Thumbnail
Σύνδεσμος Φιλολόγων Καστοριάς

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Πληρ.: Αλ. Μακρίδης: τηλ. 6944442689
Ιστολόγιο: http://synfika.blogspot.gr/
Καστοριά, 19 Ιουνίου 2013
 
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
 
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Καστοριάς καταθέτει την ανησυχία του και την έντονη διαμαρτυρία των μελών του σχετικά με την ολοένα και περισσότερο διαδεδομένη πρακτική που ακολουθείται στα σχολεία Β/βάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, να ανατίθεται και να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας όχι από φιλολόγους-ιστορικούς, αλλά από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, εφαρμόζοντας σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Το φαινόμενο παρατηρείται εδώ και χρόνια σε όλη την επικράτεια, με την ανοχή όλων μας. Ωστόσο, μετά τις πρόσφατες αποφάσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης και κατά συνέπεια τις απώλειες οργανικών θέσεων κατασκευάζονται πλεονάσματα διδακτικού προσωπικού, οπότε αναζητούνται «λογιστικοί» τρόποι για την απορρόφηση αυτών των πλεονασμάτων. Η ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας – και ίσως και άλλων μαθημάτων – ως Α΄ ανάθεση σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων πέραν των φιλολόγων είναι μια πρόταση, η οποία δεν πρέπει να γίνει πράξη!
Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζεται το κρίσιμο μάθημα της ιστορίας και υπονομεύεται η έννοια της ιστορικής – κριτικής σκέψης, ενώ τίθεται σε κίνδυνο ο κλάδος των φιλολόγων. Εννοείται ότι συρρικνώνεται το διδακτικό τους ωράριο και απολύονται οριστικά χιλιάδες αναπληρωτές φιλόλογοι.
Πρόκειται για μια πρακτική, που αποβαίνει εις βάρος:
α) των μαθητών, που χωρίς το κατάλληλο διδακτικό υπόβαθρο καλούνται να κατανοήσουν τις πολύπλευρες όψεις των ιστορικών και κοινωνικών φαινομένων και τελικά να διαμορφώσουν κριτική ιστορική σκέψη,
β) των διδασκόντων φιλολόγων, οι οποίοι στερούνται το δικαίωμα να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας, το οποίο κατέχουν, διότι το σπούδασαν (κάποιοι στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, κάποιοι με ειδικά μεταπτυχιακά διπλώματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας), διαγωνίστηκαν σε αυτό για να διοριστούν μέσω ΑΣΕΠ και επιπλέον επιμορφώθηκαν στη διδακτική του,
γ) των διδασκόντων άλλων ειδικοτήτων, οι οποίοι αναγκάζονται να διδάξουν ένα μάθημα που δεν σπούδασαν και δεν έχουν επιμορφωθεί στη διδακτική του, διότι το Υπουργείο αποφάσισε ότι ξαφνικά δεν καλύπτουν -προφανώς όχι με δική τους ευθύνη- το διδακτικό ωράριο για το οποίο διορίστηκαν,
δ) του ίδιου του αντικειμένου της Ιστορίας, το οποίο αντιμετωπίζεται ως ένα μάθημα δεύτερης κατηγορίας, σε μια εποχή που η κοινωνία μαστίζεται από την ημιμάθεια και την ανιστόρητη έκφραση.
Η προοπτική μιας τέτοια επιπόλαιης, αντισυναδελφικής και αντιεπιστημονικής ρύθμισης, θίγει την εκπαιδευτική διαδικασία συνολικά. Καταθέτουμε την αντίρρησή μας και ζητούμε το αυτονόητο: την προστασία της Ιστορίας ως μαθήματος και επιστήμης, την κατοχύρωση των διδακτικών αντικειμένων για όλες τις ειδικότητες και την υπεύθυνη αντιμετώπιση των μαθητών, που είναι οι τελικοί αποδέκτες των αποφάσεων της διοίκησης.
Υπογραμμίζουμε ωστόσο ότι η διαμαρτυρία μας δεν έχει συντεχνιακό χαρακτήρα και δεν στρέφεται εναντίον συναδέλφων, που δικαίως επιθυμούν να εργαστούν στη θέση στην οποία διορίστηκαν διδάσκοντας το αντικείμενο που επέλεξαν να σπουδάσουν. Όμως, αυτό ακριβώς διακυβεύεται με την επιπολαιότητα που επιδεικνύει το Υπουργείο στην ανάθεση των αντικειμένων. Αντιδρούμε στην προωθούμενη λογική ευέλικτων εργαζόμενων, που θα πρέπει να προσαρμόζονται σε ανεδαφικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, τα ωράρια διδασκαλίας και τον «νέο σχολικό χάρτη». Η πρακτική του «διαίρει και βασίλευε» δεν πρέπει να επικρατήσει.
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Καστοριάς –συνεπής σε προηγούμενη διαμαρτυρία των μελών του το 2007, την οποία είχαν προσυπογράψει εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων- συντάσσεται με τις αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, άλλων Συνδέσμων και Επιστημονικών Ενώσεων και προωθεί το παρόν ψήφισμα διαμαρτυρίας σε συνδικαλιστικούς, διοικητικούς και επιστημονικούς φορείς, συνοδευόμενο από την ανακοίνωση της ΠΕΦ.
Από το Δ. Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»