Thumbnail
Στους 77 έφτασαν οι άνθρωποι που σκοτώθηκαν και στους 143 εκείνοι που τραυματίστηκαν κατά τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας που σημειώθηκε χθες βράδυ Τετάρτης στη βορειοδυτική Ισπανία

Στους 77 έφτασαν οι άνθρωποι που σκοτώθηκαν και στους 143 εκείνοι που τραυματίστηκαν κατά τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας που σημειώθηκε χθες βράδυ Τετάρτης στη βορειοδυτική Ισπανία, σύμφωνα με νεότερο προσωρινό απολογισμό που ανακοίνωσε σήμερα το πρωί το δικαστήριο της περιφέρειας της Γαλικίας.

Οι διασώστες ανέσυραν 73 πτώματα από τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας, ενώ τέσσερις ακόμη άνθρωποι υπέκυψαν στα τραύματά τους στο νοσοκομείο.

Το δυστύχημα συνέβη κοντά στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, στη Γαλικία.

Μαρτυρίες αυτοπτών τις οποίες επικαλούνται τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το τρένο βγήκε από τις ράγες και όλα τα βαγόνια άρχισαν να πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο.

Πολλοί επιβάτες έπεσαν στο δάπεδο, προσθέτουν οι αυτόπτες, που διαπίστωσαν ότι το τρένο καίγεται. Αλλος αυτόπτης, σύμφωνα με το Reuters, άκουσε δυνατή έκρηξη προτού το τρένο εκτροχιαστεί.

«Υπάρχουν πολλοί νεκροί και πολλοί τραυματίες», δήλωσε νωρίτερα την Τετάρτη στο AFP πηγή από κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων RENFE, χωρίς να είναι σε θέση να δώσει πιο συγκεκριμένα στοιχεία ενώ στο σημείο έσπευσαν σπεύσει διασώστες και πυροσβέστες. 

Τραγωδία στην Ισπανία - Στους 77 οι νεκροί από εκτροχιασμό τρένου


Η ταχεία Alvia ταξίδευε από τη Μαδρίτη στο Φερόλ και μετέφερε γύρω στα 240 άτομα, κατά την El Pais η οποία αναφέρει ότι πιθανή αιτία του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα: σύμφωνα με πηγές που ερευνούν την υπόθεση και τις οποίες επικαλείται η ισπανική εφημερίδα στο σημείο που συνέβη το τραγικό γεγονός και στο οποίο οι ράγες είχαν μία πολύ επικίνδυνη κλίση το όριο ταχύτητας ήταν τα 80 χιλιόμετρα και το τρένο είχε ξεπεράσει τα 180 χιλιόμετρα με τα βαγόνια που ακολουθούσαν να ξεπερνούν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα. 

Rescue workers help a victim of a train crash near Santiago de Compostela, northwestern Spain, July 24, 2013. REUTERS-Monica Ferreiros-La Voz de Galicia

Πρόκειται για μία στροφή πολύ πολύπλοκη, πολύ κλειστή, όπως αναφέρει και η El Pais και οι μηχανοδηγοί που εκτελούν τη διαδρομή μεταξύ Μαδρίτης-Φερόλ αυτό το γνωρίζουν καλά. Εξάλλου, ήδη από την ημέρα των εγκαινίων της εν λόγω διαδρομής, στις10 Δεκεμβρίου 2011, η ταχεία ταλαντεύτηκε σε αυτό ακριβώς το σημείο με αποτέλεσμα έκτοτε οι μηχανοδηγοί να μιλούν για τη δυσκολία διέλευσης. Πρόκειται για την πρώτη κλίση στις ράγες προτού το τρένο φτάσει στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα και ένα σημείο όπου δεν υπάρχει εντελώς ανεξάρτητη πορεία για τα τρένα υψηλής ταχύτητας καθώς οι ταχείες αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν μέρος των παλιών σιδηρογραμμών, διαδομή που είχε κατασκευαστεί μεταξύ των δύο πόλεων την περίοδο του Φράνκο. Ακόμη όμως και αν το σημείο ήταν πιο ευρύ, στην είσοδο για το Σαντιάγο η γραμμή χάνει μέρος των χαρακτηριστικών των τρένων υψηλής ταχύτητας, επομένως είναι μία αστική ζώνη που οι μηχανοδηγοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί. 


Το πιο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των τελευταίων 40 ετών

Ο εκτροχιασμός της ταχείας το βράδυ της Τετάρτης 24 Ιουλίου 2013 στη Γαλικία αποτελεί το πλέον τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα τα τελευταία 40 χρόνια στην Ισπανία. Ηταν στις 21 Ιουλίου του 1972 όταν σκοτώθηκαν 77 άνθρωποι και 103 τραυματίστηκαν σε σύγκρουση αμαξοστοιχειών με προορισμό αντίστοιχα Κάδιθ-Σεβίλη και Μαδρίτη-Κάδιθ. 

Στις 3 Ιουλίου του 2006, ο εκτροχιασμός του μετρό στη Βαλένθια προκάλεσε τον θάνατο 43 ανθρώπων και τον τραυματισμό 47. 

Τρεις από τις σιδηροδρομικές τραγωδίες των τελευταίων 20 ετών προκάλεσαν, κάθε μία, τον θάνατο 12 ανθρώπων: στις 2 Αυγούστου 1993 στη Βέγα δε Ανθο στην Αστούρια, στις 3 Ιανουαρίου 2001 στη Λόρκα και στις 24 Ιουνίου 2010 στον σταθμό Καστελντεφέλς στη Μπαρτσελόνα. 

ΤΟ ΒΗΜΑ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ανταρκτικη
Από την Κρήτη στην Ανταρκτική: Δυο ερευνήτριες του Πολυτεχνείου Κρήτης ετοιμάζονται να ταξιδέψουν εκπροσωπώντας την Ελλάδα
Για πρώτη φορά, δύο Ελληνίδες ερευνήτριες από το Πολυτεχνείο Κρήτης ετοιμάζονται να ταξιδέψουν στην Ανταρκτική, εκπροσωπώντας την Ελλάδα σε μια...
Από την Κρήτη στην Ανταρκτική: Δυο ερευνήτριες του Πολυτεχνείου Κρήτης ετοιμάζονται να ταξιδέψουν εκπροσωπώντας την Ελλάδα
kinito_mathites
Kids Wallet: Πως θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή που περιορίζει την πρόσβαση των παιδιών στα social media
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, το Kids Wallet θα προστατεύει τα παιδιά από τον εθισμό στις οθόνες και θα προσφέρει γονικό έλεγχο στην ψηφιακή τους...
Kids Wallet: Πως θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή που περιορίζει την πρόσβαση των παιδιών στα social media
μητσοτακης
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Βορρά - Νότου: «Πρέπει να ενισχύσουμε συλλογικά την ευρωπαϊκή άμυνα»
«Το 2% του ΑΕΠ για τις αμυντικές δαπάνες είναι, πιθανώς, ιστορία. Πρέπει να επενδύσουμε περισσότερα »
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Βορρά - Νότου: «Πρέπει να ενισχύσουμε συλλογικά την ευρωπαϊκή άμυνα»