Thumbnail
«Παγώνει» η παιδεία στη δυτική Μακεδονία. Με τους δείκτες των θερμομέτρων να πλησιάζουν το μηδέν, όπως ακριβώς και τα κονδύλια που έχει διαθέσει η κυβέρνηση για θέρμανση στα σχολεία φέτος, πολλοί μαθητές απέχουν από τις αίθουσες διδασκαλίας που θυμίζουν… ψυγεία!

 

«Παγώνει» η παιδεία στη δυτική Μακεδονία. Με τους δείκτες των θερμομέτρων να πλησιάζουν το μηδέν, όπως ακριβώς και τα κονδύλια που έχει διαθέσει η κυβέρνηση για θέρμανση στα σχολεία φέτος, πολλοί μαθητές απέχουν από τις αίθουσες διδασκαλίας που θυμίζουν… ψυγεία!
 
Από τον περασμένο μήνα, οπότε οι θερμοκρασίες κυμαίνονται μεταξύ 2 και 7 βαθμών σε Φλώρινα, Καστοριά, Κοζάνη και άλλες ακριτικές περιοχές, τα σχολεία μόνο θεωρητικά λειτουργούν.
 
Πολλοί γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους στα μαθήματα, είτε γιατί αρκετά έχουν αρρωστήσει είτε γιατί ανησυχούν ότι σύντομα θα αρρωστήσουν.
 
Σε ορισμένα σχολεία έγιναν προσπάθειες καταλήψεων και αποχών, αλλά δεν κράτησαν πολύ, καθώς επιστρατεύτηκαν ακόμη και εισαγγελείς για να τις καταστείλουν. Σε κάποια άλλα, όταν απουσιάζουν πολλοί μαθητές, οι διευθυντές στέλνουν τους εναπομείναντες… «εκδρομή» στο προαύλιο. Οι απουσίες, ωστόσο, καταγράφονται κανονικά.
 
Τα αποθέματα πετρελαίου που υπάρχουν σε μερικά σχολεία είναι πολύ μικρά και επαρκούν για λίγες μόνο μέρες, ενώ εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης προειδοποιούν ότι, αν δεν φτάσουν οι επιχορηγήσεις για την προμήθεια πετρελαίου, παρά τις προσπάθειες να τα κρατήσουν ανοιχτά, θα αναγκαστούν να τα κλείσουν.
 
«Μέχρι τώρα αντέχαμε. Ωστόσο το κύμα ψύχους πλησιάζει κι αν δεν έρθουν οι επιχορηγήσεις, θα κλείσουμε τα σχολεία», δήλωσε ο δήμαρχος της Φλώρινας, Γιάννης Βοσκόπουλος.
 
«Πολλά παιδιά έχουν ήδη αρρωστήσει. Κρυώνουν στις τάξεις και δεν μπορούν να ζεσταθούν, αφού δεν λειτουργεί η θέρμανση και δεν υπάρχει πετρέλαιο», ανέφερε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Φλώρινας, Στέφανος Μπύρος.
 
«Το ενδεχόμενο να κλείσουν σχολικά συγκροτήματα είναι πλέον ορατό» και για τον δήμαρχο Αμυνταίου, Μάκη Ιωσηφίδη. «Η θέρμανση είναι πλέον αναγκαία», λέει, «και χωρίς καλοριφέρ είναι πρακτικώς αδύνατον να κάνουν μάθημα τα παιδιά».
 
Αποφασισμένος να βάλει… πλάτη για να μη μείνουν χωρίς θέρμανση τα σχολεία της Κοζάνης εμφανίζεται ο δήμος Καστοριάς, με δικές του δαπάνες.
 
Τη σχετική διαβεβαίωση ότι κανένα σχολείο δεν θα μείνει χωρίς θέρμανση έδωσε ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Μανώλης Παφίλης. Στα σχολεία της περιοχής φοιτούν 11 χιλιάδες μαθητές.
 
Στη Θεσσαλονίκη
 
Το υπουργείο έχει καθυστερήσει δραματικά την καταβολή των δόσεων χρηματοδότησης στις σχολικές επιτροπές για να καλύψουν τα χρέη τους.
 
Στον κεντρικό δήμο της Θεσσαλονίκης, όπου τα περισσότερα σχολεία (150 από τα 160) θερμαίνονται με φυσικό αέριο, ακόμη υπάρχουν οφειλές προς την Εταιρεία Φυσικού Αερίου από πέρυσι.
 
«Μέχρι στιγμής, έχουμε πάρει μόνο μία από τις δόσεις της επιχορήγησης για τη φετινή σχολική χρονιά. Είναι 495 χιλιάδες ευρώ. Προσφάτως κατατέθηκαν και τα χρήματα της δεύτερης δόσης, αλλά, λόγω της απεργίας της ΠΟΕ ΟΤΑ, δεν τα έχουμε πάρει.
 
Παρ” όλα αυτά, θα έπρεπε ήδη να έχουμε πάρει 4 δόσεις. Υπάρχουν οφειλές 120 χιλιάδων ευρώ από το περυσινό σχολικό έτος. Μας έδωσαν συνολικά 2,4 εκατομμύρια ευρώ, που όμως δεν έφτασαν», δήλωσε ο αντιδήμαρχος παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αντώνης Καρούμπης.
 
Εφημερίδα των Συντακτών 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ