Thumbnail
Αληθινά ψέματα για τις διαθεσιμότητες

Νέες αναταράξεις στην εκπαιδευτική κοινότητα έχει προκαλέσει το ενδεχόμενο να αποτελέσουν οι εκπαιδευτικοί το πρώτο μεγάλο κύμα της διαθεσιμότητας

 
Παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι δεν έχει προβεί σε καμία σχετική πρωτοβουλία (ούτε τροπολογίες ούτε ονομαστικές λίστες), μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος survey έχει ήδη καταγράψει χιλιάδες «υπεράριθμους» εκπαιδευτικούς
 
 
 
Της Αννας Ανδριτσάκη
 
 
 
Νέες αναταράξεις στην εκπαιδευτική κοινότητα έχει προκαλέσει το ενδεχόμενο να αποτελέσουν οι εκπαιδευτικοί το πρώτο μεγάλο κύμα της διαθεσιμότητας στο Δημόσιο το αμέσως επόμενο διάστημα, με οριζόντια και ακαριαία μέτρα μέσω προσεχών τροπολογιών.
 
 
 
Αν και σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο -μετά τη διάδοση της φημολογίας- επιμένει να διαβεβαιώνει τους εκπαιδευτικούς ότι δεν έχει προβεί σε καμία σχετική πρωτοβουλία (ούτε τροπολογίες ούτε ονομαστικές λίστες ), το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής του δυναμικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, που διαθέτει το υπουργείο (survey), μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανταποκριθεί σε σχετική κυβερνητική εντολή, ενώ ήδη έχει έτοιμο το βούτυρο στο ψωμί του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Κατέγραψε χιλιάδες «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών και αυτές οι λίστες είναι έτοιμες από καιρό. Οι εκπαιδευτικοί, από την πλευρά τους, δηλώνουν ότι θα βρίσκονται σε «αγωνιστική ετοιμότητα όλο το καλοκαίρι».
 
 
 
«Τι θέλετε να κάνω; Να διαψεύσω δημοσίως τα δημοσιεύματα που λένε ότι έχω έτοιμη τροπολογία;» φέρεται να λέει σε κύκλους της εκπαιδευτικής κοινότητας ο υπουργός Κ. Αρβανιτόπουλος, προτάσσοντας μάλιστα την επιφύλαξή του ακόμα και για την προοπτική της αναγκαστικής άμεσης διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς και της απαιτούμενης (χρονοβόρας) διαδικασίας καταγραφής κενών, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση των υπηρεσιακών μεταβολών στην εκπαίδευση. Οι δε διαβεβαιώσεις του υπουργού φαίνεται να ενισχύονται και από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης που εμμέσως πλην σαφώς διαμηνύουν σε εκπαιδευτικούς πως δεν έχουν κληθεί να στείλουν ονομαστικές λίστες.
 
 
 
Παρ’ όλα αυτά η σκληρή πραγματικότητα και το γεγονός ότι ο νέος υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης σκοπεύει μεν να ζητήσει παράταση, αλλά δεν προβαίνει σε καμία διάψευση ή σχετική διευκρίνιση προκαλούν έντονη καχυποψία η οποία εντείνεται και από την έκβαση του σχεδίου των υποχρεωτικών μεταθέσεων εντός δημόσιας εκπαίδευσης. Μετά τη γιγαντιαία επιχείρηση καταγραφής ή «κατασκευής» -σύμφωνα με τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών- πλεονασμάτων δημιουργήθηκε εικόνα ασφυξίας στα σχολεία. Στόχος, η κατάργηση αντίστοιχων οργανικών θέσεων που θα ανοίξουν τον δρόμο των απολύσεων, οι οποίες πάντως απαιτούν υπεράριθμους όχι στις μονάδες αλλά στην επικράτεια, κάτι που δεν προβλέπεται από το σχετικό υπάρχον Π.Δ.
 
 
 
Ωστόσο αν εύκολα οι υποχρεωτικές μεταθέσεις εντός εκπαίδευσης μπορούν να μετατραπούν σε μετατάξεις προς άλλες δημόσιες υπηρεσίες, τότε, όπως μπήκε το κλειδί στην πόρτα της ΕΡΤ, το ίδιο εύκολα μπορεί να ανοίξει απευθείας η έξοδος από το Δημόσιο για χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Χωρίς μάλιστα ν’ αρχίσει η εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, την ερχόμενη χρονιά, που θα έδινε και τον νομότυπο χαρακτήρα των απομακρύνσεων (των μη προακτέων). Από τους 12.500 δημόσιους υπάλληλους που πρέπει να τεθούν σε διαθεσιμότητα, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η συντριπτική πλειονότητα θα προέρχεται από τους εκπαιδευτικούς, ήτοι γύρω στις 8.000. Ηδη έχουν μπει στο στόχαστρο ειδικότητες όπως οι καθηγητές Πληροφορικής και οι γυμναστές. Θα ακολουθήσουν κι άλλες. Η διαθεσιμότητα προβλέπει μείωση 25% του μισθού για ένα χρόνο.
 
 
 
Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό είναι τα κριτήρια εξόδου. Μόλις αυτά οριστούν, τότε το σύστημα survey μπορεί να δώσει ακόμα και λίστες με ονοματεπώνυμα. Σημειώνεται ότι πρόκειται για ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής του εκπαιδευτικού και του μαθητικού δυναμικού των Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τροφοδοτείται από τις ίδιες τις σχολικές μονάδες μέσω των διευθυντών τους, ενώ παρέχει τη δυνατότητα και στις διοικητικές υπηρεσίες, στις οποίες υπάγονται οι μονάδες (Περ/κές Δ/νσεις, Δ/νσεις και Γραφεία Εκπ/σης) να προβαίνουν σε ελέγχους ή απαιτήσεις περισσότερων στοιχείων. Η δε ενημέρωσή του είναι διαρκής και, όπως επισημαίνεται κεντρικά, «θα πρέπει να γίνεται με οποιαδήποτε μεταβολή συμβαίνει στο εκπαιδευτικό προσωπικό ή στο μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας».
 
 
 
Το σύστημα αυτό έχει πολλάκις καταγγελθεί ως εργαλείο συρρίκνωσης της εκπαίδευσης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα προκάλεσε αντιδράσεις είτε με τις εντολές να καταγράφονται περισσότερα στοιχεία (μέχρι και χωρητικότητα των αιθουσών για την εξυπηρέτηση περισσότερων συγχωνεύσεων) είτε με την εκπόνηση αποτελεσμάτων που βασίστηκαν σε αυθαίρετα στοιχεία, σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες της εκπαιδευτικής κοινότητας.
 
 
 
Σε λίστες αναμονής
 
 
 
«Αν ισχύουν όλα αυτά, 8.000 εκπαιδευτικοί θα χάσουν το επόμενο δεκαήμερο την εργασία τους στην εκπαίδευση και θα μπουν σε λίστες αναμονής με το 75% του μισθού τους. Πολλοί από αυτούς δεν θα επιστρέψουν ποτέ σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, προκειμένου να καλυφθεί ο κατάλογος των 25.000 απολύσεων από το Δημόσιο στο τέλος του 2015» δηλώνει η ΟΛΜΕ, που χθες προέβη σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο.
 
 
 
Καλεί τον υπουργό «να διαψεύσει δημόσια αυτές τις πληροφορίες για τις διαθεσιμότητες–απολύσεις εκπαιδευτικών» και δηλώνει «την αποφασιστικότητα του κλάδου να αντισταθούμε όλοι μαζί στη βαρβαρότητα που καταργεί το δικαίωμα στην εργασία. Προειδοποιούμε την κυβέρνηση. Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. Τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικούς για να λειτουργήσουν. Το επόμενο διάστημα θα είναι πολύ θερμό και θα πάρουμε τα μέτρα μας για αυτό. Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να καταστρέφει άλλο το δημόσιο σχολείο και να εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς. Κοινό μέτωπο όλων τώρα για την ανατροπή αυτής της βάρβαρης πολιτικής. Θα είμαστε όλο το καλοκαίρι σε αγωνιστική ετοιμότητα».
 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι