Υπουργικό τελεσίγραφο στο ΕΜΠ
Αναζωπυρώνει τη φωτιά στα Πανεπιστήμια ο Κων. Αρβανιτόπουλος ζητώντας εξηγήσεις για τις εκθέσεις αξιολόγησης, απειλώντας με νομικές κυρώσεις και την παρέμβαση του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Των Στέργιου Ζιαμπάκα, Γιάννη Μπασκάκη
Νέα επίθεση στα Πανεπιστήμια εξαπολύει το υπουργείο Παιδείας, αναζωπυρώνοντας τη φωτιά που έχει ανάψει από τη «σπίθα» των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων. Με πρόσχημα ζητήματα που αφορούν τις εκθέσεις αξιολόγησης των υπαλλήλων, το υπουργείο στέλνει έγγραφες ερωτήσεις, ζητώντας «εξηγήσεις» υπό την απειλή, μάλιστα, νομικών κυρώσεων και παρέμβασης του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», το πρώτο Ιδρυμα που δέχτηκε το σχετικό «τελεσίγραφο» είναι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Δήλωση μετάνοιας… όχι καταγραφή
Το υπουργείο αναζητά ενόχους έπειτα από το αλαλούμ που έχει προκληθεί, με ευθύνη και του ίδιου, στις διαδικασίες μοριοδότησης του προσωπικού τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διαπιστώνει εκ των υστέρων εμφανίσεις εκθέσεων αξιολόγησης οι οποίες υπολογίστηκαν στους τελευταίους πίνακες κατάταξης των υπαλλήλων στο πλαίσιο του κυβερνητικού προγράμματος «κινητικότητας». Η διαδικασία της έκδοσης πινάκων είχε επανεκκινήσει μετά την «αυτοαξιολόγηση» στην οποία είχαν κληθεί να συμμετάσχουν οι διοικητικοί υπάλληλοι των Πανεπιστημίων. Η εισαγωγή στοιχείων στην ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου οδηγούσε εκ των πραγμάτων σε παραλείψεις. Πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της πολύμηνης απεργίας των εργαζομένων και ως εκ τούτου δεν ήταν προσβάσιμα τα απαραίτητα διοικητικά έγγραφα. Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι οι υπάλληλοι παρομοίαζαν τη διαδικασία με μια «δήλωση μετάνοιας των απεργών» και όχι με καταγραφή τυπικών προσόντων. Μερίδα τους επέλεξε να μην απογραφεί.
Επιπλέον, δημιουργεί εντυπώσεις το ερώτημα του υπουργείου γύρω από τους λόγους για τους οποίους δεν έχουν δοθεί εκθέσεις αξιολόγησης για όλους τους υπαλλήλους, ενώ είναι γνωστό ότι η ειδική επιτροπή δεν είχε τη δυνατότητα να συγκροτηθεί, καθώς από το 2010 δεν μπορούσε να επιτευχθεί η συμμετοχή όλων των ομάδων των εργαζομένων. Υπήρχαν σωματεία που δεν συμμετείχαν, κρίνοντας ότι η διαδικασία αξιολόγησης δεν είναι ορθή και αντικειμενική.
Αξίζει, επίσης να αναφερθεί ότι ο τρόπος που διατυπώνει τα παραπάνω ερωτήματα το υπουργείο παραπέμπει σε πρακτικές που επιχειρούν να ενεργοποιήσουν φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού στις τάξεις των Ιδρυμάτων. Στο έγγραφο που εστάλη, εικάζεται ότι ευνοήθηκαν «ημέτεροι» κατά τις διαδικασίες και γίνεται λόγος για πράξεις που «στοιχειοθετούν βαριά αμέλεια και ενδεχόμενο δόλο» από πλευράς πανεπιστημιακών υπηρεσιών. Το υπουργείο θα μπορούσε να επιλέξει έναν πιο συναινετικό τρόπο επίλυσης του προβλήματος, αντί να επιλέγει τη συνεχή σύγκρουση με τον χώρο των Πανεπιστημίων.
Εκτακτη σύνοδος πρυτάνεων
Τη διεξαγωγή έκτακτης συνόδου πρυτάνεων, την Παρασκευή 7 Μαρτίου, ώρα 13.00, στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, αποφάσισε το Διευρυμένο Συντονιστικό της Συνόδου Πρυτάνεων. Σε συνεδρίαση που προηγήθηκε, το Συντονιστικό εξέφρασε την ανησυχία του για τα συνεχώς εντεινόμενα προβλήματα του Ελληνικού Πανεπιστημίου, με πλέον ενδεικτικά την περαιτέρω συρρίκνωση των οικονομικών τους πόρων, την εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας και την αδυναμία πρόσληψης έκτακτου διδακτικού προσωπικού έως και την έναρξη του εαρινού εξαμήνου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη