Thumbnail
ΠΕΦ

ΠΕΦ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Οι φιλόλογοι καθηγητές όλης της χώρας διαμαρτύρονται εντονότατα για την προβλεπόμενη  από την  πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων “Περί αναθέσεως μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου” νέα υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας, με την οποία ανατίθεται η διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας σε όλες τις ειδικότητες, πλην των φιλολόγων, των καθ' ύλην αρμοδίων, με αποτέλεσμα να αφαιρείται αυθαίρετα από τους φιλολόγους ένα σημαντικό μέρος  του διδακτικού τους  αντικειμένου.
Διερωτάται κανείς εύλογα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ένα τόσο σημαντικό μάθημα, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίσιμη εποχή, που η διδασκαλία της Ιστορίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη. Το μάθημα της Ιστορίας, με όλες τις ρυθμίσεις και τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του Υπουργείου, των τελευταίων ετών, καταλήγει δυστυχώς να αποτελεί μέσο για την κάλυψη διδακτικών κενών από άλλες ειδικότητες καθώς και για την τυπική διεκπεραίωση του ωρολογίου προγράμματος.
Η Π.Ε.Φ., εκφράζοντας σε πανελλήνια κλίμακα τον φιλολογικό κόσμο,  ο οποίος  αδυνατεί να αποδεχθεί το περιεχόμενο μιας τέτοιας εγκυκλίου, διαμαρτύρεται για την αντιεπιστημονική αυτή ρύθμιση. Δεν θεωρούμε παιδαγωγικά σκόπιμο να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση, πολύ περισσότερο ως πρώτη, από ειδικότητες καθηγητών, οι οποίες στην πανεπιστημιακή τους εκπαίδευση δεν έχουν διδαχθεί καθόλου ή έχουν διδαχθεί μόνο ένα μέρος του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας.
Απαιτούμε όπως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προβεί στην ανάκληση αυτής της απόφασης, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας στους φιλολόγους. Παράλληλα ζητούμε από την πολιτεία την άμεση επαναφορά  της διδασκαλίας της Ιστορίας στην Γ' Γυμνασίου σε τρίωρη βάση και τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, όπως ίσχυε παλαιότερα.
Καμία εκπαιδευτική πολιτική δεν είναι δυνατόν κατ΄ελάχιστον να ευδοκιμήσει, όταν χαρακτηρίζεται από απουσία ενός αυθεντικού εκπαιδευτικού οράματος και όταν αντιμετωπίζει μείζονος μορφωτικής αξίας αντικείμενα, όπως η Ιστορία, ως πεδία διεκπεραιωτικής κάλυψης διδακτικών ωρών.
Οι φιλόλογοι υπερασπιζόμενοι το αδιαπραγμάτευτο επιστημονικό μας δικαίωμα διδασκαλίας της Ιστορίας, δεν λειτουργούμε ως συντεχνία αλλά ως δάσκαλοι που διαθέτουν τα αδιαφιλονίκητα εφόδια της γνώσης και της αγάπης για το μάθημα αυτό, που συνιστά μέγιστο μορφωτικό αγαθό

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

            Ο Πρόεδρος                                                                                    Η Γραμματέας

        Αναστάσιος Στέφος                                                                        Γεωργία Χαριτίδου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

layia-oak-hotel-reception_0.jpg
Πώς να διαβάζεις σωστά τις κριτικές ξενοδοχείων και να αποφύγεις τις παγίδες
Οι ταξιδιώτες μοιράζονται τις εμπειρίες τους, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη διαμονή σε διάφορους τομείς, όπως καθαριότητα, εξυπηρέτηση και...
Πώς να διαβάζεις σωστά τις κριτικές ξενοδοχείων και να αποφύγεις τις παγίδες
κουζιν
Οι 10 ελληνικές ταινίες που έσπασαν τα ταμεία: Η λίστα με τις πιο εμπορικές όλων των εποχών
Σε αυτή την ανασκόπηση των πιο εμπορικών ταινιών, οι θεατές μπορούν να θυμηθούν και να ανακαλύψουν τις αγαπημένες τους ελληνικές ταινίες που...
Οι 10 ελληνικές ταινίες που έσπασαν τα ταμεία: Η λίστα με τις πιο εμπορικές όλων των εποχών