Thumbnail
Πώς όμως γίνεται αυτή η επιλογή;

ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ* ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

      Ήρθε η ώρα για την επιλογή των Διευθυντών για κάθε σχολική μονάδα. Πώς όμως γίνεται αυτή η επιλογή; Είναι πάντα αποδεκτός ο Διευθυντής από τους άμεσα ενδιαφερόμενους (μαθητές, καθηγητές, γονείς, διοικητικό προσωπικό;)

      Ας δούμε όμως πρώτα απ’ όλα τι πρέπει να κάνει ο Διευθυντής ενός σχολείου.

«Έργο των Διευθυντών των σχολικών μονάδων

1. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικός αλλά και επιστημονικός - παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό…»

«…Γενικά καθήκοντα και αρμοδιότητες των Διευθυντών σχολείων

1. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος σχολείου συνεργάζεται με τους Σχολικούς Συμβούλους, τα Στελέχη της Διοίκησης, τους εκπαιδευτικούς, καθώς και τους μαθητές και τους γονείς για την από κοινού επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Ενθαρρύνει το διδακτικό προσωπικό να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες οι οποίες συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση ελεύθερων, υπεύθυνων, δημοκρατικών και ευαισθητοποιημένων πολιτών…»

      Στον ορισμό του πλαισίου με το οποίο ορίζονται τα καθήκοντα του Διευθυντή, σωστά ο νομοθέτης ορίζει δύο παραμέτρους – ικανότητες: α) Διοικητικές, συνεργατικές και β) Επιστημονικές – παιδαγωγικές.

      Για τις δεύτερες σίγουρα μπορούν να οριστούν τα πτυχία, οι εξειδικεύσεις κλ.π. - κριτήρια αντικειμενικά, που εύκολα μπορεί να αποδείξει ο κάθε ενδιαφερόμενος. Στην πρώτη όμως παράμετρο- που μάλλον είναι και η πιο σημαντική- η κρίση πρέπει να γίνεται από ανθρώπους και να μην είναι τυπική. Έτσι οι υπεύθυνοι έχουν «εφεύρει» την περιβόητη συνέντευξη που μάλιστα δίνει και μόρια αρκετά ώστε να παρακαμφθούν ακόμη και πολλά από τα αντικειμενικά κριτήρια που προαναφέρθηκαν. Φυσικά οι κυβερνήσεις θέλουν τη διοίκηση να είναι το «μακρύ χέρι» των αποφάσεων τους. Έτσι, θέλουν να έχουν εγκάθετους σε όλη την ιεραρχία των υφισταμένων τους ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να υλοποιηθούν οι αποφάσεις τους.

      Εάν θέλαμε το σχολείο να λειτουργήσει με το μέγιστο των δυνατοτήτων του θα χρειαζόταν ένα Διευθυντή (ή μία Διευθυντική ομάδα) που να είναι αποδεκτός από την κοινότητα που καλείται να διοικήσει (όπως γίνεται και στην κοινοβουλευτική δημοκρατία).

Προτείνω:

      Η εκλογή του Διευθυντή να γίνεται από το Σύλλογο των διδασκόντων με τη συμμετοχή και των εκπροσώπων των μαθητικών συμβουλίων, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και του διοικητικού προσωπικού (όπου υπάρχει).

-  Δικαίωμα υποβολής αίτησης Διευθυντή να έχει μόνο όποιος έχει «θητεία» τουλάχιστο πέντε έτη στο συγκεκριμένο σχολείο. Σε σχολικές μονάδες που δεν υπάρχει (ή δε θέλει) κανένας υποψήφιος αναλόγων προσόντων μπορεί το όριο να μειωθεί ή να τροποποιηθεί αναλόγως π.χ. τρία σε αυτό το σχολείο και δύο σε οποιοδήποτε άλλο κ.λπ.

-  Με δεδομένο ότι όποιος είναι διορισμένος έχει επιστημονική κατάρτιση αλλά και παιδαγωγικές ικανότητες τα επιπλέον πτυχία να αποτελούν κριτήριο μόνο σε περίπτωση ισοψηφίας.

-  Η ψηφοφορία να είναι μυστική.

-  Η ψηφοφορία να γίνεται μετά τις εορτές των Χριστουγέννων (να έχουν εισαχθεί και οι «νέοι») και πριν τις μεταθέσεις (να ψηφίσουν υπεύθυνα όλοι) και να ισχύει από το νέο σχολικό έτος. (Εναλλακτικά θα μπορούσαν να συμμετέχουν στην ψηφοφορία μόνο όσοι έχουν τουλάχιστο ένα ενεργό έτος στο σχολείο)

-  Να απαιτείται πλειοψηφία 50(+1)% ακόμη και στην περίπτωση ενός υποψηφίου. Σε αντίθετη περίπτωση να καλείται τριμελής ομάδα να διοικήσει το σχολείο μέχρι να αρθεί το αδιέξοδο.

-  Η εκλογή να είναι διετής με δικαίωμα μομφής εάν υπάρξει ενισχυμένη πλειοψηφία 2/3 

 

Για ένα πιο δημοκρατικό και υγιές σχολείο

 

Κώστας Γιουβαντσιούδης (Κ.Γ) [email protected]

 

Ηλεκτρονικός/Μηχανικός

 

Αιγίνιο Πιερίας - 25 Μαρτίου 2007

*όπου Διευθυντής – Διευθυντής ή Διευθύντρια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολικές τσάντες σάκες δημοτικό σχολείο πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού
Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας για την εγγραφή των μαθητών στην Α’ Δημοτικού προκαλεί αντιδράσεις λόγω αδικιών και αποκλεισμών,...
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού
dikastes-1.jpg
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Η κυβέρνηση υποχρεούται να καταβάλει τον 13ο και 14ο μισθό
Καταγγέλλεται η κυβερνητική στάση ως κοινωνική αδικία, σημειώνοντας ότι ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη οι μισθοί και οι συντάξεις έχουν αποκατασταθεί...
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Η κυβέρνηση υποχρεούται να καταβάλει τον 13ο και 14ο μισθό
ntountouka_55_4.jpg
Απεργία 9 Απριλίου - ΟΙΕΛΕ: «Αρνούμαστε να είμαστε το πιο χαμηλά αμειβόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ε.Ε.»
Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία της 9ης Απριλίου: Δεν αντέχουμε άλλο, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια γεμάτα, οι τσέπες μας άδειες!
Απεργία 9 Απριλίου - ΟΙΕΛΕ: «Αρνούμαστε να είμαστε το πιο χαμηλά αμειβόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ε.Ε.»