Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Διαβάζοντας καθημερινά διάφορες αναρτήσεις στην εκπαιδευτική πύλη που αφορούν την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης διαπιστώνω τα παρακάτω:

α) Στο σύνολό τους θεωρούν τη συγκεκριμένη διαδικασία δημοκρατική, διότι εξασφαλίζεται η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτή.
β) Επισημαίνουν τα αρνητικά σημεία του προηγούμενου τρόπου επιλογής.

γ) Θα επιθυμούσαν ένα βήμα περισσότερο προς την κατεύθυνση αυτή.

δ) Κάποιες τις διακρίνει ένας ρεβανσισμός(δε γνωρίζω από ποιον) με εκφράσεις από συνδικαλιστές του τύπου "κάποιοι διευθυντές πρέπει να λογοδοτήσουν". Τι ακριβώς εννοούν;

Στις παραπάνω διαπιστώσεις (θα μπορούσαν να αναφερθούν και άλλες) έχω να παρατηρήσω τα παρακάτω:

Στην (α) διαπίστωση πιστεύω ότι θα προκύψει διατάραξη των σχέσεων των εκπαιδευτικών, όπου υπάρχουν περισσότεροι του ενός υποψήφιοι. Ικανοποιώντας η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τις απαιτήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος διώχνει από πάνω του την ευθύνη από αυτή τη διαδικασία. Οποιοδήποτε παράπονο για τον διευθυντή κάποιου σχολείου(από εκπαιδευτικούς ή γονείς) θα μεταφέρει την ευθύνη στο σύλλογο διδασκόντων για την επιλογή. Εξάλλου και με την προηγούμενη διαδικασία η αποδοχή του κάθε διευθυντή δε συναντούσε προβλήματα.

Στη (β) διαπίστωση είναι γνωστά τα προβλήματα που δημιουργούνταν με τη συνέντευξη. Η πολιτική ηγεσία είχε υποχρέωση να βελτιώσει το αδύνατο αυτό σημείο και όχι να το καταργήσει. Εξάλλου όλοι γνωρίζουμε ότι σε καμία χώρα δεν επιλέγεται κάποιος σε θέση ευθύνης χωρίς συνέντευξη. Μία συνέντευξη που θα έχει ως σκοπό την επιλογή του καλύτερου. ΄Ολα τα άλλα προσόντα σε βοηθούν να φτάσεις στη συνέντευξη, τη θέση θα την καταλάβεις μετά τη συνέντευξη εφόσον ανταποκριθείς σε αυτή.

Αυτοί που περίμεναν ένα βήμα περισσότερο δεν έχω καταλάβει τι εννοούν. Πιστεύω να μην εννοούν διορισμό από την κυβέρνηση ή από κάποιους συνδικαλιστές.

Τέλος, όσον αφορά τη ρεβάνς που θέλουν να πάρουν κάποιοι, καλόν είναι οι συνδικιαλιστές να συνηθίσουν να ακουν και τη διαφορετική άποψη(υπερ της αξιολόγησης).  Διεκδικεί κανείς το αλάθητο; Εξάλλου τί δυνατότητες έχει ο εκάστοτε διευθυντής, πλην της εφαρμογής της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής;

Με μεγάλη μου λύπη πληροφορούμαι ότι συνδικαλιστές που επικαλούνται ένα διαφορετικό σχολείο(αυτοδιαχειριζόμενο, ελεύθερο κλπ) δεν έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να καταλάβουν διευθυντικές θέσεις.   Θα ήταν μία ευκαιρία για αυτούς να δείξουν τις ικανότητές τους εφαρμόζοντας τις ιδέες τους και την ανυπακοή τους στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής όταν δεν συμφωνούσαν.
Βασίλης Οικονόμου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

NOSOKOMEIO
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
Τα ελληνικά νοσοκομεία πλέον δεν είναι ασφαλή για τους ασθενείς, εξαιτίας της υψηλής συχνότητας λοιμώξεων από ανθεκτικά μικρόβια,
Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία
krio_1.jpg
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
Τσουχτερό κρύο θα επικρατήσει σήμερα Κυριακή, με την ψυχρή εισβολή να επηρεάζει ήδη τον καιρό της χώρας μας, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας είναι...
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία