Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας
Ανδρέας Λοβέρδος: Σχετικά με τις προσλήψεις, το ΑΣΕΠ, την προυπηρεσία, την μοριοδότηση και τους πίνακες
ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, στην  Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και είπε τα παρακάτω για τις προσλήψεις, το ΑΣΕΠ, την προυπηρεσία, την μοριοδότηση, τους πίνακες κλπ:
Το 2010 η Βουλή ψήφισε να μην συνεκτιμάται η εμπειρία αυτού που προσφέρει έργο αναπληρωτή διότι το 2012 θα γίνει διαγωνισμός του ΑΣΕΠ έλεγε τότε ο νομοθέτης και η διοίκηση. Έλα ντε που το 2012 δεν έγινε διαγωνισμός, ούτε το 2013, ούτε το 2014 και έχεις ανθρώπους που σου λένε εγώ παρέχω μια υπηρεσία και είναι δώρον άδωρο πέραν ενός μικρού μισθού που παίρνω. Να τους ξεκλειδώσεις τους πίνακες. Αποφασίσαμε, τους ξεκλειδώνουμε, το εξήγγειλε αυτό εντός και εκτός αιθούσης ο κ. Δερμεντζόπουλος, έτσι είναι. Από τώρα και μετά, οποίος προσφέρει μια μέρα υπηρεσίας αυτή θα καταγραφεί στο βιογραφικό του.
Μέσα στην αίθουσα αλλά και εκτός, ακούστηκαν κάποιες απόψεις και θα μπορούσα να ήμουν πολύ θετικός για αυτές τις απόψεις, αλλά πρέπει να τα δούμε όλα με κατανόηση, διότι κάποιο λόγο έχει ο άλλος και έχει ένταση όταν σου μιλάει. Εντάξει, σου λέει να κάνεις ΑΣΕΠ. Ναι, να κάνω ΑΣΕΠ, συμφωνώ, διότι ανήκω σε αυτούς που υποστηρίζουν το θεσμό, όμως να κάνω διαγωνισμό ΑΣΕΠ για να πάρω πόσους; Όπου πηγαίνω, και όποιος από εσάς περάσει από αυτό το Υπουργείο θα το ζήσει αυτό, όπου πηγαίνεις σε σταματάει κάποιος και σου λέει, «ξέρετε, κύριε, εγώ είμαι από τον πίνακα του 2002». Ο άλλος σου λέει ότι «εγώ είμαι από τον πίνακα του 2008,  είμαι διοριστέος». Επίσης, υπάρχει και ένας πίνακας που είναι πιο ενεργός από τους άλλους, αυτός του 2008 - 2009, που έχει ακόμη 489 υπόλοιπα, άτομα, πολίτες, οικογένειες. Έχει ανθρώπους εκεί και αυτοί οι άνθρωποι πλην των 33, που είναι νηπιαγωγοί, οι υπόλοιποι έχουν ειδικότητες όχι από τις βασικές, δηλαδή ξένης φιλολογίας, πληροφορικής, οικονομολόγοι κ.λπ. Κάθε φορά κάτι παίρνεις και από εκεί, κάποιους έχεις και από αυτούς ανάγκη. Μα,  οι βασικές ανάγκες είναι σε  δασκάλους, σε καθηγητές - φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς. Θα κάνεις διαγωνισμό; Θα έρθουν 30.000 υποψήφιοι και εσύ θα πάρεις 200; Δεν γίνεται. Θα έχεις πίσω σου 29.000 διοριστέους; Σε πόσα χρόνια; Όμως αυτό δεν σημαίνει να ξεχάσουμε το ΑΣΕΠ. Αυτό, συνάδελφοι, σημαίνει να δούμε, με κριτήριο τις ανάγκες του σχολείου, τι θα γίνει του χρόνου, εάν δεν κάνουμε ΑΣΕΠ.
Εγώ πιστεύω ότι του χρόνου, εάν δεν κάνουμε ΑΣΕΠ, δεν θα ανοίξουν τα σχολεία. Εφέτος ζητήσαμε  22.500 αναπληρωτές και πήραμε 19.500. Έχουμε 3.000 θεωρητικά κενά και θα τα καλύψουμε με τρεις μεθόδους. Η πρώτη μέθοδος είναι με 500 λιγότερες αποσπάσεις, η δεύτερη μέθοδος είναι η παράλληλη ανάθεση και η τρίτη μέθοδος που θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα, είναι μια πάρα πολύ σοβαρή και εγώ την ακούω έκπληκτος, που αφορά στο δημοτικό σχολείο. Δεν είμαι έτοιμος ακόμη να την παρουσιάσω, γιατί δεν είναι έτοιμη η πρόταση, τη Δευτέρα όμως θα την ανακοινώσουμε μετά την πρωινή συνεδρίαση στο Υπουργείο και την Τρίτη όποιος θέλει θα τη σχολιάσουμε στην Ολομέλεια. Θα τα καλύψουμε αυτά τα κενά. Του χρόνου όμως; Σήμερα σας φέρνουμε να ψηφίσετε μια πηγή χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για να πληρώνεις καθηγητές και δασκάλους; Εκεί έχουμε φτάσει. Κύριε Μάντα, άραγε από πολιτική επιλογή, όπως μας ρωτήσατε σε προηγούμενη Επιτροπή; Όχι, από την πτώχευση, διότι αυτή διαχειριζόμαστε. Φτάσαμε εξ ανάγκης εκεί και λέμε τώρα ότι τα πράγματα φρακάρουν.
Φέτος με αυτού του είδους τα «μερεμέτια» θα το παλέψουμε και στις 11 Σεπτεμβρίου, να είμαστε καλά θα ξεκινήσουμε και θα κριθούμε εάν τα καταφέραμε ή όχι. Του χρόνου όμως δεν γίνεται να γίνει έτσι, για αυτό η πρόταση μας είναι σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, να ζητήσουμε να φύγει η εκπαίδευση από το ένα προς δέκα, δηλαδή ένας προσλαμβάνεται δέκα απολύονται. Δεν γίνεται και δεν μπορεί να συνεχιστεί έτσι. Εάν αυτό το κατορθώσουμε, εκπονούμε ήδη τη σχετική μελέτη - ανάλυση και τις επόμενες ημέρες θα είναι έτοιμη αυτή η μελέτη, δηλαδή,  ακτινογραφία της εκπαίδευσης, στα δημοτικά σχολεία, στα νηπιαγωγεία τι προσωπικό έχουμε, τι ειδικότητες και τι μας λείπει. Εάν αποκτήσουμε αυτή τη δυνατότητα να φύγουμε από το ένα προς δέκα, τότε ή το Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο ή  το αργότερο το Φεβρουάριο, και θα το πούμε γρήγορα για να προλάβουν να διαβάσουν, θα κάνουμε διαγωνισμό ΑΣΕΠ, αλλά θα κάνουμε ΑΣΕΠ για 10.000 θέσεις και όχι για 200.000 ώστε να διασυρθούμε. Τον έξυπνο να τον κάνει όποιος ξέρει, όχι για να διασυρθούμε.
Ε.Ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ είναι το κομβικό μεταρρυθμιστικό σημείο της μεταπολίτευσης. Ο βασικός αντίπαλος του πελατειακού κράτους και εμείς είμαστε υπέρ, αλλά να έχεις να προσλάβεις. Κάνεις ΑΣΕΠ να πάρεις 200, και αυτούς τους φουκαράδες εκεί που περιμένουν; Αυτοί δεν έχουν ψυχή ή κάποιοι άλλοι από προηγούμενους καταλόγους; Πώς τους αντιμετωπίζεις  αυτούς; Δεν ξέρω εάν λένε αλήθεια, αλλά έρχονται και μου λένε ότι είναι τέσσερις πίνακες διοριστέοι. Αυτό τι είναι στοκ, είναι αποθήκη; Εάν δεν υπερβείς το ένα προς δέκα, θα πας σε αυτούς. Δεν έχεις άλλη δυνατότητα. Ποτέ, όμως, κύριοι συνάδελφοι θα πας; Όταν εφαρμόζοντας το ένα προς δέκα, δηλαδή το Δεκέμβριο σου πει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ότι για όλη την παιδεία έχεις 800 προσλήψεις να κάνεις και από αυτές οι 500 δάσκαλοι και καθηγητές και από αυτούς θα δεις τι έχεις που περιμένουν και θα δεις τι θα κάνεις με τους υπόλοιπους. Αυτό δεν «περπατάει» και αν περπάτησε μέχρι εδώ, ήταν με τέσσερα χρόνια πτώχευσης – κρίσης, δηλαδή η πτώχευση εν την ουσία, διότι τυπικά ευτυχώς την  αποφύγαμε, διότι τώρα θα ήμασταν σαν την Αργεντινή και ακόμη χειρότερα και οι οπαδοί της Αργεντινής αυτά τα γνωρίζουν, τα έχουν ζυγίσει. Εάν καταφέρουμε να πάρουμε αυτή την άδεια με κυβερνητικό συντονισμό …
ΜΙΧΑΗΛ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ: Ομιλεί εκτός μικροφώνου.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων):Κύριε Κριτσωτάκη, είστε οπαδός ε; Είστε  σε πολιτική δύναμη η οποία όσα χρόνια θυμάμαι τον εαυτό μου εδώ, δεν έχει πει μια φορά όχι σε ένα πελατειακό αίτημα. Είστε η παράταξη που μονίμως έφερνε πελατειακά αιτήματα εδώ, ακόμη και τον καιρό της κρίσης, ακόμη και στην παιδεία. Όταν ψηφιζόταν ο μεγάλος νόμος για την Εκπαίδευση, φέρατε 24 συντεχνιακά πελατειακά αιτήματα. Γιατί γελάτε; Είστε συνκαθοριστές αυτής της κατάστασης και μάλιστα αυτοί που επηρέασαν τις συνειδήσεις σε πολύ μεγάλο βαθμό. Εάν δεν θέλετε να αναλάβετε ευθύνες δεν πειράζει, εμείς τις δικές μας τις έχουμε αναλάβει απέναντι στον ελληνικό λαό και σε επανειλημμένες εκλογές όπως το 2011, όπως το 2012 σε δύο εκλογές, δημοτικές - περιφερειακές και ευρωπαϊκές εκλογές. Άρα, λοιπόν, λέμε ότι στο τέλος του 2014 και αρχές του 2015, θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε αυτό το στόχο, δηλαδή του διαγωνισμού για αυτούς τους καθηγητές και τους δασκάλους. Είναι τουλάχιστον πολιτικά συναρτημένο με αυτό, το ζήτημα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των ανθρώπων που δούλεψαν για την εκπαίδευση τα έτη 2010 έως 2014. Από την πρώτη στιγμή που άκουσα το αίτημα, το οποίο λέγεται με διάφορους τρόπους, διότι επικοινωνούμε με πολίτες που στέλνουν e-mails και μηνύματα στο facebook, δηλαδή που επικοινωνούν ψηφιακά με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, αλλά και με αυτούς που παίρνουν τηλέφωνο, υπάρχουν διάφορες μορφές για να πεις το δίκιο σου.
Εκείνο που εγώ από την πρώτη στιγμή είχα ως σκέψη, είναι ότι αυτοί τουλάχιστον που θα συμμετάσχουν από δω και πέρα δεν τίθεται θέμα θα τους αναγνωρίζεται η δουλειά τους, όμως αυτοί που το 2013 - 2014, βοήθησαν την εκπαίδευση, δηλαδή μετά την ημερομηνία που δεν έγινε ΑΣΕΠ, επίσης έχουν ένα επιχείρημα. Σου λέει το 2012, δεν έγινε διαγωνισμός, ενώ είχατε πει ότι θα γίνει, άρα ανησύχησα. Δεν είχα την ευταξία ότι δεν συνυπολογίζονται αυτά γιατί θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ, αλλά είδα  ότι δεν έγινε, αρά η προϋπόθεση που ο νόμος έθετε και η απόφαση της διοίκησης δεν εκπληρώθηκε, άρα πρέπει να δω κι εγώ τι θα κάνω. Εκεί οι σκέψεις είναι βάσιμες. Όσον αφορά στο 2010 – 2012, από αυτά που μας λένε, υπάρχουν συνάδελφοί πάρα πολλές αιτιάσεις, δεν ξέρω πώς τις συνεκτιμάτε  εσείς, που λένε ότι το 2010, είπες ότι αυτά δεν θα μετρήσουν, διότι θα γίνει διαγωνισμός το 2012, και εγώ δεν πήγα. Δεν είναι ανατροπή της ασφάλειας δικαίου να  μου λες μετά ότι αλλάζεις  αυτό τον όρο που εγώ συνεκτίμησα; Εγώ σε πίστεψα. Στην αντίπαλη πλευρά ο άλλος τους λέει «μα, εγώ πήγα». Αυτό το μπλέξιμο εγώ τουλάχιστον αυτή τη στιγμή δεν είμαι σε θέση να το λύσω.  Ακούσαμε τους φορείς και τα κόμματα στην προηγούμενη συνεδρίαση μας και νομίζω ότι πρέπει να το έχουμε καθαρό μέχρι την επόμενη Τρίτη που έχουμε Ολομέλεια όμως, πιστέψτε με μια σωστή στάθμιση του θέματος πρέπει να βάλει στη ζυγαριά και την εξέταση του ΑΣΕΠ.
Η εξέταση που θα κάνει το ΑΣΕΠ συστοιχίζει όλες τις δυνάμεις και λύνει και αυτό το πρόβλημα. Θεωρώ ότι αυτή είναι η πιο εμπεριστατωμένη, ορθολογική και αξιόπιστη λύση, αλλά εάν δεν κατορθώσουμε να φύγουμε από το 1 προς 10, τότε νομίζω τα άλλα πρέπει να το δούμε. Βέβαια, ο χρόνος πιέζει. Πρέπει μέχρι την Τρίτη να πάρουμε αποφάσεις, που θα τους δώσουμε και αναδρομική δύναμη, εάν έχουμε την κατεύθυνση που θέλετε, για να καλύψουμε και τις μέρες αυτές.
ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ(Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ): Τεχνικά, πως θα γίνει αυτό το ξεκλείδωμα; Θα γίνει με κάποια τροπολογία που θα φέρετε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ(Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα έρθει τροπολογία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα