Thumbnail
ΑΕΚ

Τα Κοινωνικά φροντιστήρια και η απλήρωτη εργασία των εθελοντών εκπαιδευτικών, βγάζουν τα πλεονάσματα για τους δανειστές

O θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας (ΕΔ) στα Γυμνάσια, ήταν από τα πρώτα θύματα των περικοπών στην εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια ξεκινά  με καθυστέρηση (πέρυσι στις 20 Δεκέμβρη, πρόπερσι τον Απρίλη!!!) με δυσμενείς  όρους και προϋποθέσεις ως πρόγραμμα ΕΣΠΑ, οπότε η αποτελεσματικότητά της ως δωρεάν εκπαιδευτική δομή του δημόσιου σχολείου προβλέπεται τουλάχιστον ελλιπής.

Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) στα ΓΕΛ & ΕΠΑΛ έχει καταργηθεί! και δεν γνωρίζουμε αν και πότε θα πραγματοποιηθεί. Βέβαια το κενό αυτό θέλουν δήθεν να αναπληρώσουν τα λεγόμενα «κοινωνικά» φροντιστήρια, με όλες τις στρεβλώσεις στην παιδαγωγική επιστήμη και του ρόλου του δημόσιου σχολείου, που δυστυχώς «επιτυγχάνουν» όλοι αυτοί οι φορείς που εμπλέκονται, με την ανοχή του Υπουργείου παιδείας και της διοίκησης. Βολεύει την πολιτεία αυτός ο ιδιότυπος εθελοντισμός κυρίως από την εκκλησία, που έχει τους δικούς της λόγους να δραστηριοποιείται στην νεολαία. Αξιοποιώντας το θρησκευτικό συναίσθημα (προστατευτικό δίχτυ), (δια) πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν (εν τω λαώ) = (for) every disease and every illness (among the people), συμβάλουν στις περικοπές των κρατικών δαπανών για την δημόσια παιδεία, υπέρ των τοκογλύφων δανειστών της χώρας μας ενώ προτιμούν τα παιδιά τους (καθηγητές) να μένουν άνεργα για τον «ιερό» σκοπό του εθελοντισμού που προωθούν οι μνημονιακές κυβερνήσεις!

Παράλληλα οι διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, για μόνιμους διορισμούς και αυξήσεις στις δαπάνες για δημόσιες δωρεάν εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δομές, αποδυναμώνονται όταν με αυτόν τον τρόπο δίδεται το μήνυμα στην κοινωνία ότι με τον εθελοντισμό θα «νικήσουμε» την δυστυχία που μας έχει βρει, αλλά τον ΕΝΦΙΑ μόνο ο λαός καλείται να τον πληρώσει.     

Η απουσία αντισταθμιστικής εκπαίδευσης στον κορμό του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος που αναζητά κάθε λαϊκή οικογένεια δωρεάν για τα παιδιά της, ιδιαίτερα στην εποχή της οικονομικής κρίσης και της ανελέητης φτώχειας, τους οδηγεί στο λεγόμενο «κοινωνικό» φροντιστήριο της εκκλησίας στο Αγρίνιο. Μια «εθελοντική» αδόμητη παιδαγωγικά δράση, που τείνει να μετεξελιχτεί σε εκκλησιαστικό σχολείο κατήχησης, χωρίς εκπαιδευτικά στάνταρ και κανόνες, αυτών που ισχύουν τουλάχιστο στα ιδιωτικά εποπτευόμενα φροντιστήρια από το Υπουργείο Παιδείας, όπου ορισμένα εξ αυτών ενισχύονται σκανδαλωδώς από το «κοινωνικό» φροντιστήριο της ενορίας του Αγ. Δημητρίου Αγρινίου με διάφορους τρόπους. Η χρήση των δημόσιων διδακτηρίων από ένα πολυπληθές και ουσιαστικά παράλληλο σχολείο (το απόγευμα), έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα σχολεία, όπως ο περιορισμός ανάπτυξης των δραστηριοτήτων των δυο Γ/σίων στις απογευματινές ώρες, φθορές κτιρίων, φύλαξη και άλλα θέματα, ενώ για την προστασία μαθητών από διάφορους κινδύνους ακόμη δεν γνωρίζουμε ποιος την έχει! 

Η περιπέτεια της ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία τα τελευταία χρόνια θίγει κυρίως τους μαθητές υποβαθμισμένων κοινωνικών ομάδων και τους γονείς τους. Δυστυχώς όλες οι κυβερνήσεις και η σημερινή προτιμούν την εξυπηρέτηση του χρέους προς  τους δανειστές –δυνάστες της χώρας και αθετούν το …χρέος τους προς τους μαθητές μας.

Η μείωση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα (20 και 15 στις κατευθύνσεις) που θα επέτρεπε εξατομικευμένες μεθόδους διδασκαλίας, με περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς θα περιόριζε την αναγκαιότητα του θεσμού του φροντιστηρίου. Αντ’ αυτού έχουμε …αύξηση του αριθμού των παιδιών στην τάξη και  περιορισμό-κατάργηση της ενισχυτικής και της ΠΔΣ, λόγω της υποχρηματοδότησης και της έλλειψης διορισμών, αφήνοντας ένα μεγάλο κενό στους κάθε λογής αγαθοεργούς να το καλύψουν με τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών. Με τον τρόπο αυτό προκύπτουν τα λεγόμενα πλεονάσματα για να τα αρπάζουν οι δανειστές και να «κοκορεύεται» η κυβέρνηση για αυτή την «επιτυχία» της και ο λαός να στενάζει! Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την έναρξη του σχολικού έτους και τα κενά εκπαιδευτικών στη Δ.Ε. ξεπερνούν τα 2.000, άρα η εθελοντική προσφορά δηλαδή η τζάμπα εργασία θα είναι το κοινωνικό πρόταγμα στα μαύρα κατοχικά χρόνια για τους νέους επιστήμονες!

Η αντίφαση όμως είναι ότι τέτοιου είδους δράσεις είχε πάρει πολύ ενωρίτερα η Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας και όλοι αυτοί οι κατά τα άλλα «ευαισθητοποιημένοι εθελοντές» εκτός ορισμένων εξαιρέσεων δεν προσέτρεξαν να  στελεχώσουν το κοινωνικό φροντιστήριο του σωματείου τους, όπως πράττουν τώρα σε αυτό της εκκλησίας, γιατί; Και ο εθελοντισμός έχει διαβαθμίσεις στην «τιμή» του;    

 Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας από την αρχή της χρονιάς επιμένει έντονα εντός και εκτός του Δ.Σ. και κατά τις παραστάσεις στη διεύθυνση εκπ/σης για την έγκαιρη έναρξη της λειτουργίας των υποστηρικτικών θεσμών σε κάθε σχολείο για όλα τα παιδιά που χρειάζονταν στήριξη. Απαιτούμε την κάλυψη των διδακτικών ωρών με συμπλήρωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών του σχολείου ώστε να αποφευχθεί κάπως το κύμα των μετακινήσεων και με προσλήψεις αναπληρωτών άμεσα.

Απαιτούμε να λειτουργήσει άμεσα η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα  σχολεία με πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, έτσι ώστε να είναι προσιτή για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη.  Αίτημα που  σθεναρά πρέπει να διεκδικήσουν από κοινού μαθητές –γονείς και εκπαιδευτικοί.

Τα «κοινωνικά φροντιστήρια» είναι για να χρυσώσουν το χάπι, δηλαδή παρηγοριά στον άρρωστο και να κλείνουν τα μάτια της κοινωνίας για τις πραγματικές ευθύνες του πολιτικού συστήματος και των εκφραστών του, που έφεραν την κάθε οικογένεια στην επαιτεία και τη δημόσια εκπαίδευση στα πρόθυρα της διάλυσης.

ΟΧΙ επιστροφή στον μεσαίωνα – Τα κοινωνικά φροντιστήρια δεν βοηθούν το δημόσιο σχολείο αντίθετα διαστρεβλώνουν το νόημα και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για  συμπληρωματικές υποστηρικτικές δημόσιες δομές μέσα στο σχολείο για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις.

Οι εκπαιδευτικοί με την κοινωνία απαιτούν σύγχρονη και αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους.

ΥΓ. Θέσαμε ως Α.Ε.Κ. το θέμα στο Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ εδώ και καιρό από τις 14-09-2017, με όλες τις πτυχές του, όπου ομόφωνα ζητούμε την ενίσχυση των δημόσιων υποστηρικτικών δομών ενώ αναμένουμε ακόμα την δημοσιεύσει της σχετικής ανακοίνωσης από το Προεδρείο – κάτι που μας κάνει να ανησυχούμε προς το παρόν.   

ΟΛΗ Η ΓΝΩΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

  Αγρίνιο 11-10-2017

Από την ΑΕΚ

 

Α.Ε.Κ. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ​ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού