Thumbnail
Α΄ΕΛΜΕ Αχαϊας: Νέα ονόματα εκπαιδευτικών σε αργία

 

Α΄ΕΛΜΕ Αχαϊας: Νέα ονόματα εκπαιδευτικών σε αργία
 
Η ΟΛΜΕ από τις 23/11/2012 είχε καταγγείλει το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο με εγκύκλιό του καλούσε τους διευθυντές και προέδρους των Υπηρεσια-κών Συμβουλίων να συντάξουν λίστα «προγραφών» εκπαιδευτικών και να την αποστείλουν για τα περαιτέρω…
 
Στην ουσία η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να εφαρμόζει ο αρμόδιος Υφυπουργός αυτό το διοικητικό μέτρο, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει σωρευτικά και με άλλες πειθαρχικές ποινές, αποτελεί επέκταση και αυστηρο-ποίηση του πλαισίου της αυτοδίκαιης και δυνητικής αργίας, που υπήρχε από παλιά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα (π.χ. Νόμος 2683/1999, Νόμος 3528/2007, Νόμος 4057/14-3-2012) και που εσχάτως εντάχθηκε με πιο σκληρές διατάξεις και στον Νόμο 4093/2012 (μνημόνιο ΙΙΙ, υποπαράγραφος Ζ3).
 
Με το νέο καθεστώς που διαμορφώνεται, αρκεί μία απλή αναφορά ενός οποιουδήποτε πολίτη ή Διευθυντή ή Συμβούλου, κατά τη γνώμη των οποίων ο-η εκπαιδευτικός φέρθηκε αναξιοπρεπώς ή επέδειξε σοβαρή απείθεια ή είχε ανάρμοστη συμπεριφορά και αμέσως ασκούν πειθαρχική δίωξη, με αποτέλεσμα να τεθεί σε αργία. Όλα αυτά και όχι μόνο, καταρρακώνουν κάθε έννοια κράτους δικαίου, αφού καταπατούν βάναυσα θεμελιώδη άρθρα του Συντάγματος. Έτσι κουρελιάζεται η θεμελιώδης δημοκρατική και συνταγματικά κατοχυρωμένη Αρχή του Τεκμηρίου της Αθωότητας, που ίσχυε απ’ την περίοδο της Γαλλικής Επανάστασης σ’ όλα τα δημοκρατικά Συντάγματα.
 
Εύλογα τίθεται το ερώτημα: γιατί ενεργοποιείται τώρα το σκληρό αυτό διοικητικό μέτρο, τη στιγμή που ήδη με τον Ν. 4057/2012 έχουν αλλάξει τα Πειθαρχικά Συμβούλια με γνώμονα –κατά τους νομοθετούντες- την καλύτερη απόδοση δικαιοσύνης; Δεν αρκούν για να αποδώσουν Δίκαιο τα νέα τριμελή Πρωτοβάθμια Πειθαρχικά Συμβούλια που στελεχώνονται πλέον με δύο Δικαστικούς και έναν Δ/ντή Εκπ/σης και που συγκροτήθηκαν μόλις πρόσφατα με εννεάμηνη (!) καθυστέρηση; 
 
Κανονικά θα έπρεπε να είναι αρκετά, αλλά στο όνομα της καταπολέμησης της διαφθοράς και στον αντίποδα της μέχρι πρόσφατα «ατιμωρησίας» στο Δημόσιο δημιουργείται ένα απαράδεκτα αυστηρό, αυταρχικό πλαίσιο. Αφού οι παλιότερες «επιεικείς» διαδικασίες δεν πολέμησαν τη διαφθορά, χρειάζεται η αυστηροποίησή τους. Με αυτή τη λογική, αποφεύγοντας να εστιάσουν στην ουσία του προβλήματος της Δημόσιας Διοίκησης, φτάνουν σε ακραίες καταστάσεις κυνηγώντας αποδιοπομπαίους τράγους και προσπαθώντας να πείσουν ότι με αυτόν τον τρόπο το Δημόσιο θα γίνει καλύτερο. Έτσι δικαιολογείται και η απαράδεκτη γενικότητα της περιγραφής ορισμένων πειθαρχικών παραπτωμάτων που μπορούν να εντάξουν ένα σωρό περιπτώ-σεις σε διαδικασία αργίας. 
Θεωρούμε πως πραγματικός στόχος του Υπουργείου είναι η χειραγώγη-ση των εκπαιδευτικών: οι Εκπαιδευτικοί θα είναι πλέον πειθήνια όργανα της Διοίκησης και του αυταρχικού κράτους, αφού θα επικρέμεται πάνω από το κεφάλι τους η «δαμόκλειος σπάθη» της απόλυσης, της «αργίας» και της «δυνητικής αργίας» σε περίπτωση «πειθαρχικού παραπτώματος». Επιπλέον, στόχος είναι η δημιουργία λόγων για απολύσεις, όπως συνεχώς πιέζει η Τρόικα, μέσα από την έκθεση και το στιγματισμό δημοσίων υπαλλήλων και εκπαιδευτικών. Σε μια κοινωνία που υποφέρει ποιος θα νοιαστεί αν συντελείται μια ακόμα αδικία σε βάρος μια μερίδας ανθρώπων, που για κάποια ΜΜΕ τούς αξίζουν τα χειρότερα; Ακόμα κι αν πρόκειται για ήσσονος σημασίας θέματα, ή για θέματα που έχουν παραπεμφθεί σε Υπηρεσιακό Συμβούλιο, αλλά εκκρεμούν ως προς την εκδίκασή τους. Ακόμα κι αν στιγματίζονται εκπαιδευτι-κοί με γόνιμη και ουσιαστική παρουσία στο σχολείο τους, που υπηρέτησαν με αξιοπρέπεια την Εκπαίδευση». 
 
Η Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας:
 
-   καταγγέλλει τη διαδικασία αυτή και ζητά άμεσα την απόσυρση/κατάργηση των ρυθμίσεων αυτών, όπως επιτάσσουν οι αρχές του «κράτους δικαίου».
-   καλεί τους συναδέλφους σε συσπείρωση στο Σωματείο, γιατί αυτή η πολιτική μόνο με συλλογικό και αγωνιστικό τρόπο μπορεί ν’ ανατραπεί
-    καλεί το Υπουργείο να μην προχωρά στη λήψη αυτού του μέτρου, λαμβάνο-ντας υπόψη όσα αναφέρθηκαν αλλά και ότι ήδη «το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας με προσωρινή διαταγή «πάγωσε» την αυτοδίκαιη αργία μισθωτού σε όμιλο της ΔΕΗ, πιθανολογώντας ότι μπορεί να απαλλαγεί στο πειθαρχικό» (Έθνος, 23/1/2013). Αντίθετα, οφείλει να ζητά επίσπευση των πειθαρχικών διαδικασιών ειδικά για τις περιπτώσεις που συνάδελφοι έχουν τεθεί σε αργία, ώστε να μην είναι σε ομηρία και να μπορέσουν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.
-  ζητά από το Νομικό Κόσμο να αναδείξει την αντισυνταγματικότητα τέτοιου είδους μέτρων αλλά και της διαδικασίας που ακολουθείται
-   ζητά να προχωρήσουν οι δικαστικές προσφυγές συναδέλφων που θίγονται αλλά και της ΑΔΕΔΥ για την ανατροπή των απαράδεκτων, αντεργατικών, αντιδημοκρατικών και αντισυνταγματικών ρυθμίσεων του Ν. 4093/2012.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
Αφαίρεση εκπαιδευτικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά - Το ΙΕΠ στερεί το δικαίωμα στην ασφάλεια και την πρόληψη της βίας στα σχολεία
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
xristougenna
Ανακαλείται χριστουγεννιάτικο στολίδι με LED - Είχε μεγάλη συγκέντρωση μολύβδου - Ποιο είναι
Ποιο είναι το στολίδι που ανακαλείται γιατί είχε μεγάλη συγκέντρωση μολύβδου
Ανακαλείται χριστουγεννιάτικο στολίδι με LED - Είχε μεγάλη συγκέντρωση μολύβδου - Ποιο είναι