Άκου μάνα…
Άκουσα πως η εκπαίδευση είναι ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους, δε στοχεύει στη γνώση και στην αξιακή συγκρότηση των ανθρώπων, αλλά “αποβλέπει σε ένα παραγωγικό αποτέλεσμα δηλαδή οι νέοι να αποδεχτούν αβίαστα πώς δεν είναι όλοι ίσοι και ισότιμοι και πως η καταξίωση και προώθηση των αρίστων εις βάρος των μετρίων και των αποτυχημένων είναι νόμος της φύσης”.
Δεν τους πίστεψα
Άκου μάνα…
Άκουσα πως η παιδεία είναι ταξική είτε με «δεξιά» είτε με «αριστερή» κυβέρνηση και πως υπάρχουν τα σχολεία των πολλών με τα φροντιστήρια της γειτονιάς και τα σχολεία των λίγων με τα μεγαλο-φροντιστήρια και τους «εξειδικευμένους –ιδιαιτεράδες». Στα σχολεία των πολλών οι καθηγητές κάνουν την ύλη του βιβλίου με τη «βοήθεια» των φροντιστηρίων της γειτονιάς ενώ στα σχολεία των λίγων οι καθηγητές μετέχουν στις εξεταστικές επιτροπές με διάφορους τρόπους, χτυπούν τα ιδιαίτερα με ταρίφα και οι μαθητές εξασκούνται σε μια άλλη ύλη.
Δεν τους πίστεψα
Άκου μάνα…
Άκουσα πως σε καιρούς κρίσης κάποιοι βγάζουν λεφτά και κάποιοι άλλοι κατασκευάζουν τον κοινωνικό τους ρόλο με θράσος και κυνικότητα. Νομίζω πως το πρώτο λέγεται μαυραγοριτισμός και το δεύτερο κοινωνικός κανιβαλισμός. Μιλούν με μεγάλα λόγια και μεγαλο-ιδεατισμό για την ανάγκη ποιοτικής εκπαίδευσης που συνάδει με αύξηση της ύλης και αξιολόγηση, επιζητούν αριστείες, ευφυΐες και βραβεία και συνθέτουν υπηρεσιακά συμβούλια και εξεταστικές επιτροπές. Είναι οι ίδιοι κάθε φορά ανώνυμοι και επιφανείς. Ανώνυμοι στην ευθύνη και επιφανείς ως προς το ρόλο τους. Χωρίς περίσκεψη και τύψη καμιά, συνθέτουν “άγρια επιστημονικά θέματα” ρίχνοντας στη θλίψη και την απόγνωση ολόκληρα κομμάτια μιας κοινωνίας, της ίδιας κοινωνίας που τρώει από τα σκουπίδια, που αυτοκτονεί από την ανέχεια, που αγωνίζεται καθημερινά για την επιβίωση με αξιοπρέπεια .
Δεν τους πίστεψα
Άκου μάνα…
Ήρθε και μου είπε πώς οι πανελλαδικές δεν είναι ανταγωνισμός είναι αποτίμηση των γνώσεων της χρονιάς και πως έτσι πρέπει να σκέφτομαι την ώρα που δίνω εξετάσεις. Πόσο αισιόδοξη αλήθεια ακούγεται η λέξη «αποτίμηση». Μου είπε ακόμα πώς οι εξετάσεις δίνουν ευκαιρίες ενώ οι διαγωνισμοί κατηγοριοποιούν ανθρώπους.
Και εγώ τον πίστεψα…
Και διάβασα και προσπάθησα και ξενύχτησα και σταμάτησα να γελάω και έτρεξα να προλάβω να μάθω περισσότερα, να καταλάβω περισσότερα, να εξασκηθώ καλύτερα και έτσι με την ανεμελιά και τη δύναμη των 18 και τα όνειρά μου παραμάσχαλα μπήκα στις πανελλαδικές. Όμως αλλοίμονο ποτέ δεν ήταν και δεν θα είναι ποτέ αρκετά.
Και τώρα έξω, μόνος, φοβισμένος, απογοητευμένος μαζεύω τα σύνεργά μου σκέψεις, όνειρα, στυλό, μυαλό, ψυχή και αξιοπρέπεια. Κοιτάζω το ρολόι μου που χτύπησε μεσάνυχτα. Κρυώνω και φοβάμαι, θέλω να κοιμηθώ. Ψάχνω να βρω τι δε πήγε καλά τι συνέβη, ποιος φταίει, ποιος μου έκλεψε τα όνειρα και τις προσδοκίες μου, πού χαθήκανε τα ξενύχτια μου και πώς τόσο ανεπαίσθητα με άφησαν απέξω.
Άκου μάνα
Αντάρα τα όνειρα και η ψυχή μου, θολή η σκέψη μου, ΟΡΓΗ μες στο μυαλό και την καρδιά μου. Αφού δε με σέβονται θα με φοβούνται!
Γ.Μ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη