Thumbnail
«Να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ».

 

Πανελλήνιες εξετάσεις και δικαίωμα συμμετοχής σε αυτές

Αγαπητοί συνάδελφοι,

μετά από αρκετές προσπάθειες να ακουστεί η φωνή των μαθητών μας με θεσμικό τρόπο, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η απρόσωπη γραφειοκρατία του υπουργείου σπάει μόνο μέσα από τη δική μας συντονισμένη κινητοποίηση. Σε τι αναφέρομαι και τι εννοώ. Αναφέρομαι στο δικαίωμα των αποφοίτων των Γενικών Λυκείων που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν. Εννοώ, ότι από το Σεπτέμβριο της φετινής χρονιάς συνέταξα ένα έγγραφο, το κατέθεσα στο Σύλλογο Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Τυρνάβου, όπου και υπηρετώ και αφού υπογράφηκε από όλους τους συναδέλφους, το αποστείλαμε στο γραφείο Σχολικών Συμβούλων του Ν. Λάρισας, ώστε να το προωθήσουν στο υπουργείο. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στο 7ο ΕΠΑΛ Λάρισας. Μετά από ένα μήνα οι Σχολικοί Σύμβουλοι μεταβίβασαν τα εν λόγω έγγραφα στην περιφερειάρχη και αυτή με τη σειρά της στο Υπουργείο Παιδείας. Αντίστοιχα οι μαθητές μου έστειλαν και αυτοί έγγραφο στο υπουργείο. Έκτοτε και ενώ τα χρονικά περιθώρια έχουν τελειώσει δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Θα μου πείτε, εδώ λαμβάνουν χώρα τόσες αρνητικές εξελίξεις που αφορούν στο επάγγελμα μας και εσύ ενδιαφέρεσαι για το ποιοι έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις; Σε ένα θέμα μάλιστα που μπορεί να υπάρχουν και πολλές διαφορετικές απόψεις. Καταρχάς, αυτοί οι ποιοι αγαπητοί συνάδελφοι είναι οι μαθητές μας. Φανταστείτε εάν εμείς είμαστε απογοητευμένοι για όσα συμβαίνουν, αυτοί πως θα πρέπει να νιώθουν για τις προοπτικές που προδιαγράφονται για το μέλλον τους;

Μέσα σε αυτό το δυσοίωνο περιβάλλον, φανταστείτε να σας έλεγαν ότι εάν θέλετε να περάσετε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πρέπει εφόσον κάνατε την επιλογή να εγγραφείτε στο ΕΠΑΛ π.χ. στον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας, να διαβάζετε Ανατομία και Παθολογία, αλλά να εξετάζεσθε στις Πανελλήνιες ως απόφοιτος του Γενικού Λυκείου στην Ιστορία και στα Αρχαία. Το ξέρετε ότι εάν μελετήσετε όλους τους νόμους και τις εγκυκλίους αναφορικά με το ζήτημα, είναι οι μόνοι απόφοιτοι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, που δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν;  

Εφόσον παρέθεσα τι συμβαίνει και τι έχει γίνει μέχρι τώρα, γεννάται το ερώτημα, εάν αντιδράμε και το πώς αντιδράμε. Αναφορικά με το πρώτο ερώτημα πιστεύω πως συμφωνείτε ότι πρωτίστως είμαστε παιδαγωγοί και μετά επαγγελματίες. Όταν οι μαθητές μας λοιπόν, μας λένε το πρόβλημα τους, τους κοιτάμε στα μάτια και τους λέμε ότι έχουμε και εμείς προβλήματα ή αντίθετα γινόμαστε αρωγοί, συμπαραστάτες και σύμβουλοι τους; Εάν επιλέξουμε τη δεύτερη στάση, πως πρέπει να αντιδράσουμε; Επιχειρούμε μόνο να απαξιώσουμε το σύστημα, ή επιδιώκουμε να τους δείξουμε πως αυτό πρέπει να αλλάξει. Κανείς δεν μας εγγυάται ότι αυτό θα γίνει, αλλά τους μαθαίνουμε με τις πράξεις μας ότι δεν τα παρατάμε, ότι προσπαθούμε απέναντι σε ένα απρόσωπο γραφειοκρατικό μηχανισμό και ότι οι αλλαγές γίνονται μόνο με τη συμμετοχή. Γιατί η συμμετοχή ταράζει την αδράνεια του συστήματος που τα θέλει όλα ήρεμα και σε σειρά. Έστω και αν δεν πετύχουμε τους στόχους μας, θα έχουμε εκπαιδεύσει τους μαθητές μας να συμμετέχουν και αυτό θα είναι το καλύτερο μάθημα που έχουμε να τους δώσουμε και ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος φόβος του συστήματος.

Αυτό λοιπόν σας ζητάω μαζί με τους μαθητές μου, να συμμετέχετε. Να στείλετε στο e-mail του υφυπουργού: [email protected] ένα απλό αίτημα:

«Να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις μέσω του σχολείου στο οποίο φοιτούν οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ».

Εφόσον συμφωνείτε, μπορείτε να συμπληρώσετε τα στοιχεία σας ή και όχι και να στείλετε το αίτημα.

Κλείνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που αφιερώσατε διαβάζοντας αυτό το κείμενο και θα ήθελα να σας παρακαλέσω, εάν δεν συμμετάσχετε σε αυτή την προσπάθεια, γράψτε μου τι να πω στους μαθητές μου!

Με εκτίμηση,

Σακατζής Δημήτρης

Εκπαιδευτικός  (ΠΕ1810) στο 1ο ΕΠΑΛ Τυρνάβου

Χατζημιχάλη 6, Λάρισα

2410-617741, 6974325155

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ