Thumbnail

 

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                Πάτρα  20/3/2013
Ά ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ 
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 - 278776
 
ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
 
Η Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας είχε εκφράσει (24 /1/2011) από την εποχή του σχεδιασμού των νέων Προτύπων - Πειραματικών σχολείων (ΠΠΣ) την αντίθεσή της τόσο για τη στόχευση των συγκεκριμένων σχολείων όσο και για τον τρόπο διοίκησής τους (η ΔΕΠΠΣ, ένα νέο διοικητικό όργανο, που αποτελείται και από εξωτερικούς-άσχετους με το σχολείο παράγοντες) και για τον τρόπο επιλογής εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτά. Συγκεκριμένα πιστεύαμε και εξακολου-θούμε να πιστεύουμε ότι «τα ΠΠΣ θα αποτελέσουν σχολεία – ελίτ σε όλα τα επίπεδα. Από τις υποδομές και τους αξιολογημένους καθηγητές ‘αυξημένων προσόντων’, ως τους μαθητές που θα εγγράφονται στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο μετά από τεστ δεξιοτήτων και εξετάσεις αντίστοιχα. Δε μπορούν έτσι σε καμιά περίπτωση να έχουν πειραματικό χαρακτήρα, μια και τα συμπεράσματα των όποιων πειραματισμών δε θα αφορούν το ‘κοινό’ σχολείο και τους ‘κοινούς’ μαθητές, για τους οποίους το Υπουργείο στοχεύει με τις προωθούμενες συγχωνεύσεις να τους στοιβάξει σε σχολεία – μαμούθ». Διαβλέπαμε, μάλιστα, ότι τα πειραματικά – πρότυπα σχολεία θ’ αποτελέσουν το δούρειο ίππο της «αναμόρφωσης» συνολικά της εκπαίδευσης.
Αλλά και στις 31/10/2012 με νέα ανακοίνωση, ισχυριζόμασταν ότι με την υπάρχουσα νομοθε-σία για τα ΠΠΣ δεν προάγεται η λειτουργία των πειραματικών σχολείων και ζητούσαμε από το Υπουργείο Παιδείας νέο νόμο για πειραματικά σχολεία εντεταγμένα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον κάναμε λόγο μεταξύ άλλων για πάγωμα της διαδικασίας αξιολόγησης εκπαιδευτικών για τα ΠΠΣ, κατάργηση του Ν3966/11 για τα ΠΠΣ και λειτουργία Πειραματικών σχολείων στο πνεύμα του Ν 1566/85.
Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, δυο μήνες πριν τη λήξη του διδακτικού έτους ανακοινώσε την ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου Διαμαντοπούλου για τη διενέργεια εξετάσεων εισαγωγής μαθητών στα ΠΠΣ της χώρας, προκαλώντας τόσο το κοινό αίσθημα όσο και τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, στους μαθητές και στις οικογένειές τους. 
Το Υπουργείο και οι άνθρωποι της ΔΕΠΠΣ, όταν θέλουν να προωθήσουν τα σχέδια τους δεν υπολογίζουν τίποτα: με μια ακραία έκδοση της Αριστείας προχωρούν σε διαχωρισμό των μαθητών που ήδη φοιτούν στα ΠΠΣ με ένα τρόπο που θυμίζει «ξεσκαρτάρισμα», αφού όσοι από αυτούς δεν πρωτεύσουν σε μια δίωρη εξέταση αμφιβόλου ποιότητας που δεν συνάδει με την ουσία και τους στόχους του Δημόσιου σχολείου, αναγκάζονται να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Τα θέματα θα σχετίζονται με το διαγωνισμό PISA, τη μεθοδολογία του οποίου τα παιδιά δεν έχουν καν διδαχθεί. Λογικό είναι να παρατηρείται πρωτοφανής έξαρση των διαφημίσεων της παραπαιδείας και μάλιστα με διαφημιστικά φυλλάδια έξω από τα σχολεία αυτά.
Είμαστε κάθετα αντίθετοι στη διαμόρφωση αυτής της φυσιογνωμίας των ΠΠΣ, τα οποία με τις εξετάσεις εισαγωγής γίνονται σχολεία που τοποθετούνται στην κορυφή μιας κατηγοριοποίησης των σχολείων που προχωρά με την «αξιολόγηση», σχολεία ανηλεούς ανταγωνισμού, σχολεία που διαχωρίζουν και κατηγοριοποιούν τους μαθητές μας. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αποκοπής Δημόσιων σχολείων από τα υπόλοιπα και δημιουργίας ειδικών σχολείων αποκομμένων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για λίγα παιδιά, με τις προδιαγραφές των ακριβών ιδιωτικών, που όμως θα είναι δημόσια και θα λειτουργούν με δημόσιο χρήμα.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων ν’ αγωνιστούν με την εκπαιδευτική κοινότητα για την κατάργηση των εξετάσεων και την ανατροπή του συγκεκριμένου νόμου για τα ΠΠΣ. Τέλος, δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι η χώρα και η κοινωνία δεν χρειάζεται σχολειά Αριστείας, αλλά Άριστα Σχολεία για όλους.
 
 
 
     Για το ΔΣ
 
 
        Ο  Πρόεδρος                                                                           Ο  Γραμματέας
         
Σταμούλης Θόδωρος                                                                Ψαρράς  Σπύρος  
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Υπουργείο Παιδείας: Κύρωση πινάκων με τα ονόματα των εκπαιδευτικών που αποσπώνται στα σχολεία του εξωτερικού
Δείτε τους πίνακες με όλα τα ονόματα, ανά χώρα απόσπασης
Υπουργείο Παιδείας: Κύρωση πινάκων με τα ονόματα των εκπαιδευτικών που αποσπώνται στα σχολεία του εξωτερικού
αναπλ
Ειδική αγωγή: Οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών δασκάλων για το σχολικό έτος 2024-2025 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
Οριστικοποιήθηκαν οι αξιολογικοί πίνακες αναπληρωτών δασκάλων ΕΑΕ και ΠΕ70 για το 2024-2025 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
Ειδική αγωγή: Οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών δασκάλων για το σχολικό έτος 2024-2025 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
panelladikes-eksetaseis-mathites
Γυμνάσια: Το χρονοδιάγραμμα των απολυτηρίων και προαγωγικών εξετάσεων 2024-2025
Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή όταν έχει γενικό μέσο όρο...
Γυμνάσια: Το χρονοδιάγραμμα των απολυτηρίων και προαγωγικών εξετάσεων 2024-2025