Thumbnail
Για τη θέση των Ψυχολόγων στη Γενική Αγωγή

 

Σύλλογος Μεταπτυχιακών και

Υποψήφιων Διδακτόρων

Τμ, Ψυχολογίας ΑΠΘ

 Προς:

                                         -  Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Αρβανιτόπουλο

                                         -  Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Παπαθεοδώρου

                                     Κοιν:

                                     - Γενικό Γραμματέα ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Κυριαζή

                                     - Ειδικό Γραμματέα ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Γκλαβά

                                    - Δντή Ειδικής Αγωγής  κο Λολίτσα

                                     - ΕΣΑΜΕΑ

                                     -  M.M.E

 

Αξιότιμε και Υπουργέ

Αξιότιμε και  Υφυπουργέ

 Διαβάζοντας και παρακολουθώντας τη δημόσια διαβούλευση για το υπό κατάθεση  προς ψήφιση σχέδιο νόμου  για την «Οργάνωση και Λειτουργία του ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού  Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού  και άλλες διατάξεις» θα θέλαμε να χαιρετήσουμε την βούλησή σας  στο άρθρο 39 για την ίδρυση Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης  (ΚΥΕΑΕ) και την  Δημιουργία σε κάθε μονάδα σχολικής γενικής αγωγής  Επιτροπής Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης  και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ). Πρόκειται  για μία μεγάλη θεσμική αλλαγή που άργησε στη χώρα μας και που θα συμβάλει στην ουσιαστική εκπαιδευτική και ψυχολογική υποστήριξη ολόκληρου του μαθητικού πληθυσμού.   

Η επαγγελματικά εξειδικευμένη ψυχολογική υποστήριξη και ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου και του ρόλου του σχολείου είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαία α) για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των προσπαθειών που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής καθώς και οι γονείς β) για την επίτευξη του στόχου όλοι οι μαθητές, χωρίς διακρίσεις, να ωφελούνται του δικαιώματος της εκπαίδευσης και να έχουν ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού τους και γ) για να αποφεύγεται η συνταύτιση των δυσκολιών στην εκπαίδευση με προβλήματα ατομικής ψυχικής υγείας.

Άλλωστε μετά από καθυστέρηση χρόνων φαίνεται πως το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εναρμονίζεται  στη πράξη  με την αναγκαιότητα  ανάπτυξης της σχολικής ψυχολογικής υποστήριξης της Εκπαίδευσης με βάση σύγχρονες διεθνείς προδιαγραφές, σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΥΝΕΣΚΟ και του Διεθνούς Γραφείου Εκπαίδευσης και με βάση την αρχή ότι η σχολική ψυχολογική διάσταση αποτελεί οργανικά συνισταμένη του εκπαιδευτικού έργου και όχι απλά και μόνο ζήτημα ψυχικής υγείας και ξεχωριστής ειδικής αγωγής.

Ωστόσο, για να μπορέσουν οι συνάδελφοι ψυχολόγοι που θα στελεχώσουν την εκπαίδευση να ανταποκριθούν αποτελεσματικά και αντάξια στα διεθνή πρότυπα της ψυχολογικής υποστήριξης της εκπαίδευσης είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί ο ισότιμος διακριτός τους ρόλος , το ορθολογικό οργανωτικό πλαίσιο και η συνέχεια του επιστημονικού τους έργου.

Για τους παραπάνω λόγους κρίνουμε αναγκαίο να υπάρξει α) αυστηρός και συγκεκριμένος σχεδιασμός για τον αριθμό των Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης  (ΚΥΕΑΕ) που θα ιδρυθούν ανά  περιφέρεια  καθώς και β) η διασφάλιση των απαραίτητων πόρων ώστε η στήριξη που θα παρέχεται να είναι πλήρης και όχι αποσπασματική γεγονός που θα είχε ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες στο εκπαιδευτικό έργο και στο ψυχισμό πολλών μαθητών.

Τέλος, ως φοιτούντες σε μεταπτυχιακά  εξειδίκευσης  θεωρούμε πως πρέπει να διασαφηνιστούν πλήρως τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των εργαζομένων ψυχολόγων στα σχολεία με σκοπό την προώθηση των αρχών της συνεκπαίδευσης της ένταξης και της αρμονικής συνύπαρξης όλων των μαθητών , προωθώντας  στη πράξη την οικουμενική επιταγή για «ένα σχολείο για όλους» και συμβάλλοντας έμπρακτα στον  απόστιγματισμό και τη  πρόοδο κάθε μαθητή.

 

Με εκτίμηση

Εκ μέρους της διοικούσας επιτροπής

Συλλόγου μεταπτυχιακών και υποψηφίων διδακτόρων ΑΠΘ Τμήματος Ψυχολογίας .

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

giannis katsaros
ΕΠΑΛ- Π.ΕΠΑΛ: Εγκύκλιος Κατσαρού για τον προγραμματισμό των ενδοσχολικών εξετάσεων - Χρονοδιάγραμμα
Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών/τριών της Α΄ και Β΄ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. της πρώτης εξεταστικής...
ΕΠΑΛ- Π.ΕΠΑΛ: Εγκύκλιος Κατσαρού για τον προγραμματισμό των ενδοσχολικών εξετάσεων - Χρονοδιάγραμμα
ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Προχωρά στην αγορά ακινήτου αξίας 13.165.000,00 ευρώ στο κέντρο της Αθήνας
Ποιες είναι οι απαιτήσεις για τα ακίνητα που αναζητά το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
ΕΚΠΑ: Προχωρά στην αγορά ακινήτου αξίας 13.165.000,00 ευρώ στο κέντρο της Αθήνας
ZAXARAKI FORUM
Ζαχαράκη: Παράταση προθεσμίας υποβολής προσφορών στον διεθνή διαγωνισμό για το Ψηφιακό Σχολείο
Η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών είναι στις 28-04-2025 ημέρα Δευτέρα και ώρα 11:30 π.μ.. Ως εκ τούτου και σύμφωνα με τα ανωτέρω ο...
Ζαχαράκη: Παράταση προθεσμίας υποβολής προσφορών στον διεθνή διαγωνισμό για το Ψηφιακό Σχολείο