Thumbnail
Σχέδιο Νόμου υπουργείου Παιδείας

Τι προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση εξωτερικού, τα ξένα σχολεία και τους ομογενείς εκπαιδευτικούς εξωτερικού
Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας "Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις" προβλέπονται στα άρθρα 62, 63 και 64 τα παρακάτω:
Υπουργείο Παιδείας (Σχέδιο Νόμου): Για την εκπαίδευση Εξωτερικού, τα Ξένα σχολεία και τους Ομογενείς εκπαιδευτικούς εξωτερικού 13( Εκ/ση εξωτερικού (άρθρο 62) 14) Ξένα σχολεία (άρθρο 63) 15) Ομογενείς εκ/κοι εξωτερικού (άρθρο 64)

Άρθρο 62
Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό

1. Καταργείται η παράγραφος  9 του άρθρου 35 του  Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α’)»
2. Στα εδάφια α και  β της παρ. 1 του άρ. 13 του Ν. 4027/2011 (ΦΕΚ 233 Α’) η φράση «με βαθμό Α’» αντικαθίσταται από τη φράση «με βαθμό τουλάχιστον Δ’».
3. Στο τέλος του άρθρου 14 του Ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α’), προστίθεται παράγραφος 17, ως εξής:
«17. Η επιλογή των διευθυντών στα σχολεία των οποίων φορείς είναι ελληνικές κοινότητες ή εκκλησιαστικές αρχές και στα οποία το μεγαλύτερο μέρος τουδιδακτικού προσωπικού  αποσπάται ή διορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων γίνεται από ειδικό τριμελές συλλογικό όργανο, στο οποίο μετέχει ο συντονιστής εκπαίδευσης, ένας εκπρόσωπος του  φορέα του σχολείου και ένας μέλος του συλλόγου διδασκόντων, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Με την ίδια  απόφαση ορίζεται η γραμματειακή υποστήριξη του συλλογικού οργάνου καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη λειτουργία του.
Για την αμοιβή ή αποζημίωση των μελών του παραπάνω οργάνου εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 21 του Ν.  4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α’), όπως εκάστοτε ισχύει.
Στις λοιπές περιπτώσεις όπου  το μεγαλύτερο μέρος του διδακτικού προσωπικού δεν αποσπάται ή διορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζεται ως διευθυντής ένας εκπαιδευτικός από τους  υπηρετούντες στο σχολείο με απόφαση του συντονιστή κατόπιν πρότασης του οικείου φορέα».

Άρθρο 63
Ξένα σχολεία

1. Η παρ. 8 του άρ. 35 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α’) αντικαθίσταται ως εξής:
«Αναγνωρίζονται ως ξένα  σχολεία κατά την έννοια της παρ. 1 του άρ. 1 του Ν. 4862/1931 «Περί των ξένων σχολείων» (ΦΕΚ 156 Α’), όπως ισχύει, τα ακόλουθα σχολεία:

2. Στα σχολεία αυτά  χορηγούνται δια του παρόντος, άδεια ίδρυσης  και άδεια λειτουργίας. Για  την επικαιροποίηση των αδειών λειτουργίας τους εφαρμόζονται κατ’ αναλογία οι διατάξεις που ισχύουν για τα ιδιωτικά σχολεία, όπως αυτές ορίζονται στην υποπαράγραφο Θ.3 της παραγράφου Θ του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222Α’) , όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν κάθε φορά. 

Άρθρο 64
Ομογενείς εκπαιδευτικοί  σχολείων εξωτερικού

Στο  άρθρο 22 του Ν. 817/1978 (ΦΕΚ Α ..) προστίθενται παράγραφοι 6 και 7 ως εξής: «6.  α) Εκπαιδευτικός της δημόσιας πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος παραιτείται από  τη θέση του προκειμένου να αναλάβει τα καθήκοντα του διευθυντή ή οποιαδήποτε άλλα διδακτικά καθήκοντα σε ομογενειακό μειονοτικό σχολείο του εξωτερικού για την άσκηση των οποίων επιβάλλεται,  μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων, η παραίτησή του ως εκπαιδευτικού στην Ελλάδα, δικαιούται μόλις παύσει να ασκεί τα καθήκοντα αυτά για οποιονδήποτε λόγο, με αίτησή του που υποβάλλεται  εντός μηνός από την παύση, να επανέλθει στην περιοχή μετάθεσης της οργανικής θέσης του που κατείχε πριν την παραίτησή του. Στην περίπτωση αυτή ο χρόνος της υπηρεσίας του στο ομογενειακό μειονοτικό σχολείο του εξωτερικού λογίζεται ως πραγματικός χρόνος υπηρεσίας στην Ελλάδα ως προς όλες τις συνέπειες. Ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός  με την αίτηση παραίτησής του υποβάλλει  βεβαίωση από την αρμόδια Διεύθυνση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ ότι έχει τις προϋποθέσεις να αναλάβει τα σχετικά καθήκοντα στα ομογενειακά μειονοτικά σχολεία.
β) Η ανωτέρω διάταξη ισχύει και στην περίπτωση που μετά την παραίτησή του, ο εκπαιδευτικός δεν μπορέσει να αναλάβει υπηρεσία διότι δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς η διαδικασία ανάληψης της νέας θέσης του.
7. Εκπαιδευτικοί  της δημόσιας πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εάν συντρέχουν ειδικοί υπηρεσιακοί λόγοι, δύνανται να αποσπώνται κατά προτεραιότητα σε ομογενειακά  μειονοτικά σχολεία του εξωτερικού.
Με απόφαση  του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζονται οι προϋποθέσεις της απόσπασής τους, τα κριτήρια απόσπασης και οι ειδικότερες περιπτώσεις απόσπασης με αποδοχές και επιμίσθιο, ή μόνο με αποδοχές ή χωρίς αποδοχές και επιμίσθιο.»

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_aksiologisi
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ο αγώνας έφερε την πρώτη νίκη! Συνεχίζουμε στο δρόμο που άνοιξαν οι πρώτες/οι 45 εκπαιδευτικοί της Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας που...
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!
foto_education_pencils_molyvia.jpg
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Ενημέρωση από τον αιρετό Τάκη Ρουμπή για τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes