ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Θέμα: Επιστολή Διαμαρτυρίας Συνδέσμου Φιλολόγων Ν. Κορινθίας
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Με ιδιαίτερη ανησυχία ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Κορινθίας πληροφορήθηκε από τον τύπο και το διαδίκτυο ότι συζητείται το ενδεχόμενο να αφαιρεθεί το μάθημα της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από τους φιλολόγους ως πρώτη ανάθεση και να ανατεθεί σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.
Εκφράζοντας την εντονότατη αντίθεσή μας στην πιθανότητα υλοποίησης αυτού του σχεδιασμού, ο Σ.Φ.Ν.Κ. εκθέτει προς το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. τα παρακάτω επιχειρήματα, ευελπιστώντας σε έναν ειλικρινή προβληματισμό σχετικά με τα γνωστικά αντικείμενα βαρύνουσας σημασίας, τόσο για τη μόρφωση των νέων, όσο και για την ποιότητα της παρεχομένης παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Α) Οι φιλόλογοι είναι ο μόνος κλάδος που στα πλαίσια των πανεπιστημιακών τους σπουδών διδάσκονται τα μαθήματα αυτά σε όλα τα έτη - εξάμηνα, ακόμα και στην περίπτωση κατά την οποία δεν έχουν επιλέξει οι ίδιοι ως βασικό τμήμα σπουδών ένα από τα αντιστοιχούντα στα ανωτέρω μαθήματα.
Β) Πολλοί φιλόλογοι έχουν αποφοιτήσει από τμήματα Ιστορίας ή Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, έχοντας αποκλειστική ειδίκευση σ' αυτά τα γνωστικά αντικείμενα.
Γ) Αν αρθεί το δικαίωμά τους να διδάσκουν αυτό στο οποίο έχουν σπουδάσει και ειδικευτεί, δεν καταργούνται τα πτυχία τους; Ποιος είναι λοιπόν ο λόγος ύπαρξης αυτών των Φιλολογικών σχολών ή αυτόνομων τμημάτων των Φιλοσοφικών σχολών;
Δ) Ως γνωστόν η διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας συνδέεται άρρηκτα με το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Σε περίπτωση πιθανής ανάθεσης της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε άλλες ειδικότητες, ποιος θα κριθεί επαρκής να διδάσκει τη Νεοελληνική Γλώσσα; Μήπως ο θεολόγος, ο ξενόγλωσσος ή ο κοινωνιολόγος;
Ε) Επιπλέον είναι διαπιστωμένο από τη συλλογική εμπειρία των φιλολόγων ότι τα διδακτικά αντικείμενά τους (Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Φιλοσοφία, Λατινικά, Ψυχολογία κ.λ.π.) αλληλοσυμπληρώνονται, με αποτέλεσμα ο φιλόλογος να έχει την ικανότητα αποτελεσματικότερης διδασκαλίας, αξιοποιώντας στη διδακτική πορεία το γνωστικό υλικό από όλα αυτά.
Επομένως η μόνη λογική εξήγηση των προθέσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. είναι ότι στοχεύει να εξυπηρετήσει συντεχνιακά και μόνο συμφέροντα και όχι να αναβαθμίσει την Παιδεία.
Ζητούμε λοιπόν από τα τμήματα Ιστορίας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας των Φιλοσοφικών Σχολών να υπερασπιστούν την ύπαρξή τους,, καθώς και από τους αρμόδιους φορείς (Π.Ε.Φ., Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.) να αντιμετωπίσουν σοβαρά και υπεύθυνα ένα τόσο καίριο ζήτημα της Εκπαίδευσης.
Παρακαλούμε τους κ.κ. Διευθυντές των σχολείων να ενημερώσουν τους συναδέλφους φιλολόγους.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η πρόεδρος Ο γραμματέας
Μαρία Τσιάντη Κων/νος Παρασκευόπουλος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη