Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "ο Περικλής"

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στο πλαίσιο του λεγόμενου «Κοινωνικού Σχολείου» (πρόγραμμα ΕΣΠΑ) και συνεχίζοντας το έργο του κ. Λοβέρδου, προκατόχου της στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας , η νυν ηγεσία με εγκύκλιό της, καλεί τα σχολεία  να οργανώσουν στις 5 Οκτώβρη εκδηλώσεις και αθλητικούς αγώνες με τον τίτλο  «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού » Πριν καλά καλά ξεκινήσουν τα μαθήματα, τα παιδιά, όσα πηγαίνουν αυτές τις μέρες στο σχολείο, θα έρθουν χωρίς τσάντες για να «απασχοληθούν» με παιχνίδια και αθλητικές δραστηριότητες με θέμα «τα ολυμπιακά ιδεώδη»!

Θεωρούμε πως η καθιέρωση «Πανελλήνιας ημέρας σχολικού αθλητισμού», ανεξάρτητα από τη θεματολογία της, αποτελεί μια ανέξοδη, αναποτελεσματική και πομπώδη κίνηση εντυπωσιασμού. Είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον για τον σχολικό αθλητισμό που εκδηλώνεται με την πρωτοβουλία του υπουργείου, με τη γνωστή ανέξοδη  λογική της «μέρας του…». Εκδίδει μία εγκύκλιο δίνοντας κατευθύνσεις που στα περισσότερα σχολεία δεν μπορούν καν να εφαρμοστούν και η κατάληξη είναι δάσκαλοι να τρέχουν αν προλάβουν τις χίλιες και μία «ημέρες» του Υπουργείου και παιδία να χάνουν ώρες μαθημάτων. Στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχει η στοιχειώδης υλικοτεχνική υποδομή, δεν υπάρχουν γυμναστήρια ανοικτού και κλειστού τύπου, δεν υπάρχει ούτε στο ελάχιστο σύγχρονος εξοπλισμός. Την ίδια στιγμή, τα σχολεία δεν μπορούν τέλη Σεπτέμβρη-αρχές Οκτώβρη να λειτουργήσουν με πλήρες πρόγραμμα, καθώς λείπουν πάνω από 20 χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μεταξύ των οποίων και γυμναστές.

Διακόσια εβδομήντα (270) Δημοτικά Σχολεία και δεκάδες Νηπιαγωγεία σε ολόκληρη τη χώρα δεν άνοιξαν ποτέ!!! Χιλιάδες  ώρες χάνονται, χωρίς να

υπολογίζουμε τα κενά στην Ειδική Αγωγή. Το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών δεν έχει ακόμη επιλυθεί και κάποια παιδιά μετακινούνται από απομακρυσμένες περιοχές προς το σχολείο τους με ίδια μέσα ή έξοδα. Για όλα αυτά το υπουργείο περί άλλων τυρβάζει! Ενώ διαλύει θεσμοθετημένες δομές και λειτουργίες του σχολείου (ολοήμερο, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη κ.α.), την ίδια στιγμή θεσπίζει «ημέρες δράσεων». Ποιος ξέρει τι εγκύκλιος θα μας έρθει τον άλλο μήνα ή την επόμενη εβδομάδα!

Η πρώτη δήλωση του νέου υπουργού ήταν «η σχολική χρονιά βρήκε χωρίς προβλήματα τους μαθητές»!!! ίσως «με κάποιες εκκρεμότητες…»   Ωστόσο, κηρύσσει μέρες «φανφάρας» για να απορροφήσει κάποια κονδύλια για  προγράμματα του ΕΣΠΑ και όχι μόνο.

 Επί της ουσίας, με την καθιέρωση των εξαιρετικών αυτών «ημερών» αποδομεί το περιεχόμενο του σχολείου στοχευμένα και μεθοδικά μεταξύ άλλων και μέσα από τις 14 ενότητες – τομείς του « Κοινωνικού Σχολείου » στο πρόγραμμα  του οποίου εντάσσονται αντίστοιχες σε αριθμό και λογική δρασεις της «μέρας του…» στην υπηρεσία της διάσπασης του ενιαίου της Γνώσης και της εγκαθίδρυσης του σχολείου της πληροφορίας και της κατάρτισης.

Η ενασχόληση με θέματα που αφορούν τομείς της σωματικής, ψυχικής και  κοινωνικής υγείας και ανάπτυξης των μαθητών, μικρών και μεγαλύτερων, θα  πρέπει να αποτελούν οργανικό και αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας άρα και της ζωής και της πραγματικότητας των παιδιών και των οικογενειών τους. Η επετειακού χαρακτήρα ένταξή τους στο σχολικό πρόγραμμα αποτελεί αποτυχημένη προσπάθεια μιας προσχηματικής και προκλητικά επιφανειακής  αντιμετώπισης σοβαρών αντικειμένων αγωγής και εκπαίδευσης, αθλητισμός, υγιεινή διατροφή και διαβίωση και άλλων ανάλογων, στα οποία το υπό διάλυση δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να ανταποκριθεί.

Τα επικοινωνιακά τεχνάσματα όμως δεν θα μπορέσουν να αποτελέσουν λαμπερή βιτρίνα ενός σχολείου που στερεί από τα παιδιά το δικαίωμά τους να μορφωθούν ουσιαστικά , να χαρούν πραγματικά, να δημιουργήσουν και να συνεργαστούν. Τα σχολεία δεν χρειάζονται ξεχωριστές μέρες. Κάθε μέρα θα έπρεπε να είναι μέρα χαράς και δημιουργίας. Αυτό που χρειάζονται είναι δασκάλους, κτίρια και υποδομές, περιεχόμενο που αναπτύσσει την κριτική σκέψη και πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας. Ένα ακόμη βασικό και απαραίτητο επίσης: να μπορούν οι γονείς τους να τα ζουν αξιοπρεπώς, με ό,τι σημαίνει αυτό.

Ας φροντίσει λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να προσλάβει τους εκπαιδευτικούς που λείπουν, να καλύψει όλα τα κενά και ας περισσεύουν οι εγκύκλιοι εορταστικών πυροτεχνημάτων .

Ο αθλητισμός όπως και η τέχνη στην εκπαίδευση, είναι συστατικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το Υπουργείο με τις τόσες «ημέρες για…» δείχνει να το έχει ξεχάσει, εμείς οι εκπαιδευτικοί όχι.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί, αυτή τη μέρα στις 5 Οκτώβρη, ας κάνουμε τη δουλειά μας στην τάξη, όπως και κάθε μέρα, βαθαίνοντας τις ρωγμές που το ίδιο το σύστημα έχει.
 

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου                           

Η Πρόεδρος                   Η Γεν. Γραμματέας                             

Μαρία Κολόζη             Άννα Μάγια Σταυροπούλου 


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/KΩΝ Π.Ε.
«Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

Γιαβάση 7 -15242
Αγία Παρασκευή
Τηλ-Fax: 2106399318
http://www.syllogosperiklis.gr
[email protected] 
Αγ. Παρασκευή,  30 Σεπτεμβρίου 2015
Αρ. Πρωτ. 131
Προς: Τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου  μας

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ereynites_0.jpg
Τα δημόσια Πανεπιστήμια «ατμομηχανή» της ερευνητικής δραστηριότητας στην Ελλάδα - Πραγματοποιούν το 29,2% της έρευνας με το 45,5% των ερευνητών
Tο συνολικό προσωπικό σε Ε&Α το 2023 ανέρχεται σε 73.306 θέσεις πλήρους απασχόλησης (ΙΠΑ) και οι ερευνητές σε 54.680 ΙΠΑ. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η...
Τα δημόσια Πανεπιστήμια «ατμομηχανή» της ερευνητικής δραστηριότητας στην Ελλάδα - Πραγματοποιούν το 29,2% της έρευνας με το 45,5% των ερευνητών
ρεμπουτσικα
ΕΟΠΠΕΠ: Αρχές Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης αποφοίτων ΣΑΕΚ, τέλη Νοεμβρίου οι εξετάσεις Π.ΕΠΑΣ
Τέλη Νοεμβρίου και οι εξετάσεις Πιστοποίησης του «Προσωπικού Ιδιωτικής Ασφάλειας»
ΕΟΠΠΕΠ: Αρχές Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης αποφοίτων ΣΑΕΚ, τέλη Νοεμβρίου οι εξετάσεις Π.ΕΠΑΣ