Thumbnail
Κατά συμμαθητών κυρίως λόγω άλλης καταγωγής ή μειονότητας

Κατά συμμαθητών κυρίως λόγω άλλης καταγωγής ή μειονότητας

Ο τόπος καταγωγής ενός μαθητή και το γεγονός ότι ανήκει σε μια μειονότητα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των «θυμάτων» ενδοσχολικής βίας στην Ελλάδα. Όλα αυτά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που φαίνεται ότι απέτυχε τα προηγούμενα χρόνια να διδάξει στους μαθητές τις έννοιες της αποδοχής και της ισότητας.

Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που έγινε στα σχολεία της χώρας από το Παρατηρητήριο κατά της Βίας του υπουργείου Παιδείας και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που έγινε στο Μαρούσι κατά την πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6 Μαρτίου).

Σε αυτήν οι μαθητές που ήταν μάρτυρες αντίστοιχων περιστατικών εκφοβισμού στα σχολεία τους απαντούν ότι η βία ασκήθηκε σε ένα ποσοστό 33% λόγω του τόπου καταγωγής του θύματος, 19% επειδή ανήκε σε άλλη ομάδα-παρέα, 11% επειδή ανήκε σε μειονότητα, 4% λόγω του φύλου του και 33% για κανέναν από τους παραπάνω λόγους.
 

Στην έρευνα συμμετείχαν 61.000 μαθητές, ενώ συμπλήρωσαν όλες τις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου στο σύνολό τους οι 41.422. Από τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια προκύπτει:

- Το 32% αξιολογεί τις σχέσεις μεταξύ συμμαθητών καλές.
- Το 34,69% απαντά ότι έχει πέσει θύμα εκφοβισμού, ενώ το 65,11% απαντά αρνητικά.
- Στην ερώτηση «έχεις ασκήσει βία;», το 34,01% απαντά θετικά και το 65,69% αρνητικά.

Συνολικά, το 51,63% των ερωτηθέντων μαθητών απαντά ότι θέλει να συμμετάσχει σε προγράμματα διαχείρισης συγκρούσεων, ενώ το 18,77% απαντά αρνητικά. Μόνο ένα 28% θέλει «αρκετά» να συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα διαχείρισης συγκρούσεων για την καταπολέμηση της βίας, ένα 23% απαντάει «πολύ», ένα 20% «λίγο», ένα μεγάλο ποσοστό 19% απαντάει «καθόλου» και ένα 10% «πολύ λίγο».

Επίσης το 56% απαντάει ότι το περιστατικό βίας συνέβη στο προαύλιο του σχολείου, το 18% εκτός σχολείου κατά τη διάρκεια περιπάτου ή εκδρομής, το 13% σε άλλο σημείο, το 9% στην αίθουσα διδασκαλίας και από 2% αντίστοιχα απαντούν στο εργαστήριο και στο γραφείο των καθηγητών.

Μέτρα με συγκεχυμένες απαντήσεις

Ωστόσο, στο ερώτημα ποιες ενέργειες θα τους έκαναν να νιώθουν ασφαλείς οι μαθητές δεν φαίνονται σίγουροι. Σε ένα ποσοστό 45% απαντούν «ναι» στην πρόταση ο διευθυντής και οι καθηγητές να είναι πιο αυστηροί σε θέματα βίας, σε ποσοστό 33% συμφωνούν στο ότι οι κανονισμοί του σχολείου πρέπει να τηρούνται αυστηρά, σε ένα 32% λένε «ναι» στο ότι οι μαθητές πρέπει να εκπαιδευτούν να λύνουν με ειρηνικό τρόπο τις διαφορές τους (ένα 68% εδώ απαντάει «όχι»!) και μόνο ένα 17% συμφωνεί με την πρόταση να ορισθεί ένας υπεύθυνος για τα περιστατικά βίας σε κάθε σχολείο.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη, στο υπουργείο Παιδείας με μεγάλη συμμετοχή μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών και πολιτικών.

TO BHMA

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χάρβαρντ
Γιατί η ακροδεξιά μισεί τα πανεπιστήμια όταν κάνουν τη δουλειά τους
Aυτά που συμβαίνουν στην Αμερική μπορεί να πατάνε πάνω στις ιδιαιτερότητες και του εκπαιδευτικού και του πολιτικού συστήματος των ΗΠΑ, αλλά δεν είναι...
Γιατί η ακροδεξιά μισεί τα πανεπιστήμια όταν κάνουν τη δουλειά τους
Σχολική αίθουσα
Ποιοτική δημόσια εκπαίδευση με λίγες αλλαγές- Το θέλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ή όχι;
Τολμήστε να πάρετε αυτά τα μέτρα, εσείς του υπουργείου, της Κυβέρνησης και θα δείτε εντυπωσιακές αλλαγές προς το καλύτερο για την ποιότητα της...
Ποιοτική δημόσια εκπαίδευση με λίγες αλλαγές- Το θέλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ή όχι;
μπάσκετ
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα στην Πρωτοβάθμια– Πέντε χρόνια αδράνειας και ασυνέπειας από το ΥΠΑΙΘΑ
Ο στρουθοκαμηλισμός του ΥΠΑΙΘΑ και οι ανεφάρμοστες εξαγγελίες – Η Φυσική Αγωγή σε ρόλο θεατή
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα στην Πρωτοβάθμια– Πέντε χρόνια αδράνειας και ασυνέπειας από το ΥΠΑΙΘΑ