Thumbnail
Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Π.Ε.Κ.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Για μια δημιουργική συλλογικότητα

Αθήνα, 26-02-2015

Βαρομετρικό χαμηλό στη συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ  με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Συνάδελφοι,

στις 26 Φεβρουαρίου 2015, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τους κ. Μπαλτά Αριστείδη και κ. Κουράκη Αναστάσιο. Σημειώνουμε ότι η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε έναν περίπου μήνα μετά το σχετικό αίτημα που είχε υποβάλει η Ομοσπονδία, με κύρια επιχειρηματολογία από την πλευρά του Υπουργείου, για την καθυστέρηση την προετοιμασία απαντήσεων στα αιτήματα του κλάδου.

Τόσος ήταν ο χρόνος που χρειαζόταν η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για να απορρίψει κατηγορηματικά το σύνολο σχεδόν των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κόσμου. Δεν μας παρουσιάστηκε κανένα σχέδιο για την Παιδεία. Ταυτόχρονα, η νέα πολιτική ηγεσία μιλώντας με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ προανείγγηλε την κατάργησή του.

Αναλυτικά η νέα πολιτική ηγεσία:

Για την αύξηση των δαπανών στην Παιδεία δεν έκανε κανένα λόγο, επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο το email Βαρουφάκη που στάλθηκε μετά τη συμφωνία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τους θεσμούς ( πρώην τρόικα) για μείωση των δαπανών στην Παιδεία.

Δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν θα υπάρχει καμία αύξηση στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Ούτε καν για τους νέους συναδέλφους των 640 ευρώ. Δεν υπάρχει καν θέμα συζήτησης για 13ο και 14ο μισθό. Όταν ερωτήθηκε από την Παράταξή μας για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης στις προγραμματικές δηλώσεις για την επαναφορά των μισθών των ενστόλων στα προ μνημονίου επίπεδα, μας απάντησε ότι είναι θέμα άλλου υπουργείου. Καμία αναφορά για αύξηση και ανάκτηση απωλειών σε συντάξεις και εφάπαξ. Καμία διάψευση για την κατάργηση πρόωρων συνταξιοδοτήσεων όπως αναφέρεται στο email Βαρουφάκη π.χ. μητέρες με ανήλικα.

Κατηγορηματική άρνηση επαναφοράς ωραρίου παρά την προεκλογική τους δέσμευση και μέσα στο κοινοβούλιο.

Στο θέμα της αξιολόγησης, δήλωσε ότι είναι στην πρόθεσή της η αλλαγή του πλαισίου ως προς τη διαδικασία. Αλλαγή δηλαδή του Π.Δ. 152. Εξού και το πάγωμα των διαδικασιών της αξιολόγησης. Αρνήθηκε, όμως, να δηλώσει ότι θα καταργηθεί ο ν. 4024/11 που συνδέει την αξιολόγηση με τον βαθμό και τον μισθό μας. Το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών θα είναι ότι από κει που είχαμε να αντιμετωπίσουμε τη μισθολογική καθήλωση, του 10% των εκπαιδευτικών από το βαθμό Ε στο Δ, του 20% από το βαθμό Δ στο Γ και ούτω καθ΄ εξής, εξαιτίας της εφαρμογής της αξιολόγησης τώρα θα έχουμε τη μισθολογική καθήλωση του 100% των εκπαιδευτικών σε όλους τους βαθμούς. Αρνήθηκαν ακόμα και την αυτονόητη επανακατάταξή μας στους βαθμούς σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας μας. Πράγμα που αν ισχύσει, σημαίνει ήδη μέχρι και 4 χρόνια χαμένα μισθολογικά έως σήμερα.

Στο ζήτημα των καταργημένων κλάδων - ειδικοτήτων στην ΤΕΕ δήλωσε την πρόθεσή της να τις επαναφέρει βάζοντας έναν αστερίσκο στο κατά πόσο θα υπάρχει ζήτηση σε αυτές τις ειδικότητες. Από την πλευρά μας ειπώθηκε ξεκάθαρα ότι οι κλάδοι και ειδικότητες, για να λειτουργήσουν σωστά τη νέα σχολική χρονιά, θα πρέπει να επανασυσταθούν άμεσα, το αργότερο μέσα στον Μάρτιο, έτσι ώστε να μπορέσουν οι μαθητές του Γ΄ Γυμνασίου να τις δηλώσουν. Εάν υπάρχει καθυστέρηση επανασύστασης, στην ουσία υπονομεύονται οι συγκεκριμένοι κλάδοι - ειδικότητες αφού δεν θα υπάρχουν μαθητές σε αυτές. Από το χρονοδιάγραμμα που μας δόθηκε, το οποίο μιλούσε για 2 μήνες το νωρίτερο, συμπεραίνουμε ότι πρόθεσή τους είναι οι ειδικότητες αυτές να υπονομευθούν, ώστε να μην έχουν μαθητές, άρα να μην χρειάζονται και οι καθηγητές αυτών των ειδικοτήτων. Δεν διευκρινίστηκε με ποιο μισθολογικό καθεστώς θα επανέλθουν οι «διαθέσιμοι» συνάδελφοι οι οποίοι δυστυχώς παραμένουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας.

Δεν έκανε καμία αναφορά για την ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ. Η αίσθηση που αποκομίσαμε είναι ότι η ΤΕΕ για την νέα πολιτική ηγεσία δεν υπάρχει. Προφανώς θέλει να υλοποιήσει την εξαγγελία της για το ενιαίο σχολείο και τη μεταδευτεροβάθμια με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Για την ειδική αγωγή ανέφερε ότι είναι δευτερεύον θέμα και θα το εξετάσουν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Για τις υποστηρικτηκές δομές της ΠΔΣ, της ενισχυτικής διδασκαλίας των βιβλιοθηκών κ.α. δεν υπήρχε δέσμευση επαναλειτουργίας τους. Αρκέστηκε μόνο στον διορισμό κάποιων ωρομισθίων μέσω ΕΣΠΑ από ένα αχρησιμοποίητο κονδύλι της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας για ΠΔΣ στα ΕΠΑΛ. Καμία αναφορά για την πληρωμή των σχεδιαστών της ΠΔΣ για τα προηγούμενα χρόνια.

Κανένα χρονοδιάγραμμα για τις φετινές υπηρεσιακές μεταβολές.

Δεν δεσμεύτηκε για κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς. Μάλιστα ειπώθηκε ότι, επειδή πρόθεσή τους είναι να διορίσουν όλους τους απολυμένους ( σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες ΥΠΟΙΚ, διοικητικούς ΑΕΙ, ΕΡΤ κ.α. ) με τις πιστώσεις που υπάρχουν στον προϋπολογισμό για τις νέες προσλήψεις, αν περισσέψουν πιστώσεις, θα κάνουν προσλήψεις και στην εκπαίδευση. Σε καμία περίπτωση δεν μίλησαν για κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας στην εκπαίδευση. Μάλιστα όπως τονίσαμε και στην αρχή του ενημερωτικού μας κειμένου μίλησαν με απαξιωτικά λόγια για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και ανακοίνωσαν την κατάργησή του. Χωρίς βεβαίως να λάβουν υπόψη τους ότι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν διορισθεί με τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών μετά το 1998 με κύριο κριτήριο τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Καμία δέσμευση για επαναλειτουργία καταργημένων – συγχωνευμένων σχολείων. Άρνηση μείωσης των μαθητών ανά τμήμα. Άρνηση επιπλέον επιχορήγησης των σχολείων για την ουσιαστική αντιμετώπιση των λειτουργικών τους εξόδων. Καμία αναφορά για την επίλυση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών.

Κάποιοι μέσα από το βλέμμα του Κυβερνητικού Συνδικαλισμού διαπίστωσαν θετικό κλίμα στη συνάντηση. Προφανώς είναι εκτός κλίματος...

Είμαστε ρεαλιστές, αγωνιζόμαστε για το αδύνατο.

...Τον τόπο να χτίσουμε που εσείς αφήσατε, Να ρημάξει σαν την πανούκλα,  Και για να κάνουμε τις πολιτείες Κατοικήσιμες

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;