Thumbnail
του Γρηγόρη Συκά

Αγαπητέ υπουργέ

Λέγομαι Συκάς Γρηγόρης είμαι Φυσικός όπως και εσείς και τα τελευταία 20 χρόνια της ζωής μου υπηρετώ τον θεσμό των πανελλαδικών αρχικά σαν φροντιστής, μετά σε 2 Ιδιωτικά Σχολεία και τα τελευταία χρόνια σε δημόσιο πλέον σχολείο στο 1ο ΓΕΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ το μεγαλύτερο σχολείο της Δυτικής Αττικής με 400 περίπου παιδία

Γνωριστήκαμε για λίγο στο περιθώριο των masterclasses στο Πολυτεχνείο πριν λίγο καιρό. Μου έκανε άριστη εντύπωση το γεγονός πως στερηθήκατε χρόνο από την οικογένεια σας Σάββατο μεσημέρι όπως και εγώ για να έρθετε να μας μιλήσετε. Στο λίγο χρόνο που τα είπαμε σας τόνισα πως οι μαθητές είναι από το πρωί έως το τα μεσάνυχτα στο φροντιστήριο. Δείξατε την διάθεση να το αλλάξετε και να προστατέψετε τις εξαθλιωμένες οικονομικά οικογένειες.

  Η φετινή επιτροπή εξετάσεων στη Φυσική είναι μια θαυμάσια αρχή. Αποκλείστε τους από την εκπαίδευση για παιδαγωγική ανεπάρκεια.

Άνθρωποι με πτυχία και μόρφωση φαντάζομαι έβαλαν θέματα που οι 50.000 περίπου μαθητές που έδωσαν πανελλήνιες ήταν αδύνατον όσες ώρες κι αν έκαναν μάθημα και φροντιστήριο να τα επεξεργαστούν… Θέματα με παγίδες σε κάθε σημείο, που οι τρόποι επίλυσης τους απαιτούν IQ  Einstein και βάλε.  Και όχι σε 1-2 βαθμούς για να διαβαθμιστεί σωστά το γραπτό αλλά σε 15 βαθμούς. Είναι αυτό το νόημα των πανελλαδικών;  Tα παιδιά ήθελαν να γίνουν σ στρατιωτικοί, γεωπόνοι, οικονομολόγοι και είχαν διαβάσει πολύ για αυτό. ΔΕΝ αξιολογείτε η ικανότητα τους να ακολουθήσουν αυτά τα επαγγέλματα από την φυσική σε αυτό το επίπεδο άρα δεν αξιολογήθηκαν σωστά. Πως καταδικάζεις ένα διαβασμένο παιδί να γράψει 5 με 10 όπως θα δείτε από τα στατιστικά της βαθμολόγησης ; Οι θέσεις είναι πολλές και θα εισαχθούν χιλιάδες παιδιά σε λάθος σχολές αν τα θέματα δεν είναι σωστά σταθμισμένα. Μετά λέμε εισάγονται παιδιά με 7.000 μόρια..Μα φυσικά αφού εμείς τους οδηγήσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα. Οι βάσεις κατεβαίνουν γιατί οι θέσεις είναι πολλές και απλά δεν τους μοιράσατε σωστά..

   Ο καθένας που μπαίνει σε μια επιτροπή για μια φορά στη ζωή του γιατί πρέπει να ψάξει να βρει θέματα που τα παιδιά δεν έχουν διδαχθεί ποτέ; Τι παιδαγωγική αξία έχει να βρεις θέματα που ξέρεις ότι δεν θα λύσουν τα παιδιά;  Eκδικείται κάποιον; Δείχνει ότι είναι πιο έξυπνος από τα παιδιά; Τους συναδέλφους του στα φροντιστήρια που δεν μπορούν να πιάσουν το θέμα; Mήπως του φταίνε οι εταιρίες με τα σχολικά βοηθήματα που διαβάζουν τα παιδιά;  Γιατί προσπαθεί τόσο απεγνωσμένα με τάσεις διαστροφής να βρει κάτι που τα παιδιά δεν έχουν διαβάσει;   

    Η παιδαγωγική διαδικασία δηλώνει ρητά πως ο μαθητής πρέπει να αξιολογηθεί στην ύλη που έχει διδαχθεί.  Τα κλαμένα μάτια διαβασμένων παιδιών Κε Υπουργέ δεν λένε ψέματα και είναι κάθε χρόνο και περισσότερα. Δεν κλαίνε χωρίς λόγο.  Έχουν χαθεί τα όνειρα τους ή μέρος αυτών.  Άσκοπα και χωρίς λόγο..

     Οι άνθρωποι που ήταν στην επιτροπή δεν νοιάζονται όμως  γιατί δεν θα κοιτάξουν ποτέ βαθιά μέσα στα μάτια ενός τέτοιου παιδιού. Έχουν χρόνια να πατήσουν σε σχολείο συνήθως δεν διδάσκουν και πολύ…. Μαζεύουν χαρτιά και πτυχία για να αποφύγουν την τάξη. Γιατί εκεί κρίνεται ένας εκπαιδευτικός. Αν αγωνίστηκε μαζί με τα παιδιά, αν δούλεψε μαζί τους μέχρι και την τελευταία στιγμή και τέλος αν όσο κι αν φαίνεται υπερβολικό αν ταυτίστηκε με τους στόχους και τα παιδικά τους όνειρα.  Υπάρχουν ξέρετε αρκετοί <<συνάδελφοι>> μου σε σχολεία που όλο τον χρόνο βαριούνται να κάνουν μάθημα και στις εξετάσεις βάζουν όσο πιο δύσκολα τους κατέβει. Η κοινωνία τους απαξιώνει και προφανώς φαντάζομαι και εσείς από το λίγο που σας γνώρισα.

           Την επόμενη φορά που θα επιλέξετε κάποιον για να βάλει θέματα και να κρίνει το μέλλον των παιδιών μην ρωτήσετε πόσα πτυχία έχει. Ρωτήστε τον αν έχει αγκαλιάσει ποτέ ένα μαθητή του κλαίει έξω από ένα εξεταστικό. Ένα μαθητή που διάβασε πολύ και λόγω των εποχών, ένα μαθητή που δεν είχαν χρήματα οι γονείς του να τον πάνε φροντιστήριο. 

   Επίσης ρωτήστε τον τι θέματα θα έβαζε αν δεν είχε χρήματα να πάει τα δικά του παιδιά φροντιστήριο.

    Η κυβέρνηση που υπηρετείτε στηρίχτηκε από το λαό κυρίως για το ευαίσθητο κοινωνικό πρόσωπο που υποσχέθηκε όχι γιατί θα βρέξει λεφτά. Δείξτε το τουλάχιστον εκεί που δεν κοστίζει τίποτα.

   Σας δίνω και την selfie που τραβήξαμε μαζί για το αρχείο σας. Μπορείτε να κάνετε την διαφορά. Ξηλώστε άσχετους και ανθρώπους χωρίς καρδία.  Για αυτό είστε στην θέση αυτή.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi_147.jpg
Ζάκυνθος: Όργιο αυταρχισμού εναντίον συνδικαλιστών εκπαιδευτικών που απεργούν
Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, καταγγέλλει την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού, για τις διώξεις 6 εκπαιδευτικών επειδή συμμετείχαν...
Ζάκυνθος: Όργιο αυταρχισμού εναντίον συνδικαλιστών εκπαιδευτικών που απεργούν
ekav.jpg
Θλίψη στην Πάτρα: Νεκρή 15χρονη - Mεταφέρθηκε χωρίς σφυγμό στο νοσοκομείο
Mεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Καραμανδάνειο νοσοκομείο της Πάτρας, 15χρονη από ίδρυμα φιλοξενίας παιδιών
Θλίψη στην Πάτρα: Νεκρή 15χρονη - Mεταφέρθηκε χωρίς σφυγμό στο νοσοκομείο
pc-tilekpaideusi.jpg
Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης: Τι αναφέρουν για τον σχεδιασμό του Πληροφοριακού Συστήματος «e-schools»
«Ελπίζουμε να εντάξετε άμεσα, πριν να είναι αργά, έμπειρους χρήστες-διοικητικούς υπαλλήλους των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στις Ομάδες...
Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης: Τι αναφέρουν για τον σχεδιασμό του Πληροφοριακού Συστήματος «e-schools»