Thumbnail
Για το 2014-15, θα εφαρμοστούν αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών πιλοτικά σε Στ' Δημοτικού και Α' Γυμνασίου

Πριν τη γενίκευση των Προγραμμάτων Σπουδών του Νέου Σχολείου τα εκάστοτε νέα Προγράμματα Σπουδών σε ορισμένα αντικείμενα και οι αλλαγές των Ωρολογίων Προγραμμάτων αφορούν απλώς βελτιωτικές και περιορισμένες παιδαγωγικές παρεμβάσεις στα ισχύοντα Προγράμματα του Γυμνασίου.

Με βάση τα παραπάνω, δεν τίθεται ζήτημα ακύρωσης των Προγραμμάτων Σπουδών του Νέου Σχολείου αλλά σωστής παιδαγωγικά προετοιμασίας, προκειμένου η γενίκευσή τους να υποστηριχθεί με ολοκληρωμένες επιμορφωτικές δράσεις και με αντίστοιχα εκπαιδευτικά υλικά.

Τα παραπάνω αναφέρει σε γραπτή του απάντηση ο υπουργός Παιδείας μετά από ερώτηση της κυρίας Ξουλίδου των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Η κυρίας Ξουλίδου ζητούσε να μάθει με ποια επιστημονικά κριτήρια παρακάμφθηκαν οι ομάδες εμπειρογνωμόνων και δημοσιεύτηκαν άλλα προγράμματα σπουδών και ωρολόγια προγράμματα.

Η κυρία Ξουλίδου αναφερόταν στα Προγράμματα Σπουδών, που εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε Δημοτικό και Γυμνάσιο για δυο χρόνια και σε 200 περίπου σχολικές μονάδες των οποίων τα πορίσματα της αξιολόγησης τους ήταν θετικά. Η Βουλευτής υπογραμμίζει ότι παρά τη θετική αξιολόγηση οι κ. Γκλαβάς και Αρβανιτόπουλος τα έβαλαν στο συρτάρι και όρισαν άλλα προγράμματα και το ΙΕΠ, όπως αναφέρει η κα Ξουλίδου, αυτο-αναιρέθηκε.

Ο υπουργός Παιδείας, στη γραπτή του απάντηση, τονίζει ότι ο σκοπός για τον οποίο υλοποιήθηκε η πιλοτική εφαρμογή των προγραμμάτων ολοκληρώθηκε και δεν υπάρχει λόγος συνέχισής τους. Άρα το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μέχρι να αποφασιστεί η θεσμική γενίκευση των Προγραμμάτων Σπουδών του Νέου Σχολείου μπορεί να επανέλθει στα προηγούμενα δεδομένα.

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας γνωστοποιεί ότι για το 2014-15 πρόκειται να εφαρμοστούν αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών πιλοτικά στη Στ Δημοτικού και την Α Γυμνασίου για την αξιοποίηση των ψηφιακών πόρων/ ΤΠΕ και σχετικών δραστηριοτήτων/μικροσεναρίων σε συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες.

Η εν λόγω πιλοτική εφαρμογή αφορά ορισμένα από τα επιστημονικά πεδία και τα γνωστικά αντικείμενα των νέων προγραμμάτων σπουδών και συγκεκριμένα στα εξής:

1) Βιολογία- Α Γυμνασίου, Γεωγραφία Στ Δημοτικού και Α Γυμνασίου, Φυσικά για ΣΤ Δημοτικού

2) ΤΠΕ για Στ Δημοτικού και Α Γυμνασίου

3) Μαθηματικά Στ Δημοτικού και Α Γυμνασίου

4) Θρησκευτικά Στ Δημοτικού και Α Γυμμνασίου

5) Ξένες γλώσσες Στ και Α Γυμνασίου

6) Πολιτισμός Στ και Α Γυμνασίου

7) Γλώσσα, Λογοτεχνία Στ και Α Γυμνασίου

8) Αρχαία Α Γυμνασίου

9) Περιβάλλον Στ και Α Γυμνασίου

10) Σχολική και Κοινωνική Ζωή Στ και Α Γυμνασίου

11) Κοινωνική Πολιτική Αγωγή Στ Δημοτικού

12) Οικιακή Οικονομία Α Γυμνασίου.

Στην ερώτηση της κυρίας Ξουλίδου για το αν προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να ανοίξει ξανά το διάλογο για τα νέα Π.Σ στο Δημοτικό Σχολείο ενώ έχουν διαμορφωθεί ο Υπουργός απάντησε ότι “στο πλαίσιο του διαλόγου για την παιδεία, το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρόκειται να συμπεριλάβει στη θεματική του μεταξύ των άλλων και ζητήματα που αφορούν στη διαχείριση και στον ορθολογισμό της ύλης και γενικότερα ζητήματα της σχολικής μάθησης και ζωής στο Δημοτικό Σχολείο”.

Καλόγηρος Βασίλειος - news.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βάρναλης
Μεγάλη Παρασκευή κατά Κώστα Βάρναλη στο "Φως που καίει"
Η είσοδος της μάνας του Χριστού στο έργο, παρουσιάζεται από τον ποιητή σαν ανθρώπινη μάνα, στον επιτάφιο θρήνο της, που κλαίει το νεκρό της παιδί, με...
Μεγάλη Παρασκευή κατά Κώστα Βάρναλη στο "Φως που καίει"