Thumbnail
Καθηγητές Φυσικής

Κύριε Υπουργέ, είναι κοινή παραδοχή ότι τα προγράμματα σπουδών στην Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση, δεν είναι προϊόν επιστημονικής μελέτης και διαλόγου. Αν ήταν θα ξεκινούσαμε τουλάχιστον από το τι είναι απαραίτητο να μάθουν και τι να καλλιεργήσουν τα παιδιά, με ποια μέσα και ποιους τρόπους διδασκαλίας και θα συζητούσαμε τρόπους αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου ώστε να κρατήσουμε και να βελτιώσουμε τα καλά και να απορρίψουμε τα κακώς κείμενα.  Αντ΄ αυτού έχουμε ως  ‘’κατασκευαστές΄΄  προγραμμάτων επιστημονικές επιτροπές πλήρως αποκομμένες από  την εκπαιδευτική πράξη που συνήθως συνδιαλέγονται μόνο με τον εαυτό τους, ιδεοληπτικές εμμονές για τη χρησιμότητα ορισμένων μαθημάτων με μακροχρόνια παράδοση και ενίοτε κατίσχυση ορισμένων συντεχνιακών συμφερόντων έναντι άλλων. Τα παραπάνω βέβαια στο δρόμο τους αφήνουν και τα αντίστοιχα θύματα, ένα δε εξ αυτών είναι και η Φυσική.  Δεν είναι νομίζουμε συντεχνιακό να επιχειρηματολογήσουμε για την αναγκαιότητα διδασκαλίας της ως ηγέτιδας επιστήμης στο χώρο των φυσικών επιστημών με εξηγητική επάρκεια σε φαινόμενα της καθημερινότητας, στην συμβολή της στην τεχνολογία παραδοσιακή και σύγχρονη, στη δύναμή της να διεκδικεί να εξηγήσει τη δημιουργία και την εξέλιξη του σύμπαντος και της μικρής μας γης, στην συνεισφορά της στην κατασκευή της επιστήμης όπως νοείται σήμερα. Με τις συνεχείς αλλαγές των ωρολογίων προγραμμάτων τα τελευταία χρόνια καθώς και την τελευταία που έγινε επί Υπουργίας σας, φθάσαμε στα γενικά Λύκεια η Φυσική ως μάθημα γενικής παιδείας να διδάσκεται συνολικά μόνο 4 ώρες  και στις τρεις τάξεις σε σύνολο ωρών διδασκαλίας μαθημάτων γενικής παιδείας 80 (ποσοστό 5%), στα ΕΠΑΛ από εννέα ώρες πριν 2-3 χρόνια φθάσαμε στις έξι ώρες, ενώ στα Γυμνάσια ένα έμπειρο μάτι αναρωτιέται εάν είναι σχολεία με κύρια κατεύθυνση τη θεωρητική εκπαίδευση στα οποία παρείσφυσαν κλεφτά κάποια θετικά μαθήματα. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω τα παιδιά διδάσκονται Φυσική του 17ου-18ου αιώνα μόνο, στο δε Λύκειο σχεδόν μόνο Μηχανική με ολίγον στατικό και δυναμικό Ηλεκτρισμό. Ούτε καν τη μεγαλειώδη ενοποίηση Ηλεκτρισμού και Μαγνητισμού δεν διδάσκονται, ούτε την ενοποίηση επίγειας και ουράνιας μηχανικής , τέκνα του 19ου και 17ου-18ου αιώνα αντίστοιχα. Το τρένο του χρόνου λοιπόν σταμάτησε πολύ πρόωρα. Αφού λοιπόν τα παραπάνω δημιουργούν αδικαιολόγητα ένα σοβαρό έλλειμμα γνώσης και δεξιοτήτων στα παιδιά μας, προτείνουμε κατ΄ αρχήν να ισχύσουν άμεσα τα παρακάτω:

  • Η ύλη στην Φυσική της Α Λυκείου είναι σωστή αλλά πρέπει  να διδάσκεται για 3 ώρες, όπως πριν λίγα χρόνια, ώστε τα παιδιά να μπορούν να την ενσωματώσουν με άνεση χρόνου.

  • Η Φυσική της Β Λυκείου Γενικής Παιδείας να διδάσκεται για 3 ώρες και να περιλαμβάνει τα βασικά σημεία αυτού που λέγεται σήμερα Ηλεκτρομαγνητισμός. Η φυσική είναι επιστημονικό μάθημα και πρέπει να διδάσκεται σε όλους τους μαθητές με τρόπο όμως κάπως πιο απλό, έτσι ώστε να γίνεται κατανοητή από όλους και να μην είναι απωθητική για την πλειοψηφία των μαθητών.

  • Η ύλη  στη Φυσική προσανατολισμού της Β Λυκείου είναι σωστή και οι 3 ώρες που προβλέπονται είναι αρκετές

  •  Φυσική προσανατολισμού της Γ Λυκείου: Το σχολικό βιβλίο πρέπει να αναβαθμιστεί , και οι ώρες διδασκαλίας να γίνουν 4 για να μπορούμε να εμβαθύνουμε στην ύλη και να την εμπεδώνουν οι μαθητές .

  • Ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα προσανατολισμού θα πρέπει να είναι μικρότερος από 20, για να μπορούμε να παρακολουθούμε τις επιδόσεις τους και να τους καθοδηγούμε αποτελεσματικά.

  • Η Φυσική της Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας να διδάσκεται για 1 ώρα την εβδομάδα, επειδή είναι απαραίτητο ο μαθητής να αποκτήσει τις πρώτες τουλάχιστον γνώσεις όσον αφορά την Ατομική και Πυρηνική Φυσική, ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στο Λύκειο.

  •  Στη Γ Λυκείου να εισαχθεί ως μάθημα επιλογής η Αστρονομία, για την οποία πάντοτε πολλά παιδιά εκδήλωναν ενδιαφέρον

  • Σε Γυμνάσιο και Λύκειο επιπλέον των ωρών διδασκαλίας να προστεθούν 1-2 ώρες την εβδομάδα υποχρεωτικό εργαστήριο Φυσικών επιστημών σε όλες τις τάξεις σε συνεργασία με τα Ε.Κ.Φ.Ε.

  • Στα  ΕΠΑΛ  να επανέλθει η διδασκαλία των 3 ωρών ανά τάξη, γιατί εκεί και τα προβλήματα αφομοίωσης είναι μεγαλύτερα και η ανάγκη της Φυσικής στην πλειοψηφία των ειδικοτήτων πολύ μεγάλη.

Επειδή θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν έχετε λόγο να συνυπογράψετε στον σταδιακό εξοβελισμό της Φυσικής, αναμένουμε σύντομα τη δημόσια απάντησή σας και ει δυνατόν την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

Η Σχολική Σύμβουλος:   Αριάννα Πιπιλιαγκοπούλου

Οι Φυσικοί :

Γεωργουδάκης

Ιωάννης

 

Παπαθεοδώρου

Βασιλική

 

Δάιου

 

Παναγιώτα

Παπούλιας

Ελευθέριος

Δεληγιάννη

Φωτεινή

 

Πέττα

 

Άννα

 

Δελημπαλταδάκης 

Μηνάς

 

Ράλλης

 

Θεμιστοκλής

Δήμου

 

Γεώργιος

 

Ρίζος

 

Μιχαήλ

 

Ευφραιμίδης

Θ

 

Σερεμέτας

Αναστάσιος

Ζερβάκη

 

Μαρία

 

Στάυρογλου

Κωσταντίνος

Θεοτοκίδης

Πασχάλης

Τότσιας

 

Αθανάσιος

Καππάτος

Παύλος

 

Τσαμήτρος

Δημήτρης

Καρανικόλα

Μαρία

 

Τσαντσαν

Ιωάννα

 

Κουγιουμτζίδης

Δημήτρης

Τσισμανίδης

Βασίλης

 

Μακρίδης

Κυριάκος

 

Φραντζής

Αθανάσιος

Μέσκος

 

Γιώργος

 

Χαραλαμπίδης

Ιωάννης

Μπακόλας

Νικόλαος

 

Χατζηθεοδώρου

Δέσποινα

 

Νακίτσας

 

Παντελής

 

Μιχαηλίδης

Ευστάθιος

 

Παπαδίκης

Αργύρης

 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
απθ
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ
Θα γίνει συζήτηση για τη συγκρότηση συστηματικού σχεδίου παρέμβασης για την αντιμετώπιση των ακροδεξιών, εθνικιστικών και φασιστικών αντιλήψεων...
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ