Thumbnail
Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας

Μαχαίρι στην Τράπεζα Θεμάτων της Α’ και της Β’ Λυκείου σε ποσοστό έως και πάνω από 75%, ανάλογα με ο μάθημα , αποφάσισε να βάλει ο Ανδρέας Λοβέρδος.

O υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε χθες ότι από τις 21 Ιανουαρίου 2015 – ημερομηνία έναρξης του β’ τετράμηνου – διακόπτεται η τροφοδότηση της τράπεζας με νέα θέματα.

Μέχρι την ημερομηνία αυτή, όπως είπε, θα εξορθολογιστεί ο αριθμός των θεμάτων με βάση τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθήματος, τη διδακτέα ύλη και τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας, καθώς ο αριθμός των θεμάτων σε κάποια μαθήματα κρίνεται υπερβολικά μεγάλος. Πάντως υπάρχουν και ορισμένα μαθήματα στα οποία τα θέματα της τράπεζας κρίθηκε ότι πρέπει να αυξηθούν, όπως λ.χ. η βιολογία που έχει σήμερα 50 θέματα και θα γίνουν 80.

«Παρατηρούνται επαναπροσλήψεις και ασάφειες, ενώ αντλούνται θέματα από μη σημαντικά τμήματα της ύλης, με αποτέλεσμα να υποστηρίζεται μηχανιστική μάθηση ( αποστήθιση), να ακυρώνεται μερικώς η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου και να οδηγείται μεγάλο μέρος μαθητών στα φορντιστήρια», δήλωσε, αναφέροντας ως παράδειγμα το μάθημα της φιλοσοφίας της Β’ Γενικού Λυκείου, που διδάσκεται δύο ώρες εβδομαδιαίως, ενώ η τράπεζα περιέχει 299 θέματα! «Στο συγκεκριμένο μάθημα θα μπορούσε με περίπου 70  θέματα να καλυφθεί επαρκώς το σύνολο της διδακτέας ύλης» τόνισε.

Επίσης θα ολοκληρωθεί, όπου δεν έχει γίνει, η κάλυψη του συνόλου της διδακτέας ύλης, θα γίνουν αναπροσαρμογές, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση λανθασμένων ή ασαφών θεμάτων, τα ζητούμενα των θεμάτων θα σχετίζονται απόλυτα με τις οδηγίες διδασκαλίας και τα θέματα θα ταξινομηθούν κατά κεφάλαιο ή κατά διδακτική ενότητα ώστε να είναι ευχερέστερη η αξιοποίησή τους κατά τη διδασκαλία.

Όλες οι αλλαγές για το Δημοτικό σχολείο που εισηγήθηκε ο Ανδρέας Λοβέρδος (ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ)

Σε συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας – είχε προγραμματιστεί από τον περασμένο Νοέμβριο – ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε 13 προτάσεις αλλαγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ορισμένες εκ των οποίων άμεσης εφαρμογής και οι υπόλοιπες σε βάθος χρόνου. 

Ανάμεσα στις πρώτες είναι η καθιέρωση δύο τύπων Δημοτικού Σχολείου, Ολοήμερου (ΕΑΕΟ) 30-35 ωρών για εξαθέσια σχολεία και άνω και Κλασικού 25-30 ωρών (από 08.00 έως 13.00) για τα υπόλοιπα. Πρότεινε επίσης αναμόρφωση ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα (ποσοστό 10%) με βάση τις ανάγκες και να μένει η τσάντα στο σχολείο, με μελέτη στο πλαίσιο της διδακτικής περιόδου και περιορισμό εργασιών για το σπίτι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Λοβέρδος  ανακοίνωσε την διακοπή τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος   και τον περιορισμό του αριθμού των θεμάτων ανά μάθημα για την Α΄και  Β΄ Λυκείου.

Συγκεκριμένα:

1. Από 21 Ιανουαρίου 2015, ημερομηνία έναρξης του Β΄ Τετραμήνου, να διακοπεί η τροφοδότηση της τράπεζας θεμάτων με νέα θέματα.

Μέχρι την ημερομηνία αυτή:

α) Να εξορθολογιστεί ο αριθμός των θεμάτων, με βάση τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθήματος, τη διδακτέα ύλη και τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των θεμάτων σε κάποια μαθήματα κρίνεται υπερβολικά μεγάλος.

Παρατηρούνται επαναλήψεις και ασάφειες, ενώ αντλούνται θέματα από μη σημαντικά τμήματα της ύλης, με αποτέλεσμα να υποστηρίζεται μηχανιστική μάθηση (αποστήθιση), να ακυρώνεται μερικώς η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου και να οδηγείται μεγάλος μέρος μαθητών στα φροντιστήρια.

Ένα παράδειγμα: Για το μάθημα «Φιλοσοφία» της Β΄ Γενικού Λυκείου, που διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως, η Τράπεζα περιέχει 299 θέματα!! Στο συγκεκριμένο μάθημα θα μπορούσε με 70 περίπου θέματα να καλυφθεί επαρκώς το σύνολο της διδακτέας ύλης.

Όπως προκύπτει από τον πίνακα που ακολουθεί, κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε σχέση με πολλά άλλα μαθήματα της Β΄ Τάξης.

β) Να ολοκληρωθεί, όπου δεν έχει γίνει αυτό, η κάλυψη του συνόλου  της διδακτέας ύλης.

2. Μετά την 21η Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος του Μαρτίου να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και αναπροσαρμογές, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση λανθασμένων ή ασαφών θεμάτων αλλά και τα ζητούμενα των θεμάτων να σχετίζονται απόλυτα με τις οδηγίες διδασκαλίας.

3. Τα θέματα να ταξινομηθούν κατά κεφάλαιο ή κατά διδακτική ενότητα, ώστε να είναι ευχερέστερη η αξιοποίησή τους κατά τη διδασκαλία.

Ενδεικτικά για τη Β΄ Λυκείου:

 

Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ



Μάθημα

Ώρες

διδασκαλίας

Σημερινός

αριθμός

θεμάτων

Ενδεικτικός  αριθμός

θεμάτων

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

2

420

200

Φυσική (μάθημα προετοιμασίας)

3

387

200

Νέα Ελληνική Γλώσσα

2

382

150

Φυσική

2

354

150

Φιλοσοφία

2

299

70

Ιστορία

2

250

100

Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (μάθημα προετοιμασίας)

2

228

100

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία  (μάθημα προετοιμασίας)

3

170

170

Πολιτική Παιδεία

2

150

100

Χημεία

2

131

100

Θρησκευτικά

2

120

70

Νέα Ελληνική Λογοτεχνία

2

119

100

Γαλλικά

2

100

80

Αγγλικά

2

85

80

Άλγεβρα

3

62

100

Μαθηματικά (μάθημα προετοιμασίας)

2

55

80

Βιολογία

2

50

80

Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των H/Y

1

49

50

Γεωμετρία

2

43

50

Γερμανικά

2

28

80

 

21 Embarrassing Secrets Every Disney Fan Has

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ