Thumbnail
Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν εφαρμόζει τους δικούς του νόμους;

Όπως είναι γνωστό οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, από την αρχή του σχολικού έτους πίεσαν τα σχολεία έτσι ώστε να πετύχουν το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό μαθητών ανά τμήμα  και τη μείωση του αριθμού των τμημάτων. Αυτό είχε και έχει σαν αποτέλεσμα τα υπερφορτωμένα τμήματα (26-28 μαθητές) με τα γνωστά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ωστόσο στο νέο νόμο για το Λύκειο (4186/2013 - ΦΕΚ 193/ 17-9-2013) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», προβλέπεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα να προσαρμόζεται ανάλογα με το αν υπάρχει αριθμός μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες.
 
Συγκεκριμένα στην Παράγραφο 15 του Άρθρου 28 αναφέρονται τα εξής:
 
Στην υποπερίπτωση ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 αντικαθίσταται το εδάφιο 4 ως εξής:
 
"Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία, για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου."
 
Μάλιστα στο άρθρο 3 του νόμου 3699/2008 αναφέρονται ονομαστικά ποιες είναι οι παθήσεις που καθιστούν ένα μαθητή ή μαθήτρια άτομο με αναπηρία και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών: 
 
"Άρθρο 3
 
Μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
 
1. Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανά­γκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περί­οδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μα­θητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας-λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Στην κα­τηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγο­ντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.
 
2. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματι­κές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκα­τάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
 
3. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλι­κιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανατίθεται η ανάπτυξη προ­τύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμ­μάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδη­λώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου.
 
Όλα τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνουν ότι πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με διάφορα προσχήματα, αρνούνται να εφαρμόσουν το νόμο την ίδια ώρα που υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα στις σχολικές αίθουσες σε όλη τη χώρα.
 
Είναι χαρακτηριστική η παρέμβαση για το θέμα της Ένωσης Γονέων Χίου η οποία ζητά μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα βάση του νόμου.
 
Αναλυτικά το έγγραφο
 
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ενημερωθήκαμε τόσο από την ΕΛΜΕ Χίου όσο και από το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Λυκείου, που είναι μέλος της Ενωσής μας, για την ύπαρξη σχετικής διάταξης στον τελευταία ψηφισμένα νόμο 4186/2013 (ΦΕΚ 193/ 17-9-2013) με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» που αφορά στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
 
Συγκεκριμένα στην Παράγραφο 15 του Άρθρου 28 αναφέρονται τα εξής:
 
Στην υποπερίπτωση ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 αντικαθίσταται το εδάφιο 4 ως εξής:
 
«Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία, για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.»
 
Μάλιστα στο άρθρο 3 του ίδιου νόμου αναφέρονται ονομαστικά ποιες είναι οι παθήσεις που καθιστούν ένα μαθητή ή μαθήτρια άτομο με αναπηρία και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
 
Με δεδομένο ότι θεωρούμε πως ο αριθμός των 27 μαθητών ανά τμήμα είναι ιδιαίτερα μεγάλος και δυσχεραίνει το εκπαιδευτικό έργο των εκπαιδευτικών και ότι η σχετική διάταξη αφορά το σύνολο των σχολείων, και όχι των ειδικών που από τη φύση τους υπάρχει ειδική μέριμνα, ζητάμε να εφαρμοστεί στα σχολεία που υπάρχει σχετικό θέμα.
 
Σε συνέχεια δε της προφορικής επικοινωνίας που είχαμε, ζητούμε να μας πληροφορήσετε αν υπάρχει νεώτερη εγκύκλιος του Υπουργείου που αναιρεί την προαναφερθείσα παράγραφο του νόμου και αν γνωρίζετε πως ήδη υπάρχουν Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν ενεργοποιήσει τη σχετική διάταξη.
 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: alfavita.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»