Αθήνα, 28/05/2015
Αποτελέσματα συναντήσεων
Σήμερα αντιπροσωπία εκπαιδευτικών της Πρωτοβουλίας για την Ισονομία και τη Δικαιοσύνη στην Εκπαίδευση παρευρέθηκαν σε προγραμματισμένο ραντεβού με την υπεύθυνη για την παιδεία βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ. κυρία Ξουλίδου. Η συνάντηση έγινε σε πάρα πολύ θετικό κλίμα και διήρκεσε πάνω από μία ώρα. Τα θέματα τα οποία συζητήθηκαν είναι:
α) Η πρόθεση του Υπουργείο Παιδείας να μην διπλασιάσει τα μόρια των εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες την περίοδο 2010-2014 και
β) Η πρόθεση του Υπουργείο να μην προσμετρήσει συνολικά την προϋπηρεσία που προσφέρθηκε σε δομές της ειδικής αγωγής στον πίνακα της γενικής αγωγής.
Αφού εκθέσαμε τα επιχειρήματά μας με σαφήνεια παρατηρήσαμε ότι η κα Ξουλίδου, ως εκπαιδευτικός, είχε αρκετή γνώση των θεμάτων που θέσαμε, κάτι που είναι προς τιμήν της. Μας άκουσε προσεκτικά και πήρε ξεκάθαρη και ανοιχτή θέση υπέρ μας και στο διπλασιασμό των μορίων για όσους υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες την περίοδο 2010-2014, αλλά και για το μη διαχωρισμό της προϋπηρεσίας στους πίνακες της γενικής και ειδικής αγωγής. Συγκεκριμένα δεσμεύτηκε ότι αν τεθούν αυτά τα δύο θέματα έτσι όπως έχουν θα καταψηφιστούν από την κοινοβουλευτική ομάδα των ΑΝ.ΕΛ. Βεβαίως υποσχέθηκε να αγωνιστεί για την αλλαγή των συγκεκριμένων ρυθμίσεων πριν την κατάθεση του Πολυνομοσχεδίου. Μάλιστα τόνισε ότι είναι ανάγκη να γίνει μία συζήτηση από την αρχή για τον τρόπο μοριοδότησης των εκπαιδευτικών, ο οποίος θα έχει να κάνει με τη χιλιομετρική απόσταση από τον μόνιμο τόπο κατοικίας. Σημειωτέον, ότι η κα Ξουλίδου εξέδωσε ήδη Δελτίο Τύπου για το θέμα των δυσπροσίτων.
Στη συνέχεια συναντηθήκαμε με τον πρόεδρο της Δ.Ο.Ε. κ. Κικινή και συζητήσαμε μαζί του για τα παραπάνω θέματα. Ο πρόεδρος της Δ.Ο.Ε. άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να αλλάξει η Δ.Ο.Ε. τη στάση της στο θέμα του διπλασιασμού των μορίων για τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες την περίοδο 2010-2014., αναμένοντας βεβαίως και τη γνωμάτευσηη της νομικής συμβούλου κυρίας Τσίπρα. Εδώ να τονίσουμε ότι στη συνεδρίαση της Δ.Ο.Ε. στις 11/05/2015 οι Παρεμβάσεις, το Π.Α.Μ.Ε. και η Ε.Ρ.Α. είχαν ταχθεί υπέρ του δίκαιου αιτήματός μας. Για το θέμα της μη προσμέτρησης της προϋπηρεσίας που προσφέρθηκε σε δομές της ειδικής αγωγής και στον πίνακα της γενικής αγωγής ο πρόεδρος της Δ.Ο.Ε. ήταν ξεκάθαρος, ότι η παράταξη της Δ.Α.Κ.Ε. δε συμφωνεί με τη ρύθμιση αυτή. Συγκεκριμένα υπεραμύνθηκε του υπάρχοντος συστήματος προσμέτρησης της προϋπηρεσίας. Λίγο πιο πριν είχαμε σύντομη συνάντηση με τον κ. Σμήλιο, εκλεγμένο μέλος των Παρεμβάσεων στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε, όπου συζητήσαμε το συγκεκριμένο θέμα. Ο κ. Σμήλιος μας έκανε γνωστό ότι οι Παρεμβάσεις είναι μαζί μας και στο θέμα της συνολικής προσμέτρησης της προϋπηρεσίας, καθώς η προϋπηρεσία, όπως ακριβώς διατυπώθηκε είναι μία, σε οποιαδήποτε δημόσια δομή της εκπαίδευσης παρέχεται. Είναι γνωστό βεβαίως και ότι τα εκλεγμένα μέλη του Π.Α.Μ.Ε στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ταυτίζονται απόλυτα μαζί μας στο παραπάνω θέμα.
Πρωτοβουλία για την Ισονομία και τη Δικαιοσύνη στην Εκπαίδευση
Αθήνα, 28/05/2015
Αποτελέσματα συνάντησης με τον διευθυντή του υπουργείου κο Πιλάλη
Την Τετάρτη 27/5/2015 κατόπιν αρκετών πιέσεων, αντιπροσωπία της Πρωτοβουλίας για την Ισονομία και τη Δικαιοσύνη στην Εκπαίδευση αποτελούμενη από εκπροσώπους νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών της Β/θμιας συναντήθηκε με το διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας κο Πιλάλη. Τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον της συζήτησης ήταν αφενός η προσμέτρηση στο διπλάσιο της προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών (Α/θμιας, Β/θμιας και Ειδικής Αγωγής) σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες κατά την 4ετία 2010-2014 και αφετέρου ο τρόπος με τον οποίο θα προσμετράται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών της ειδικής αγωγής.
Για το ζήτημα των δυσπροσίτων, το Υπουργείο (δια του κυρίου Πιλάλη) υπερασπίζεται την άποψη πως για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αρκετοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν επέλεξαν δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες γνωρίζοντας πως οι πίνακες είναι κλειδωμένοι, με αποτέλεσμα να θίγονται τα συμφέροντά τους. Επίσης, διατυπώθηκε η άποψη, πως όσοι υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία το έπραξαν τυχαία και είναι κυρίως αναπληρωτές με χαμηλές θέσεις στους πίνακες αναπληρωτών.
Ως προς τον πρώτο ισχυρισμό, διατυπώσαμε νομικά επιχειρήματα τα οποία δε λήφθηκαν υπόψη καθώς οι νόμοι καταργούνται με νέους νόμους! Παραθέσαμε λογικά επιχειρήματα με συγκεκριμένα παραδείγματα ως προς τα οποία εισπράξαμε τον έντονο προβληματισμό του κυρίου Πιλάλη και τέλος, θέσαμε ηθικά και δίκαια επιχειρήματα τα οποία προσεγγίστηκαν ευμενώς.
Για το ζήτημα του τρόπου με τον οποίο θα προσμετράται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών της ειδικής αγωγής διαπιστώσαμε πως το υπουργείο δεν είχε σταθμίσει τις συνέπειες που θα είχε η εφαρμογή της διάταξης σύμφωνα με την οποία η προϋπηρεσία θα κατανεμόταν μόνο σε ένα από τους δύο πίνακες. Ο κύριος Πιλάλης προβληματίστηκε ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο θέμα, καθώς του παραθέσαμε απλά παραδείγματα τα οποία αποδεικνύουν πως εάν ισχύσει τελικά -έτσι όπως έχει διαρρεύσει- η συγκεκριμένη διάταξη, οι αναπληρωτές που εμπίπτουν στη συγκεκριμένη διάταξη καταδικάζονται σε μόνιμη ανεργία καθώς αφενός χάνουν τη σειρά τους στους πίνακες γενικής αγωγής και αφετέρου συνεχώς θα έπονται των εκπαιδευτικών ΠΕ 61 και ΠΕ71.
Αυτό το οποίο ζητήσαμε είναι να διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς μιας και δε βλάπτει τα συμφέροντα κανενός αναπληρωτή. Η αντιπρόταση του κυρίου Πιλάλη ήταν να δοθεί η δυνατότητα στους αναπληρωτές είτε να επιλέξουν σε ποιον πίνακα επιθυμούν να αναμετρηθεί η συνολική τους προϋπηρεσία είτε η προϋπηρεσία τους να προσμετρηθεί αυτόματα στον πίνακα στον οποίο έχουν εργαστεί περισσότερο. Πιέσαμε επίσης, να δοθεί η δυνατότητα για μόνιμους διορισμούς στους εκπαιδευτικούς ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 και εισπράξαμε έλλειψη διάθεσης για κάτι τέτοιο καθώς το υπουργείο θεωρεί πολλά από τα αποκτηθέντα μεταπτυχιακά ως 'αγορασμένα' παρά την αναγνώρισή τους από το ΔΟΑΤΑΠ.
Παρόλα αυτά, ο κύριος Πιλάλης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ευνοϊκών αλλαγών κυρίως στο ζήτημα της προϋπηρεσίας των ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 αλλά και περαιτέρω συζήτησης για το ζήτημα των δυσπροσίτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη