Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου, στο περιθώριο της Συνέντευξης Τύπου με την κ. Μαριάννα Βαρδινογιάννη ερωτώμενος από δημοσιογράφους για τρέχοντα θέματα απάντησε τα εξής:
Για τα κενά στα σχολεία
Προσπαθούμε να καλύψουμε τα κενά ούτως ώστε να έχουμε επάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού. Δεν φιλοδοξούμε την πληρότητα, δεν θα τα καταφέρουμε, δεν υπάρχουν χρήματα, αλλά την επάρκεια είμαστε υποχρεωμένοι να την παράσχουμε. Κι όμως υπάρχουν κάποια κενά που δημιουργήθηκαν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς από εκπαιδευτικούς που παίρνουν άδεια, κάποιους που έχουν θέματα υγείας, κάποιοι που ζητούν συνταξιοδότηση. Σε αυτούς τους τελευταίους δεν θα τους υπογράψουμε τις συνταξιοδοτήσεις, θα τους κρατήσουμε, γιατί μέχρι τον Ιούνιο χρειαζόμαστε τη βοήθειά τους.
Όπως επίσης, θα δώσουμε την ευκαιρία και το έχουμε ήδη κάνει σε ορισμένους εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι σε φορείς να γυρίσουν σε σχολεία της Περιφέρειας όπου είναι αποσπασμένοι. Έχει σημασία αυτό γιατί και έτσι δεν θα μετοικήσουν αλλά και πάλι δεν επαρκούν. Θα μας μείνουν περίπου –παρότι πάλι χρειαζόμαστε ΕΣΠΑ και έχουμε ένα μέρος ΕΣΠΑ ακόμη για την Ειδική Αγωγή και το Δημοτικό Σχολείο- 800 κενά. Δεν υπάρχουν ακόμη αλλά θα υπάρξουν. Υπάρχει προβληματισμός. Ο εθελοντισμός θα ήτανε ίσως μια λύση. Μελετάμε, συνεργαζόμαστε με άλλα Υπουργεία. Ειδικά με ένα Υπουργείο έχουμε συζητήσει και αλληλογραφήσει, δηλαδή έχω στείλει επιστολή με την κατάθεση του αιτήματος. Δεν βλέπω μέχρι στιγμής κάποια συγκεκριμένη λύση ωστόσο είμαι υποχρεωμένος να βρω. Έχω τις σχετικές εισηγήσεις του αρμόδιου Υφυπουργού, του κυρίου Δερμεντζόπουλου, τις μελετάμε και τις επόμενες μέρες θα πάρουμε αποφάσεις.
Καταλαβαίνω ότι οι προτάσεις αυτές μπορεί κάποιους να τους παραξενέψουν. Να πουν γιατί το κάνεις αυτό, κάποιος θα ήθελε να εργαστεί ως αναπληρωτής και να πάρει ένα μικρό μισθό και δεν μπορεί να το κάνει γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, δεν υπάρχουν θέσεις, δεν έχουμε δηλαδή δυνατότητα ως Ελλάδα. Άρα μπορεί να μου ασκήσουν κριτική, μπορεί να πουν πολύ αυστηρά λόγια, θα τα ακούσω, και τα δέχομαι μα θα κάνω αυτό που πρέπει για να έχω τα σχολεία γεμάτα.
Στο Νότιο Αιγαίο έχουμε όντως ελλείψεις. Το Νότιο Αιγαίο θεωρείται «πλούσια περιοχή» και δεν μπορεί εκεί να λειτουργήσει το ΕΣΠΑ. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Νότιο Αιγαίο ανήκουν στις περιοχές που δεν μπορείς να κάνεις δράσεις μέσω του ΕΣΠΑ. Κρίμα. Θα ήταν μια λύση και έχουμε χρήματα ΕΣΠΑ γι’ αυτό. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να πάμε εκεί.
Το κίνητρο για τον εθελοντισμό θα ήταν τα μόρια. Αυτή είναι η εισήγηση του κυρίου Δερμεντζόπουλου, τη μελετώ, την έβγαλα δημόσια άρα την παίρνω επάνω μου, ακούω την πρώτη κριτική κι έτσι τα σταθμίζω. Θα πάρω αποφάσεις εγώ, δεν φοβάμαι. Ας μου κάνουν κριτική. Προτιμώ να μου κάνουν κριτική τα σχολεία δυο – τρεις μέρες, παρά να είναι επί μήνες τα σχολεία χωρίς δασκάλους. Ήμουν Υπουργός και είμαι Υπουργός σε περίοδο κρίσης. Τα έχει αυτά. Άμα είσαι σε περίοδο κρίσης δεν έχεις να διανείμεις χρήματα. Προσπαθείς να λύσεις προβλήματα χωρίς να έχεις χρήματα.
Για τις καταλήψεις:
Μου απευθύνθηκε ο κύριος που έχει το site, που επικοινωνεί διαδικτυακά τις καταλήψεις. Του απευθύνομαι και εγώ και του λέω μία φράση: Αν είναι μαθητής, με γεια του με χαρά του και η τεχνολογία και η άποψή του. Αν δεν είναι μαθητής, αν είναι λ.χ. στην ηλικία μου έχει θέμα. Και δεν έχει θέμα νομικό, έχει θέμα κοινωνικό. Ας βγει να πει στον κόσμο ότι είναι ένας άνθρωπος μίας κάποιας ηλικίας, ασχολείται με το πώς θα κινητοποιηθούν οι μαθητές στην Καρδίτσα, στην Λάρισα, στην Αθήνα, στον Πειραιά. Είναι πρόβλημα μεγάλο και για τον ίδιο και για όσους τον ακούν.
Έχω εικόνα από τους Περιφερειακούς Διευθυντές. Το σύστημα μας είναι δομημένο πυραμιδωτά κι έτσι έχω εικόνα, μπορούμε να φτάσουμε στο τελευταίο χωριό. Αυτή τη στιγμή έχουμε μία μείωση σε σχέση και με χτες με τις καταλήψεις, μικρή, δηλαδή είναι 250 σήμερα τα σχολεία, ενημερώνομαι, 253, τις προηγούμενες μέρες ήταν 364 και πριν 588 δηλαδή είναι πτωτικός. Δεν με ενδιαφέρει το ότι ο αριθμός είναι μικρός γιατί τα σχολεία μας είναι 13.330, άρα ο αριθμός είναι μικρός. Δεν με ενδιαφέρει αυτό. Τα παιδιά που είναι σ’ αυτά τα σχολεία χάνουν διδακτικές ώρες, αν έχουν και κενά, χάνουν ήδη απ΄ τα κενά διδακτικές ώρες, χάνουν τώρα και μ αυτά. Αυτά θα αναπληρωθούν, η Νομοθεσία το προβλέπει, το είπα και χτες στη Βουλή, ότι ακόμα κι αν δεν φτάσει η εβδομάδα του Πάσχα θα πάμε στις διακοπές των Χριστουγέννων, θα πάμε στο Σάββατο, και οι ώρες θα αναπληρωθούν σίγουρα. Όμως, κάνω έκκληση να το ξαναδούν, δεν είναι δυνατόν να μένουν τα σχολεία κλειστά, αυτά τα 250 έστω, μέχρι το Πολυτεχνείο. Και εμείς δεν είμαστε εδώ Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, ούτε Δικαιοσύνης, είμαστε Υπουργείο Παιδείας. Ούτε Εισαγγελείς στέλνουμε, μιλάμε. Ο λόγος και η πειθώ είναι τα όπλα μας και τους απευθύνομαι, τους λέω να το σταματήσουνε. Άλλο η ημέρα του Πολυτεχνείου, το κατανοώ είναι μία κίνηση και άλλο 15 μέρες πριν το Πολυτεχνείο.
Για τον αριθμό εισακτέων στα Πανεπιστήμια:
Μονίμως τα Πανεπιστήμια λένε ότι πρέπει μόνα τους να ορίζουν τον αριθμό εισακτέων στα Ιδρύματα. Τους το δίνουμε. Δεν το θέλουν. Και όταν εμείς ζυγίζουμε τη λειτουργικότητα των Πανεπιστημίων και από την άλλη τον ελληνικό λαό και τα αιτήματα των οικογενειών, ζυγίζουμε το γεγονός ότι αν από τους 77.000 που μπήκαν φέτος μπαίνανε 50.000 και οι άλλες 27.000 θα πηγαίνανε στη Βουλγαρία, τα ζυγίζουμε όλα αυτά εμείς, εμείς έχουμε την ευθύνη των πάντων και καταλήγουμε σε αριθμούς που δεν τους αρέσουν. Ειδικά για τις Μετεγγραφές, για ορισμένα Πανεπιστήμια ξεχείλισε το ποτήρι, και λένε «δεν αντέχουμε άλλο τέτοιον αριθμό». Επομένως «θέλουμε μικρότερο αριθμό», πολύ ωραία. Ας αποφασίσουν. Αυτό είναι μεγάλη διαρθρωτική αλλαγή. Θέλουν τα Πανεπιστήμια αυτό που χρόνια ζητάνε; Να καθορίζουν μόνοι τους εισακτέους; Τους το δίνει η ελληνική Πολιτεία.
Για την παραίτηση του Υφυπουργού, Γ.Στύλιου:
Όταν έγινε αυτό ήμουν σε τηλεφωνική επικοινωνία, σε συνέντευξη με τον κύριο Χατζηνικολάου, και με ενημέρωσε με ακρίβεια τι συνέβη. Είπα ότι εγώ στη θέση του Υφυπουργού δεν θα το έκανα αυτό και του ζητούσα να το πάρει πίσω. Τηλεφώνησα στην κυρία Κανέλλη μαζί με τον κύριο Δερμεντζόπουλο, τον Υφυπουργό και τον Γ.Γ. του Υπουργείου και της είπαμε ότι δεν συμφωνούμε καθόλου μ’ αυτό, της είπαμε για ορισμένα πράγματα απ’ αυτά που έλεγε στην Βουλή, τα υπόλοιπα, ποια ισχύουν και ποια δεν ισχύουν, και της είπαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας τη σέβεται και την εκτιμά και ότι η στάση του συναδέλφου δεν μας αφορά. Ακόμα δεν είχε παραιτηθεί. Δεν νομίζω ότι υπάρχει πολιτικός που να μην καταδικάζει αυτό το γεγονός, ήταν μια άτυχη στιγμή όπως είπε ο άνθρωπος, παρεξηγήθηκε, εγώ τον ευχαρίστησα για τους δύο μήνες συνεργασίας και να ξέρετε ότι περιμένω με πολύ μεγάλη αγωνία τον επόμενο γιατί έχουμε δύο αλλαγές Υφυπουργών μέσα σε τέσσερις μήνες και εδώ το Υπουργείο αυτό, δεν τα πολυαντέχει αυτά. Είναι πάρα πολύ μεγάλο, είναι πάρα πολύ μεγάλη η έκταση των θεμάτων του και χρειαζόμαστε χέρια.
Για το ότι ο Γ. Στύλιος υπαινίχθηκε ότι η Συγκυβέρνηση ζήτησε την παραίτησή του και συγκεκριμένα το ΠΑΣΟΚ:
Εγώ δεν το ζήτησα να γίνει και εγώ είμαι ΠΑΣΟΚ. Αλλά στο λόγο στάθηκα αρνητικά γιατί στάθηκε και όλη η Ελλάδα αρνητικά και είναι Υπουργός επιτέλους. Εδώ μιλάμε με έναν τρόπο. Όχι ότι είμαστε από το ΄Ητον ή απ΄ την Οξφόρδη, Έλληνες είμαστε με την νοοτροπία μας αλλά κρατάμε ορισμένους τύπους απαραιτήτως στο Υπουργείο Παιδείας.
Με έφερε σε πάρα πολύ δύσκολη θέση και χάρηκα που ζήτησε συγγνώμη. Δεν είπα τίποτα εγώ, δεν ζήτησα τίποτα εγώ, και το ΠΑΣΟΚ ως Κόμμα, πήρε στάση όπως και τα άλλα Κόμματα, πήρε θέση σ’ αυτό, δεν ζήτησε όμως να φύγει ο Υφυπουργός. Σας το ξεκαθαρίζω αυτό. Ήτανε επιλογή του Πρωθυπουργού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη