ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΘΕΡΜΟ ΚΛΙΜΑ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. ΜΠΑΛΤΑ – ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σε ιδιαίτερα θερμό και συνεργατικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η σημερινή συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με τον Υπουργό Παιδείας κ. Αρ. Μπαλτά. Συζητήθηκε εκτενώς το δραματικό φαινόμενο των μαζικών απολύσεων σε πολλά ιδιωτικά σχολεία τις τελευταίες εβδομάδες. Στη συνάντηση, μάλιστα, παραβρέθηκε και τοποθετήθηκε η πρόσφατα απολυμένη εκπαιδευτικός κ. Χριστοφορίδου Σοφία που υπηρετούσε επί 20 χρόνια στην Ελληνογερμανική Αγωγή Παναγέα-Σάββα.
Ο Υπουργός Παιδείας ενημέρωσε την Ομοσπονδία ότι το νομοσχέδιο του Υπουργείου βρίσκεται σε διαδικασία κατάθεσης και ότι αυτή τη στιγμή εξετάζεται από τις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, επομένως τις επόμενες ημέρες θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Σχετικά με το ζήτημα των απολύσεων, η ΟΙΕΛΕ κατέθεσε στον Υπουργό αναλυτικά στοιχεία για περίπου 150 καταγγελίες σύμβασης που έχουν λάβει χώρα το τελευταίο διάστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι απολύσεις αυτές είναι τμήμα μόνο του κύματος διώξεων που έχουν εξαπολύσει ορισμένοι ιδιοκτήτες, καθώς πλέον οι περισσότερες διοικήσεις ιδιωτικών σχολείων δεν αποστέλλουν στοιχεία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό τους. Η απολυμένη συνάδελφος κ. Χριστοφορίδου μίλησε για την άδικη, αναιτιολόγητη απόλυσή της μετά από πολύχρονη και επιτυχή υπηρεσία στο σχολείο που υπηρετούσε και για το γεγονός ότι με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία είναι αναλώσιμοι.
Συζητήθηκε αναλυτικά το ζήτημα των δράσεων που μπορούν να κάνουν τα ιδιωτικά σχολεία. Η ΟΙΕΛΕ εξέφρασε την ικανοποίησή της, καθώς με τη σχετική διάταξη του σχεδίου νόμου «χτυπιέται» η γραφειοκρατία των παρεκκλίσεων, ενώ παράλληλα δίδεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να πραγματοποιήσουν όσες δράσεις επιθυμούν, πέραν των 40 ωρών του διευρυμένου ωρολόγιου προγράμματος υπό δύο προϋποθέσεις: 1. Τον έλεγχο των δράσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και 2. Τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων (έκδοση διοριστηρίων) των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις δράσεις αυτές.
Διατυπώθηκε και από τις δύο πλευρές η άποψη ότι η φορολόγηση με 23% ΦΠΑ των φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των κέντρων ξένων γλωσσών είναι παράλογη και πλήττει ευθέως τη λαϊκή οικογένεια που είναι υποχρεωμένη να στέλνει τα παιδιά της σε αυτές τις δομές εκπαίδευσης, καθώς και τους εργαζόμενους, οι οποίοι θα «πληρώσουν» το κόστος με νέες περικοπές μισθών, ή απολύσεις.
Περιγράφηκε από τον Πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ το σοβαρό ζήτημα της εκτεταμένης ανομίας στην πιστοποίηση προσόντων που παρέχουν ιδιωτικοί φορείς της εκπαίδευσης. Τονίστηκε η ανάγκη για συστηματικό δημόσιο έλεγχο σε κάθε τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να επικρατούν συνθήκες ισονομίας στην απονομή τίτλων σπουδών και επαγγελματικών προσόντων και να αρθεί έτσι το «πάγωμα» που η Κομισιόν έχει επιβάλει στην αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων. Συμφωνήθηκε ότι το επόμενο διάστημα θα διεξαχθεί αναλυτικός διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα.
Για τα προαναφερθέντα ζητήματα, όπως και για τα υπόλοιπα φλέγοντα θέματα που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση (υπηρεσιακή κατάσταση εκπαιδευτικών, αναπληρωτές, έλεγχος ιδιωτικών σχολείων, παραβιάσεις της εργατικής και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας) ο Υπουργός Παιδείας κάλεσε την Ομοσπονδία να καταθέσει το επόμενο διάστημα σύντομο υπόμνημα.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη