Thumbnail
Παρεμβάσεις ΔΕ

ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ αν. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (29/4)ΚΑΙ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ

Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και με αρκετή καθυστέρηση, οι συνάδελφοι μας που βρίσκονται στη διαθεσιμότητα εδώ και 22,5 μήνες επιστρέφουν στα σχολεία και επαναλειτουργούν οι τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, που καταργήθηκαν από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κατ επιταγή των ΕΕ-ΔΝΤ και ΕΚΤ. Η τράπεζα θεμάτων δεν θα χρησιμοποιείται στις εξετάσεις σε Λύκεια-ΕΠΑΛ και οι μαθητές θα προάγονται με βάση το 9,5.

Την τελευταία διετία το εκπαιδευτικό κίνημα έδωσε πολύμορφους αγώνες, με αποκορύφωμα τη μεγάλη απεργία του Σεπτεμβρίου 2013, ενάντια στην υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, αγωνίστηκε για αυξήσεις μισθών και την επαναφορά του ωραρίου και τη μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα. Έδωσε μάχες ενάντια στις διαθεσιμότητες και απολύσεις μονίμων-αναπληρωτών, ενάντια στην αξιολόγηση και το νόμο για ΓΕΛ-ΕΠΑΛ, ενάντια στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων και αγωνίστηκε για την κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς. Οι  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ συνέβαλαν καθοριστικά στους αγώνες αυτούς σε όλα τα επίπεδα (θέσεις-προτάσεις-διεκδίκηση) και θα συνεχίσουν στην ίδια ρότα για ΟΛΑ τα αιτήματα που παραμένουν ανεκπλήρωτα.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υλοποιώντας το δόγμα «ούτε ρήξη-ούτε υποταγή» συνεχίζει στα χνάρια των προηγούμενων κυβερνήσεων, υποτάσσεται στους δανειστές και προετοιμάζει τον ελληνικό λαό για νέο μνημόνιο. Το υπουργείο παιδείας, με το νομοσχέδιο που κατέθεσε, υλοποιεί την πολιτική αυτή. Με το νομοσχέδιο αυτό:

Δεν ικανοποιείται κανένα οικονομικό αίτημα, έστω και στοιχειώδες, όπως η αναγνώριση του χρόνου διαθεσιμότητας για μισθολογική και υπηρεσιακή εξέλιξη και η αποκατάσταση των  απωλειών τόσο για το σύνολο των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όσο και των 85 συναδέλφων που δεν μισθοδοτούνται από 22/3/2014!

Η κατάργηση του ν.4186 παραπέμπεται στις καλένδες. Οι προβληματισμοί, η συζήτηση και οι αλλαγές επικεντρώνονται για άλλη μια φορά στην τελευταία τάξη του λυκείου και στις εξετάσεις πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η αλλαγή του περιεχομένου της εκπαίδευσης, η εξάλειψη της σχολικής διαρροής, η κατάργηση του διπλού δικτύου, ο κλειστός αριθμός εισακτέων, οι σκληροί ταξικοί φραγμοί, η αντισταθμιστική αγωγή, οι υποστηρικτικές δομές, η ένταξη στα σχολικά δίκτυα των χιλιάδων παιδιών που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, η αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων, η σύνδεση της Εκπαίδευσης με την Εργασία και των πτυχίων με το επάγγελμα, το δικαίωμα για σταθερή και μόνιμη εργασία με αξιοπρεπή μισθό, η οικονομική υποστήριξη και τα επιδόματα στις φτωχές οικογένειες για να στηρίξουν τη μόρφωση των παιδιών τους, το Ενιαίο 12χρονο Δωρεάν Δημόσιο Σχολείο (μετά από δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή)για όλα τα παιδιά μαζί με  ένα δημόσιο δωρεάν και ανοιχτό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης μετά το 12χρονο σχολείο για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν πανεπιστημιακή μόρφωση, ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ  για το υπουργείο παιδείας…

Η τροπολογία για τα Πειραματικά-Πρότυπα Σχολεία δεν ικανοποιεί βασικά αιτήματα: διαχωρίζονται απλά σε πειραματικά και πρότυπα (συνολικά 8), διατηρείται το άρθρο 50 του ν. 3966/2011 (Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και του προσωπικού τους), διατηρείται ο κυρίαρχος ρόλος της ΔΕΠΠΣ σε βάρος του συλλόγου διδασκόντων, δε δίνεται καμιά απάντηση στα εργασιακά προβλήματα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτά (εντατικοποίηση, οργανικές θέσεις, υποχρεωτική 5ετής παραμονή κ.ά.) και δε δίνεται οριστικό τέλος στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της αριστείας.

Οι Διευθυντές θα συνεχίσουν να επιλέγονται με τις ίδιες διαδικασίες, με συμβολική γνώμη των συλλόγων, χωρίς συνέντευξη. Το συνολικό νομοθετικό-θεσμικό πλαίσιο όμως παραμένει αλώβητο. Το «καθηκοντολόγιο» (ν. 1340/2002) είναι σε διαρκή ισχύ και οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων περιορισμένες. Η  αξιολόγηση παραμένει ερωτηματικό, αγκάθι και επίδικο (με έκπληξη διαπιστώνουμε πως η ΔΑΚΕ και η ΠΕΚ-ΠΑΣΚ επιτέλους τα ανακάλυψαν όλα αυτά. ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΑΡΑΓΕ;).

Νέος ιστός αξιολόγησης άρχισε να πλέκεται. Ξεκίνησε με το mail Βαρουφάκη (ρητή δέσμευση για τη σύνδεση μισθού - αποδοτικότητας, αξιολόγηση και κινητικότητα σε όλο το Δημόσιο). Συνεχίστηκε με τις δηλώσεις του Κατρούγκαλου σε συνάντηση με την ΑΔΕΔΥ και μάλλον ολοκληρώνεται με την «αγαστή συνεργασία» Βαρουφάκη-Ρακιντζή (δηλώσεις του υπ. Οικονομικών στις 29/4). Παράλληλα το υπουργείο παιδείας εξήγγειλε πάγωμα των αξιολογικών διαδικασιών στην εκπαίδευση, κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης και απαλοιφή κάθε αναφοράς στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τις αρμοδιότητες της ΑΔΙΠΠΔΕ. Η ΑΔΙΠΠΔΕ (ν. 4142/2013)  όμως παραμένει, έστω σαν άδειο κέλυφος, προφανώς  για να στεγάσει, με νέο νόμο,  την αξιολόγηση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που μετονομάζεται σε αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου!

Είμαστε στο τέλος της φετινής  σχολικής χρονιάς και υπάρχουν ακόμη χιλιάδες κενά (πάνω από 3.οοο σε  νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ). Στα κενά αυτά αν συνυπολογίσουμε τους 18.000 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν φέτος και τις επερχόμενες συνταξιοδοτήσεις, έχουμε μια εικόνα για τις ανάγκες της επόμενης χρονιάς. ΠΑΝΩ ΑΠΟ 25.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΟΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΘΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!! Η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού παιδείας για τους μόνιμους διορισμούς ήταν 3.000 με 4.000 σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης!!. Οι υπηρεσιακές μεταβολές (μετατάξεις-μεταθέσεις), καθυστερούν για άλλη μια φορά, ενώ δε συζητάει κανείς για τις αναγκαίες αλλαγές (ΠΔ 50/96, επανακαθορισμός περιοχών μετάθεσης, διαδικασία αποσπάσεων κλπ).  Πρέπει άμεσα να ανοίξει ο διάλογος για ένα νέο σύστημα διορισμών (και κατάργηση του ν. 3848/2010) που να ικανοποιεί τα αιτήματα των αδιόριστων συναδέλφων μας. Μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν όλα τα κενά, με πρόταξη των διοριστέων του ΑΣΕΠ 2008 και των πινάκων με 30μηνη και 24μηνη, ενώ οι υπόλοιποι διορισμοί να γίνονται από έναν ενιαίο πίνακα με βάση  το χρόνο λήψης του πτυχίου και τη συνολική προϋπηρεσία. Κατάργηση όλων των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, ωρομίσθιοι, ΕΣΠΑ, «μπλοκάκια». Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

Στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, που γίνονται την περίοδο αυτή, πρέπει να δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις σε όλα αυτά που διαχρονικά απασχολούν τον κλάδο. Απαντήσεις που θα έχουν σαν αποδέκτες τόσο τις καταστροφικές μνημονιακές κυβερνητικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν και εξακολουθούν να εφαρμόζονται, αλλά και εκείνες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που στήριξαν και εξακολουθούν να στηρίζουν τις πολιτικές αυτές.

Αθήνα 30/4/2014

Για τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

Γιώργος Δεμερδεσλής, Γεν. Γραμματέας του ΔΣ της ΟΛΜΕ

Χρίστος Σόφης, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα