Περίπου 2.000 νήπια δεν θα γίνουν δεκτά φέτος στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Αθηναίων, παρόλο που υπάρχουν κενές θέσεις, εφόσον δεν εγκριθεί άμεσα η πρόσληψη προσωπικού από το υπουργείο Εσωτερικών. Ταυτόχρονα, σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνει το σχέδιο προτύπου υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών που απέστειλε το υπουργείο Εσωτερικών στην ΚΕΔΕ (Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας). Ομως αφήνει «παράθυρα» στην επιλογή των νηπίων που θα εγγραφούν στους παιδικούς σταθμούς, ενώ το «παιδαγωγικό πρόγραμμα» που καθορίζει μοιάζει να έρχεται από... άλλη εποχή.
O Δήμος Αθηναίων έχει αποστείλει από τον Απρίλιο (σ.σ. μετά από σχετικό αίτημα του υπουργείου Εσωτερικών) τις ανάγκες προσωπικού για τη λειτουργία των δημοτικών παιδικών σταθμών (συνολικά λειτουργούν 77 βρεφονηπιακοί σταθμοί στην Αθήνα), οι οποίες σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται με συμβασιούχους κάθε χρόνο. «Οι μόνιμοι υπάλληλοι που εργάζονται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς επαρκούν οριακά για να καλύψουμε τις επανεγγραφές περίπου 3.000-3.500 παιδιών», τονίζει η κ. Μαρία Ηλιοπούλου, αντιδήμαρχος για το Παιδί του Δήμου Αθηναίων και ψυχολόγος-ψυχοπαιδαγωγός. Οι παιδικοί σταθμοί του Δήμου Αθηναίων μπορούν να καλύψουν το σύνολο των αιτήσεων για 5.500 θέσεις, με την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί προσωπικό άμεσα, συμπληρώνει.
Το υπουργείο Εσωτερικών απέστειλε στην ΚΕΔΕ το σχέδιο για την αναθεώρηση του «Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίας των δημοτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών», προκειμένου οι δημοτικές αρχές να εκφράσουν την άποψή τους. Στο νέο σχέδιο εξαλείφεται η διαφοροποίηση ανάμεσα στους «δημότες» και τους «κατοίκους» ενός δήμου. Σύμφωνα με το ισχύον «Πρότυπο» (τελευταία αλλαγή το 2002), οι «δημότες» είχαν προτεραιότητα όσον αφορά στην εγγραφή του νηπίου στον δημοτικό παιδικό σταθμό, γεγονός που βοηθούσε στην ανάπτυξη πελατειακής σχέσης με τους τοπικούς άρχοντες, ενώ πρακτικά δεν ήταν προς όφελος των πολιτών που συχνά κατοικούν σε άλλη περιοχή από αυτήν που ψηφίζουν. Επίσης, στο νέο σχέδιο διευρύνεται το ωράριο λειτουργίας των δημοτικών παιδικών σταθμών έως τις 5.00 το απόγευμα (από τις 4.00 μ.μ. που ήταν πριν), με δυνατότητα να παραταθεί για δύο ακόμα ώρες εφόσον υπάρχει προσωπικό.
Ωστόσο, για μία ακόμη φορά αναφέρεται ότι για την εγγραφή νηπίου σε δημοτικό παιδικό σταθμό πρέπει να δίδεται βεβαίωση ότι εργάζονται και οι δύο γονείς, ενώ προφανώς την ανάγκη του δημοτικού παιδικού σταθμού έχουν σαφώς και οι άνεργοι γονείς αλλά και οι μη εργαζόμενοι εφόσον υπάρχουν θέσεις. Στο συγκεκριμένο σχέδιο υπουργικής απόφασης, επίσης, δεν καθορίζεται ενιαίο και υποχρεωτικό σύστημα μοριοδότησης για την επιλογή των νηπίων που θα εγγραφούν κατά προτεραιότητα στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς. Με αυτόν τον τρόπο δεν εξασφαλίζεται το αδιάβλητο του σύστηματος επιλογής, στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες σε όλους τους δήμους.
Σύμφωνα πάντα με το προτεινόμενο «Πρότυπο», οι δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί θα πρέπει να κλείνουν υποχρεωτικά τον Αύγουστο. «Θα ήταν σκόπιμο να δίνεται η δυνατότητα σε δήμους που διαθέτουν το ανάλογο προσωπικό να λειτουργούν έναν ή περισσότερους παιδικούς σταθμούς και τον Αύγουστο για τις ανάγκες των κατοίκων τους», αναφέρει η κ. Μαρία Ηλιοπούλου. Η ίδια, επίσης, εξηγεί ότι θα πρέπει να εκπονηθεί παιδαγωγικό πρόγραμμα που θα αφορά σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, το οποίο θα βασίζεται στις σύγχρονες επιστημονικές αντιλήψεις για τις ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας, και όχι ένα «ωρολόγιο πρόγραμμα» που προβλέπει λεπτομέρειες, όπως «καθαριότητα» ή «ξεκούραση» σε συγκεκριμένες ώρες, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών.
Πηγή: Καθημερινή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη