Thumbnail
του Δήμου Βαρόπουλου

Διάγουμε τη χρονική περίοδο  διακυβέρνησης "πρώτη φορά αριστερά". Στην εκπαίδευση ψηφίστηκε ο νόμος 4327/2015 (ΦΕΚ50 τ. Α) που αφορά και τον τρόπο επιλογής Διευθυντών των σχολικών μονάδων.

Χαρακτηρίστηκε καινοτόμος και προκάλεσε πολλές συζητήσεις η διάταξη ότι το 33% των μορίων δίνεται με ψηφοφορία από τους Συλλόγους Διδασκόντων και το 67% από σταθερά μόρια (διδακτική υπηρεσία, καθοδηγητική εμπειρία, διδακτορικά -μεταπτυχιακά κλπ).

Θα αφηγηθούμε το χρονικό υποψηφιότητας Διευθυντή ενός εκπαιδευτικού Α.

Πράξη  1η :  O εκπαιδευτικός  Α, έχοντας περίπου τριάντα χρόνια πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας, με δέκα χρόνια Διευθυντικής υπηρεσίας, να ικανοποιεί  κατά το πλείστον τα κριτήρια του άρθρου 4, Ν.4327/2015 που αναφέρει:  "Ο σύλλογος διδασκόντων λαμβάνει, επίσης, υπόψη: ......καθώς και τα στοιχεία τα οποία αναφέρει στο βιογραφικό του σημείωμα, αποδεικνύονται με παραστατικά (αντίγραφα, βεβαιώσεις) και δεν μοριοδοτούνται, όπως: άλλες σπουδές, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση, οργάνωση εκπαιδευτικών συνεδρίων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή συμμετοχή σε αυτά με την ιδιότητα του εισηγητή, του μέλους της επιστημονικής ομάδας ή του επιμορφωτή, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, πρωτοβουλίες σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εφαρμογή καινοτομιών, συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας, κοινωνική και συνδικαλιστική δράση, συμμετοχή σε όργανα διοίκησης επιστημονικών και εκπαιδευτικών οργανώσεων ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής και επίσημες διακρίσεις", αποφάσισε να θέσει υποψηφιότητα με αίσθηση της προσωπικής ευθύνης και  προσφοράς για ένα σύγχρονο και δημοκρατικό σχολείο και εγκαταλείποντας την "ησυχία" του.

Στους αξιολογικούς πίνακες που ανακοίνωσε το Δ(ιευρυμένο) ΠΥΣΔΕ, παρατήρησε ότι στον υποψήφιο Β, για το ίδιο σχολείο, πιστώθηκαν επιπλέον τέσσερα (4) σταθερά μόρια, από όσα υπολογίζονταν ότι είχε.

Πράξη  2η : Ο υποψήφιος  Α, ερεύνησε τι ακριβώς συνέβη .Διαπίστωσε, λοιπόν, ότι οι υπηρεσίες της αντίστοιχης ΔΙ.Δ.Ε. χορήγησαν πιστοποιητικό υπηρεσιακής κατάστασης, όπου αναγνωρίζεται ως διδακτική(!!!) υπηρεσία, προϋπηρεσία του υποψήφιου  Β,  στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ. Σημειωτέον ότι άλλα αρμόδια διοικητικά όργανα σε άλλο  υποψήφιο δεν ανεγνώρισαν τέτοια υπηρεσία ως διδακτική. Σε ερώτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της ίδιας ΔΙ.Δ.Ε σε άλλο χώρο, η απάντηση ήταν ότι δεν αναγνωρίζεται. Σε ερώτηση σε υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας η  απάντηση ήταν ότι δεν αναγνωρίζεται. Άλλα  Δ(ιευρυμένα) ΠΥΣΔΕ, όπως της Μεσσηνίας  αναφέρει "Δεν λαμβάνεται ως διδακτική υπηρεσία :  Η διδασκαλία σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης εκτός Α/θμιας και Β/θμιας  (όπως π.χ. ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ, ΟΑΕΔ κλπ)".O Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας με το αρ.πρ.Φ.361.22/50/97520/E3/

19-6-2015 έγγραφό με θέμα «Διευκρινήσεις σχετικά με τη μοριοδότηση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων» αναφέρει:" Αναφορικά με την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, διευκρινίζουμε ότι η μοριοδότηση της διδακτικής υπηρεσίας γίνεται αποκλειστικά βάσει των  διατάξεων του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ50 τ. Α)". Τι αναφέρει ο νόμος: "Όπου στις διατάξεις του προαναφερόμενου νόμου προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται: α) η άσκηση διδακτικού έργου σε μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,"   Εγκύκλιος, Αρ.Πρωτ.  Φ.361.22/ 27 /80025  /E3/19-5-2015 με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Σημειωτέον στη επιλογή  Διευθυντών το 2011 δεν αναγνωρίζονταν ως διδακτική τέτοια υπηρεσία.

Ο  υποψήφιος  Α, υποβάλει ένσταση στο  Δ(ιευρυμένο) ΠΥΣΔΕ. Με πράξη του το Δ(ιευρυμένο) ΠΥΣΔΕ διατηρεί τα μόρια στον υποψήφιο  Β, ενώ η ένσταση εξαφανίζεται καθώς δεν αναφέρεται πουθενά ούτε ως υποβληθείσα ούτε ως απορριφθείσα.

Ο υποψήφιος Α, εξαναγκάζεται να διαμαρτυρηθεί εξωδίκως στο Δ(ιευρυμένο) ΠΥΣΔΕ, αναφέροντας ότι διατηρεί αμφιβολίες για την όλη διαδικασία. Μετά από δύο ημέρες το Δ(ιευρυμένο) ΠΥΣΔΕ  προχωράει σε ανακοινοποίηση, όπου η ένσταση εμφανίζεται ως απορριπτόμενη.

Πράξη 3η: Ο  υποψήφιος  Α, σύμφωνα με το άρθρο 6 της απόφασης αριθ.Φ.361.22/26/79840/Ε3/

20/5/2015 (ΦΕΚ 915, τ. Β), στέλνει το φάκελο του και μετά από σχετική ενημέρωση , πηγαίνει στο σχολείο να παρουσιαστεί στο Σύλλογο Διδασκόντων. Εκεί  βρίσκει το 50-60% των συναδέλφων που υπηρετούν στο σχολείο, ενώ απουσιάζουν παρά τα όσα προβλέπει ο νόμος ο Διευθυντής (υποψήφιος Β) και ο υποδιευθυντής. Παρά το ότι αναρωτήθηκε ποιός τελικά θα προήδρευε στη ειδική αυτή συνεδρίαση του συλλόγου, παρά ταύτα άρχισε να συζητά με τους παρόντες συναδέλφους. Όχι για πολύ, όμως, γιατί άρχισαν διαπληκτισμοί, και επειδή ουδείς προήδρευε, τελικά απεχώρησε.

Μετά και από αυτό ο υποψήφιος  Α, αντιλαμβάνεται ότι το "σύστημα εξουσίας" κρατάει καλά και ρυθμίζει τα πάντα. Είναι  το "σύστημα εξουσίας", που στηρίζεται σε  συναδέλφους "παντός καιρού", που ενδιαφέρονται για τη βόλεψη τους, να περνάνε καλά. Είναι αυτοί που έχουν αξίες  τη διαπλοκή, την εξαγορά συνειδήσεων, τη διάδοση φημών, την υπονόμευση συναδέλφων, την ευνοιοκρατία, την καλλιέργεια και συντήρηση "αυλής" με σκοπό την εξυπηρέτηση των στενών προσωπικών συμφερόντων. Είναι αυτοί που  στήνουν στα σχολεία   κάθε είδους  "παράγκα"  που ζήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν, όμως  συνεχίζουν και σήμερα να αναπαράγουν κάποιοι "κατ΄ όνομα" αριστεροί.

Ο υποψήφιος Α, αποσύρει την υποψηφιότητα του, δηλώνοντας ότι η συμμετοχή του στη διαδικασία θα νομιμοποιούσε πράξη του Δ(ιευρυμένου) ΠΥΣΔΕ και όσον φορά την υποψηφιότητά του παραβιάστηκε η αρχή της αμεροληψίας  και κλονίστηκε η εμπιστοσύνη του στη όλη διαδικασία.

Πλανώνται όμως τα ερωτήματα: το "σύστημα εξουσίας" παραμένει αναλλοίωτο, ενώ έχουμε κυβέρνηση της Αριστεράς;

Τα μέλη του Δ(ιευρυμένου) ΠΥΣΔΕ, ορίστηκαν με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού  Παιδείας. Προσαρμόσθηκαν αμέσως στο "σύστημα εξουσίας";

Οι αιρετοί τι έκαναν; Συμφωνούν με τις απλουστευτικές και ισοπεδωτικές απόψεις: "ό,τι υπάρχει ανάμεσα στο Δημοτικό και το Πανεπιστήμιο είναι Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση"; Ο αιρετός που εκλέγεται με αγωνιστική παράταξη , ταυτίζεται με αυτές τις απόψεις ή τις διαμορφώνει; Δημόσια, στελέχη της αγωνιστικής παράταξης, αρθρογραφούν με απόψεις κριτικής στο  σύστημα επιλογής, με τις περισσότερες από τις οποίες συμφωνεί ο υποψήφιος Α, προτείνουν λευκό, όμως στο Δ(ιευρυμένο) ΠΥΣΔΕ ταυτιζόμαστε με το "σύστημα εξουσίας" και μοιράζουμε θέσεις;

Τελικά ο υποψήφιος Α, συνειδητοποίησε ότι τα χρόνια "πρώτη φορά αριστερά" είναι ίδια με τα προηγούμενα.

 Κατάλαβε ότι κάθε έννοια αξιοκρατίας, δικαιοσύνης, ισονομίας και άμεσης δημοκρατίας  κουρελιάζεται  και ακυρώνεται από το "κυρίαρχο" και αναπαραγόμενο  "σύστημα εξουσίας".

Έτσι λοιπόν ο υποψήφιος  Α, ξαναγύρισε στην "ησυχία" του...

                                                                   23/6/2015

                                                             Βαρόπουλος  Δήμος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kataigida_vroxi
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
Στο επίκεντρο καταιγίδων μεγάλης διάρκειας η Αττική και η Θεσσαλία - Πότε θα «χτυπήσουν»
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
chess_skaki_ekpaideytikoi_aksiologisi_pionia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
Αντίδραση στην ενημερωτική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών κατά της «αξιολόγησης»
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
sxoleio
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
Αφαίρεση εκπαιδευτικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά - Το ΙΕΠ στερεί το δικαίωμα στην ασφάλεια και την πρόληψη της βίας στα σχολεία
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού