούλιο του 2014 όπου τότε θα δοθεί η δυνατότητα( σε όποιους επιθυμούν) μιας νέας και τελικής ανακατανομής των θέσεων αυτών (με δηλώσεις προτίμησης από τους ενδιαφερόμενους).Υποθέτω ότι οι θέσεις αυτές θα ανακατανεμηθούν με τη μέθοδο της ¨καραμπόλας¨(δηλαδή ο Α παίρνει τη θέση του Β αν ο Β παίρνει τη θέση του Γ  κ.τ.λ).Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή την 30/7/2014 τότε θα έχουμε τις ¨τελικές οργανικές θέσεις¨.
Αυτές οι οργανικές θέσεις δεν θα έχουν κανέναν minimum περιορισμό ωρών.( όπως τις 12 ώρες που είχαμε μέχρι σήμερα).Για το λόγο αυτό θα δίνεται η δυνατότητα κάποιος να εξαντλεί το διδακτικό του ωράριο μέχρι και σε 5 όμορα σχολεία .Αν και μετά από αυτό δεν έχει επιτευχθεί η συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου θα μπορεί να το συμπληρώνει με άλλες ενδοσχολικές δραστηριότητες (ΠΔΣ , Ενισχυτική Διδασκαλία, Γλωσσομάθεια, και υπηρεσίες διοίκησης στο σχολείο τους ή σε όμορο σχολείο κ.α ).
 
Παρατηρήσεις και συμπεράσματα
 
Με τις κινήσεις αυτές φαίνεται ότι κάποια πράγματα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα θα πάψουν να υφίστανται πλέον. Αναφέρομαι στις κατηγορίες εκπαιδευτικών χωρίς οργανική θέση που φέρουν το διακριτικό τίτλο : «στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ». Επίσης αναφέρομαι και στον τύπο διδακτικού κενού που υπάρχει στα σχολεία που λέγεται «λειτουργικό κενό». Όλοι πλέον οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν  οργανικές θέσεις. Κάθε ένας θα έχει χρεωθεί σε ένα σχολείο μόνιμα και θα μπορεί να πάει σε νέο μόνο με την διαδικασία των  μεταθέσεων. Έτσι εξηγείται και η φειδωλότητα που έδειξε το Υπουργείο στον αριθμό των φετινών αποσπάσεων(δεν ήθελε να ανακατέψει τη τράπουλα παραπάνω από όσο είναι ήδη ανακατεμένη).Από ότι φαίνεται γενικά ο θεσμός των αποσπάσεων πάει ουσιαστικά για κατάργηση. Ο μόνος τρόπος για να μετακινείται κάποιος από την οργανική του θα είναι μόνο σε μια νέα οργανική με  κανονική ή υποχρεωτική μετάθεση.
 
Εδώ έρχεται να κουμπώσει και η κίνηση του Υπουργείου να τρέξει αυτές τις μέρες το ΠΔ για τους ολικά υπεράριθμους ( ¨υποχρεωτικές μεταθέσεις¨ ) και να το θέσει ξανά εσπευσμένα στο ΣτΕ για τις τελικές διορθώσεις. Οι ¨υποχρεωτικές μεταθέσεις¨ αν όχι από φέτος , τότε από το νέο διδαχτικό έτος θα είναι το εργαλείο που θα λύνει τα χέρια  στον Υπουργό για τη διευθέτηση εκείνων των εκπαιδευτικών που δεν θα βρίσκουν οργανική στη περιοχή τους .Τότε θα τους δίνεται η δυνατότητα να αναζητήσουν οργανική αρχικά στην ίδια Περιφέρεια ( 5 επιλογές σχολείων ή ομάδες σχολείων) και αν δεν επιτευχθεί η εξεύρεση οργανικής στη Περιφέρεια να αναζητούν οργανική πλέον στην Επικράτεια ( 5 επιλογές σχολείων ή ομάδες σχολείων).
 
Τι επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας;
 
Εδώ θα ήθελα να πω δεν μπορούμε να είμαστε στο ¨μυαλό του Κ. Αρβανιτόπουλου¨ για αυτό το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υποθέσεις:
 
ΣΕΝΑΡΙΟ 1 (ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ)
 
Ο υπουργός έχει θέσει σε εφαρμογή αυτό που έχει κατά επανάληψη πει για «εξορθολογισμό» στις θέσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Αυτό που εννοούσε ήταν : α) η  μετακίνηση εκείνων που πλεονάζουν σε μια περιοχή σε άλλη που είναι ελλειμματική και β)  την κατάργηση του θεσμού των αναπληρωτών και των ωρομισθίων αφού όλη τη δουλειά ακόμα και τη βρώμικη (απομακρυσμένες περιοχές ή και ΠΔΣ ) θα τη βγάζουν πλέον οι μόνιμοι.
 Οι οργανικές θέσεις θα είναι ονομαστικές και έτσι κάθε 1η του Σεπτέμβρη όλοι οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στις θέσεις τους .Από την άλλη το υπουργείο κάνει ότι μπορεί για να πείσει ότι αυτή η κίνηση να δώσει  ¨οργανική θέση για όλους ¨ είναι ένα δώρο προς τους εκπαιδευτικούς .Οι πληροφορίες ότι η Τρόικα δεν αναγνωρίζει τους καθηγητές που βρίσκονται «στη Διάθεση του ΠΥΣΔΕ» έρχονται να ενισχύσουν την εικόνα που θέλει να βγάζει  το υπουργείο προς τα έξω ότι κάνει ότι μπορεί για να τους σώσει από τη διαθεσιμότητα. Βέβαια ας μας επιτρέψει το υπουργείο να είμαστε λίγο καχύποπτοι ως προς τις πραγματικές του διαθέσεις λόγω του βεβαρυμμένου πρόσφατου παρελθόντος .Ακόμα βέβαια και να επαληθευτεί αυτό το λογικοφανές σενάριο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλοί συνάδελφοί μας θα έχουν υποστεί βίαιο ξεριζωμό από το τόπο που ζούσαν για τις ¨ανάγκες της υπηρεσίας¨, κρινόμενοι τεχνητά πλεονάζοντες .Και βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τους συνάδελφούς μας αναπληρωτές και ωρομισθίους που θα έχουν θυσιαστεί στο βωμό αυτού που το υπουργείο αρέσκεται να  ονομάζει ¨νοικοκύρεμα¨ αλλά  που στην ουσία πρόκειται για ¨κούρεμα¨ .
 
ΣΕΝΑΡΙΟ 2 (ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ)
 
Η χειρότερη εξέλιξη που θα μπορούσε να έχει το θέμα αυτό είναι η μεταφορά  της συνταγματικά κατοχυρωμένης ¨οργανικότητας ¨ που έχουν όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί από το Υπουργείο Παιδείας  στη σχολική μονάδα που θα ανήκουν. ( πηγή :το πολύ σημαντικό άρθρο του Μαυρογένη με τίτλο ¨Το τυρί το βλέπεις, τη φάκα την είδες;¨) Σε αυτή τη περίπτωση η οργανική αυτή θέση θα είναι ευάλωτη και η απώλειά της ( συγχώνευση σχολείων, ελάττωση αριθμού τμημάτων)  μπορεί να οδηγεί ακόμα και σε απόλυση και μάλιστα να είναι σε συμφωνία με το Σύνταγμα (2008 -Άρθρο 103, παρ. 4): «Οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν».
 
Εδώ να προσθέσω ότι αν οι οργανικές θέσεις αποκεντρωθούν και μεταφερθούν στα σχολεία (άρα ο κάθε εκπαιδευτικός θα ανήκει αποκλειστικά στο σχολείο και όχι στο Υπουργείο) τότε είναι πιθανόν να μπουν σε εφαρμογή κάποια άλλα καταστροφικά σενάρια που κατά καιρούς κυκλοφορούν. Μπορεί να γίνει μια γενική αποκέντρωση των σχολείων τα οποία να περάσουν στους Δήμους και οι εκπαιδευτικοί να λογίζονται πλέον ως δημοτικοί υπάλληλοι και το καθεστώς εργασίας τους να είναι πλέον παρόμοιο με των ¨συμβασιούχων¨. Τότε βέβαια θα βληθεί και η κατοχυρωμένη μονιμότητα των εκπαιδευτικών.
 
Το μόνο σίγουρο είναι πίσω από αυτή την ελαστικοποίηση της οργανικότητας (¨οργανική θέση για όλους ¨) υπάρχει ο κίνδυνος της απαξίωσης και της τελικής κατάργησής της .Και μετά θα δεν μένει τίποτα άλλο από το να πέσει σαν ώριμο φρούτο η  άρση  της μονιμότητας. Ας ελπίσουμε να μην επαληθευτούν τα σενάρια αυτά.
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefaliko.jpg
Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο

Η αιφνίδια διαταραχή της ομιλίας και της άρθρωσης αποτελούν δύο τυπικά συμπτώματα αγγειακού...

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο
Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού