Thumbnail
 Προϋπηρεσία εκπαιδευτικών μετά από απουσία από την υπηρεσία τους λόγω γονικής άδειας  

Στο ερώτημα που απηύθυνε  προς το ΝΣΚ το Υπ. Παιδείας σχετικά με το αν ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας των άρθρων 50 και 51 του ν.4075/2012 λογίζεται ταυτόχρονα και ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010, για μοριοδότηση από το ΑΣΕΠ.

Στη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αναφέρεται ότι ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας των άρθρων 50 και 51 του ν.4075/2012 δεν συνιστά χρόνο πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.34 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010. 

Στη γνωμοδότηση παρατίθεται το νομικό πλαίσιο, ενώ πριν την απάντηση προηγείται η ερμηνεία – ανάλυση όπου και αναφέρεται μεταξύ των άλλων στο γ. Με τη διάταξη του άρθρου 3 του ν.3848/2010 προβλέπεται ότι η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών (πρβλ. Ολ. ΣτΕ 527/2015 για τη συνταγματικότητα της διάταξης).

Στις αναφερόμενες στο άρθρο 52 του ν.4075/2012 περιπτώσεις δεν περιλαμβάνεται η περίπτωση της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.34 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010 για μοριοδότηση από το ΑΣΕΠ. Δηλαδή δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής (εκπαιδευτικής ) προϋπηρεσίας, ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών από την εργασία τους, λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν.4075/2012

Προκύπτει το εξής: ως προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή εκπαιδευτικού για την ένταξή του στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών νοείται η πραγματική παροχή υπηρεσιών διδασκαλίας με την ιδιότητα του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, η οποία και δικαιολογεί, άλλωστε, το διορισμό του σε θέση  μονίμου εκπαιδευτικού με τα ποσοστά που οι ως άνω διατάξεις προβλέπουν, με βάση την υπάρχουσα διδακτική εμπειρία του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού (Σχ. Γν. ΝΣΚ 68/2005 και 412/2008)
 

Δείτε τη γνωμοδότηση σε μορφή pdf

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

voucher 200 ευρώ tablet laptop
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Μήπως κάποιες φορές νοιώθετε και εσείς ότι σας παρακολουθούν;
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Περιποίηση νυχιών
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
Eάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες αλλαγές σε ένα νύχι του χεριού ή του ποδιού, ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε έναν δερματολόγο.
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
παιδιά
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά
Οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να...
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά