Thumbnail
Ομάδα Ιστορίας της ΠΕΦ: Η υποβάθμιση της Ιστορίας στη Β/βάθμια Εκπαίδευση

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΤΗΣ  ΟΜΑΔΑΣ  ΙΣΤΟΡΙΑΣ  ΤΗΣ  Π.Ε.Φ.

Η  ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ  ΤΗΣ  ΙΣΤΟΡΙΑΣ  ΣΤΗ  ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 
 
Η Ομάδα  Ιστορίας της Π.Ε.Φ.  παρακολουθεί   με ανησυχία και αγανάκτηση τις ενέργειες  παραγόντων του Υπουργείου  Παιδείας  που έχουν ως στόχο το μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Οι διαρροές μάς λένε ότι υπάρχει πρόθεση να δοθεί το μάθημα ως  πρώτη ανάθεση και σε άλλες ειδικότητες, με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στους εκπαιδευτικούς και ειδικά στον κλάδο των Φιλολόγων (ΠΕ2).  
Η υποβάθμιση του  μαθήματος της Ιστορίας ήταν πολύ έντονη την περσινή  χρονιά, αφού  ανατέθηκε σε ειδικότητες με δεύτερη ανάθεση με μοναδικό κριτήριο την κάλυψη ωραρίου έγιναν μάλιστα και αναθέσεις που παραβίαζαν το νόμο και προκάλεσαν σύγχυση για την προτεραιότητα της διδασκαλίας από τους φιλολόγους.  Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο υποβάθμισης έως και ακύρωσης της ιστορικής μάθησης και γνώσης , έτσι ώστε ο μαθητής να αδυνατεί να διαμορφώσει ιστορική συνείδηση. Παράλληλα υπάρχει διαρροή πληροφοριών για ομάδες συγγραφής νέων βιβλίων, οι οποίες φαίνεται να μην ολοκληρώνουν το έργο τους ή να απορρίπτονται  με κυβερνητική εντολή. Όμως η πληθώρα  των πληροφοριών που υπάρχουν στο internet, απλώς αναπαράγονται  στο πλαίσιο του project (ερευνητική εργασία) και δεν οδηγούν σε μια συνθετική διαδικασία που να αναβαθμίζει τη διδασκαλία  από τις πηγές.  Αυτή η διαδικασία γίνεται με  σκοπό να επικρατήσει η θεματική ιστορία και διαθεματική με τη βοήθεια διαφορετικών ειδικοτήτων. Με την είσοδο των άλλων ειδικοτήτων, οι οποίες έχουν στις αποσκευές τους αποσπασματικές γνώσεις Ιστορίας, προχωράει, εκ των πραγμάτων, ο κατακερματισμός της γνώσης. 
Οι φιλόλογοι που έχουν σπουδάσει σε Φιλοσοφικές Σχολές και Τμήματα αντίστοιχα έχουν αποκτήσει γνώσεις της γενικής Ιστορίας και μπορούν να το διδάξουν ως μάθημα Γενικής Παιδείας. Επιπλέον, η  γενική γνώσης της Ιστορίας έχει σχέση και με το προαπαιτούμενο στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ που είναι η Ιστορία. 
Η επίθεση στο μάθημα της Ιστορίας μπορεί να αποτελέσει  την  αρχή της διάλυσης της ειδικότητας και σε άλλα μαθήματα.
Υπερασπιζόμαστε την επιστήμη της Ιστορίας και δεχόμαστε ότι έχει     αυτοτέλεια  στο αντικείμενο και τη μέθοδο.  Δεν μπορεί να αντικατασταθεί ή να αφομοιωθεί από την Ανθρωπολογία, την Κοινωνιολογία, τις Ξένες Γλώσσες  και τη Λογοτεχνία, αντικείμενα που έχουν τη δική τους αυτοτέλεια πράγμα που δεν αμφισβητεί κανένας.  
Απαιτούμε  να κατοχυρωθεί η Ιστορία ως αντικείμενο διδασκαλίας των Φιλολόγων και να αναγνωριστεί η πολυπλοκότητα του διδακτικού αντικειμένου και η ανάγκη αναβάθμισης της ποιότητας.    
 
ΤΑ  ΜΕΛΗ  ΤΗΣ  ΟΜΑΔΑΣ  ΙΣΤΟΡΙΑΣ  ΤΗΣ  ΠΕΦ
 Αναστασία  Αβραμίδου        Φιλόλογος, Master  Ανθρωπιστικών σπουδών  
Γιούλα  Κωνσταντοπούλου     Δρ. Ιστορίας  
Κυριακούλα  Μαμίτση            Φιλόλογος, ιστορικός
Χαράλαμπος   Μπαμπούνης    Αναπλ. Καθηγητής Ιστορίας Πανεπιστ. Αθηνών
Μιχάλης  Παπαδόπουλος        Δρ. Ιστορίας
Μάρκος  Ρενιέρης                   DEA  Ιστορίας
Σπύρος  Τουλιάτος                 Ιστορικός,  Οργανωτικός Γραμματέας ΠΕΦ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Ένα επιστημονικά εσφαλμένο και παιδαγωγικά αναποτελεσματικό μέτρο
Η αξιολόγηση συνιστά ένα καθόλα λαϊκιστικό σύνθημα που μεταθέτει τις πολιτικές ευθύνες για την αποτυχία του κράτους να θεσμοθετήσει ένα σύγχρονο εκπαι
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Ένα επιστημονικά εσφαλμένο και παιδαγωγικά αναποτελεσματικό μέτρο
ποιηση
Μαθητές και ποιήτριες συνομιλούν για τη γυναικεία ποίηση στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Η εκδήλωση αποσκοπεί στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, της δημιουργικής έκφρασης και του κριτικού στοχασμού γύρω από ζητήματα φύλου, ταυτότητας και...
Μαθητές και ποιήτριες συνομιλούν για τη γυναικεία ποίηση στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»