Thumbnail
Η εφαρμογή του Π.Δ. 152/2013 θα επιδεινώσει την κατάσταση στα σχολεία

       Στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αποτελεί σημαντικό ζήτημα που αφορά τη δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της. Το ΠΔ 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν κινείται προς αυτή την κατεύθυνση για λόγους που αναφέρονται στη συνέχεια. Ως Σχολικοί Σύμβουλοι, με καθημερινή στενή επαφή με την πραγματικότητα των σχολείων, θεωρούμε χρέος μας να καταθέσουμε  με κριτική σκέψη τον προβληματισμό μας και τις ενστάσεις μας αναφορικά με το περιεχόμενο και την εφαρμογή του Π.Δ.:

α. Συνδέεται με τις ποσοστώσεις του Ν. 4024/2011, οι οποίες οδηγούν σε ανταγωνισμό, διατάραξη των σχέσεων εμπιστοσύνης στο σχολείο, φόβο και αγωνία για μισθολογικές καθηλώσεις – σε αντιδιαστολή με το πνεύμα συλλογικότητας, αναστοχασμού, ανατροφοδότησης και αμοιβαίας βελτίωσης που αποτελούν αναμφίβολα τη βάση όπου θα στηριχθεί η αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

β. Δεν εξασφαλίζει τη διασύνδεση της αξιολόγησης με υπαρκτό σύστημα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης έτσι ώστε να καταστεί δυνατόν να  λειτουργήσει διαμορφωτικά και βελτιωτικά για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

γ. Δεν εγγυάται την αξιοπιστία, εγκυρότητα και εμπιστευτικότητα της αξιολογικής διαδικασίας, ζήτημα στο οποίο επικεντρώνονται άλλωστε και οι επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών.

δ. Οι αξιολογικές διαδικασίες που προβλέπει απειλούν να απορροφήσουν δυσανάλογα τον χρόνο και την ενέργεια των σχολικών συμβούλων σε βάρος του παιδαγωγικού, συμβουλευτικού και υποστηρικτικού χαρακτήρα του έργου τους.

Πιστεύουμε ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου πρέπει να στοχεύει στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών και ανισοτήτων, στη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος, στην ενδυνάμωση του συλλόγου διδασκόντων και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα από αμοιβαία ανατροφοδότηση, στην ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης και τελικά στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Θεωρούμε επίσης δεδομένο ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια θεσμοθέτησης δομών αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, ανατροφοδότησης και κοινωνικού ελέγχου οφείλει να αποτελέσει προϊόν δημόσιας διαβούλευσης με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού θα έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια οι στόχοι και θα έχουν εκτιμηθεί επαρκώς τα διαθέσιμα μέσα. Τόσο η θεωρία όσο και η πράξη έχουν καταδείξει ότι δίχως ένα βαθμό αποδοχής και συναίνεσης των ενδιαφερομένων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας καμία εκπαιδευτική αλλαγή δεν μπορεί να ευοδωθεί. (Και οι όροι υλοποίησης των σεμιναρίων στο Υπουργείο Παιδείας με τη βοήθεια της αστυνομίας καθώς και τα θλιβερά γεγονότα που σημάδεψαν τη διεξαγωγή τους αυτό ακριβώς μαρτυρούν).

            Οι Σχολικοί Σύμβουλοι, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο θεσμικό μας ρόλο και υπερασπιζόμενες/οι την παιδαγωγική και επιστημονική του διάσταση, δηλώνουμε πως θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε τη δημόσια εκπαίδευση στηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία ευθύνης μας, δίχως να διολισθήσουμε σε ρόλο που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Έχουμε συνείδηση ότι η γενικευμένη ανασφάλεια, η επιδείνωση της εργασιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών, ο φόβος και ο ανταγωνισμός οδηγούν αναπόφευκτα σε δραματική υποβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και θεωρούμε ότι με τη σιωπή μας συμβάλλουμε σε μια τέτοια ανεπιθύμητη ασφαλώς εξέλιξη.

  1. Αγγελοπούλου Αδαμαντία 
  2. Αναστασοπούλου Ελένη
  3. Αφράτης Γεώργιος
  4. Γερούκη Μαργαρίτα 
  5. Γεωργιάδου Αγάθη
  6. Γεωργούλα Αντωνία 
  7. Γεωργουλή Στέλλα
  8. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος 
  9. Γιαννούλης Γιάννης 
  10. Δακοπούλου Νάσια
  11. Δεμερτζή Βασιλική  
  12. Ευσταθίου Μηνάς 
  13. Ηλιάδης Κοσμάς
  14. Ημέλλου Όλγα
  15. Καλογρίδη Σοφία
  16. Κανέλλος Ιωάννης
  17. Καραγεώργου Εβίτα
  18. Καράμηνας Ιγνάτιος
  19. Καραμπατζάκη Ζωή
  20. Κονταξής Αθανάσιος
  21. Κοντογιάννης Ιωάννης
  22. Κοσμετάτου Ελένη  
  23. Κουνέλη Ευαγγελία
  24. Λουλακάκη Ειρήνη
  25. Μανδρίκας Αχιλλέας 
  26. Μαρκέα Γεωργία
  27. Μηλιαράκης Μανόλης
  28. Μίλεση Χριστίνα 
  29. Μουταβελής Αδριανός
  30. Μπαμπίλα Ελένη
  31. Μπατσούτα Μαρία  
  32. Μπεχλικούδη Δήμητρα
  33. Μπρεντάνου Κατερίνα
  34. Νεραντζής Ιωάννης
  35. Νικολούδη Φυλλιώ
  36. Παπαδόπουλος Χάρης
  37. Παπαστόικου Μαρία
  38. Παύλου Γεωργία
  39. Περδικάρης Αντώνιος
  40. Ράπτης Ηλίας
  41. Σακκά Βασιλική
  42. Σαλαγιάννη Μαρία
  43. Σπανός Πέτρος
  44. Σταθοπούλου Δήμητρα
  45. Σταύρου Ιωάννα
  46. Στρατιδάκης Χάρης
  47. Τσαμπάζη Παναγιώτα
  48. Τσαουσίδου Καλλιόπη
  49. Χαλάτσης Παναγιώτης
  50. Χατζηλίας Χρήστος
  51. Χριστοπούλου Έφη.

ΥΓ.: Η διαδικασία συλλογής υπογραφών συνεχίζεται.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

olme
ΟΛΜΕ: Ολοι την Παρασκευή 7/2 στα Προπύλαια για τα Τέμπη - Διευκολυντική στάση εργασίας
ΟΛΜΕ: «Να λέει ένα παιδί: ΔΕΝ ΕΧΩ ΟΞΥΓΟΝΟ – Αυτό είναι που κάνει το κράτος δολοφόνο! Καμία συγκάλυψη!»
ΟΛΜΕ: Ολοι την Παρασκευή 7/2 στα Προπύλαια για τα Τέμπη - Διευκολυντική στάση εργασίας
Χριστουγεννιάτικος μποναμάς
Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο: Τι αναφέρει η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ
Ο ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοίνωσή του, επισημαίνει ότι η προτεινόμενη τροπολογία είναι απολύτως τεκμηριωμένη οικονομικά και βασίζεται στην Έκθεση του Γενικού...
Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο: Τι αναφέρει η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ
synodos prytaneon mystras
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Ζήτημα αιχμής αναμένεται να είναι τόσο η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη των ΑΕΙ που θα γίνει κατόπιν προτάσεων των ιδίων των ΑΕΙ αλλά κυρίως της...
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Δίκη Βασίλη Μάγγου
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας
Επισημαίνει τη σημασία του κινήματος αλληλεγγύης και τονίζει ότι η υπόθεση αναδεικνύει τις βαθιές παθογένειες του συστήματος, την εγκληματική...
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας