Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε - η πρώτη τάχα "μεταμνημονιακή" και το τοπίο που δημιουργούν οι περικοπές που συνεχίζουν να συντελούνται στο σώμα της δημόσιας εκπαίδευσης δεν κρύβεται, παρά τους επικοινωνιακούς διθυράμβους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Μια ακόμα χρονιά, που οι κυβερνώντες φρόντισαν να φορτώσουν νέα νομοθετήματα στην εκπαίδευση κατά παραγγελία του ΟΟΣΑ (νόμος για τις "νέες δομές", επικαιροποίηση του ΠΔ79, νέο Λύκειο) με στόχο τη νεοφιλελεύθερη προσαρμογή της δημόσιας εκπαίδευσης και βασικό εργαλείο την εισαγωγή της αξιολόγησης, που αποτρέψαμε με σκληρό αγώνα τα προηγούμενα χρόνια. Το λαγό στην κυβέρνηση για να περάσει αυτά τα σχέδια, κάνει η ΝΔ και ο Κ. Μητσοτάκης που διαλαλεί την ιδιωτικοποίηση εκπαιδευτικών διαδικασιών, την απόσυρση του κράτους από τις δαπάνες για την εκπαίδευση, την ευελιξία στις προσλήψεις και τις απολύσεις εκπαιδευτικών με βάση την αξιολόγηση. Όμως, το αποκρουστικό πρόγραμμα του Κ. Μητσοτάκη δεν είναι παρά η απροκάλυπτη αφήγηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση, στην υλοποίηση της οποίας έχει συμφωνήσει πλήρως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με άξονες την αποκέντρωση, την αξιολόγηση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Έτσι, άλλη μια χρονιά ξεκίνησε και δεν έγιναν πάλι μόνιμοι διορισμοί, καθώς όπως όλα δείχνουν οι «θεσμοί» συνδέουν τους όποιους μελλοντικούς διορισμούς στην Εκπαίδευση με την ολοκλήρωση της εφαρμογής της «αξιολόγησης», που έχει ως απώτερο στόχο είτε την κινητικότητα είτε τις απολύσεις, αλλά και τον εκβιασμό του κινήματος και των ανέργων εκπαιδευτικών για συμφωνία που θα αφορά ελάχιστους διορισμούς στο μέλλον με συντριβή της προϋπηρεσίας και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων, εν ολίγοις την απογείωση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, των προσοντολογίων και των ατομικών συμβάσεων εργασίας.
Ακόμα και φέτος, από τα 25.000 κενά κατά το Υπουργείο, που είναι πολύ περισσότερα σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, καλύφθηκαν μόνον τα 16000 με αναπληρωτές, εντείνοντας το καθεστώς ομηρίας κι ανασφάλειας χιλιάδων συναδέλφων αλλά και νέων μορφωτικών ελλειμμάτων για τους μαθητές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για 400 μαθητές στην Α΄Αθήνας, με διαγνωσμένη ανάγκη 24ωρης παράλληλης στήριξης, διατέθηκαν μόνο 100 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής από 5 ώρες την εβδομάδα για κάθε παιδί, πράγμα που κάνει φανερό το ανάλγητο πρόσωπο των περικοπών για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά και τις οικογένειές τους !
Είναι όμως το λιγότερο αισχρές οι προεκλογικού χαρακτήρα εξαγγελίες του Κ.Γαβρόγλου, με ντεκόρ τα άλαλα ΔΣ των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, για 15.000 διορισμούς σε βάθος μιας νέας τριετίας, χωρίς καμιά πραγματική δέσμευση για κανένα διορισμό εντός της θητείας της παρούσας κυβέρνησης! Εξαγγελίες που επιχειρούν να θέσουν σε μια νέα ομηρία χιλιάδες αναπληρωτές, αλλά και σε αλληλοσπαραγμό για τις απολύσεις που θα φέρει το σύστημα πρόσληψης που προωθείται και συνθλίβει την προϋπηρεσία. Εξαγγελίες χωρίς αντίκρυσμα δηλαδή, που ακολουθούν τις κούφιες τριετίες των 25.ΟΟ0 διορισμών των Μπαλτά-Κουράκη και των 20.000 διορισμών του Φίλη. Εξαγγελίες, που μόνο οργή και αγανάκτηση προκαλούν στους εκπαιδευτικούς και τους αναπληρωτές και θα δώσουμε όλες τις δυνάμεις μας, για να εκφραστεί αυτή η οργή ενιαία μαζικά, αποφασιστικά, συγκρουσιακά! Κόντρα στον παραταξιακό και κομματικό έλεγχο των κινητοποιήσεων, που υπηρετούν εκλογικές στρατηγικές, καλούμαστε να οργανώσουμε αγώνες πραγματικούς, μέχρι τη νίκη: Μαζικοί διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία-τώρα! Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, που έχουν υπογράψει έστω μια σύμβαση εργασίας στην εκπαίδευση!
Στην προσχολική αγωγή αποδείχτηκε κούφια η ρητορική για τη δίχρονο νηπιαγωγείο, όταν την ίδια ώρα η Κυβέρνηση κατέστησε τους δημάρχους που κάνουν μπίζνες με τα vouchers σε καθοριστικούς παράγοντες της πολιτικής της και με τρανό παράδειγμα τα 35.000 παιδιά που έμειναν εκτός παιδικών σταθμών - όταν χιλιάδες προνήπια στερήθηκαν το δημόσιο νηπιαγωγείο.
Παρά την επικοινωνιακή καταιγίδα του Υπουργείου, λοιπόν, και την επικοινωνιακή αξιοποίηση της ακραίας νεοφιλελεύθερης ατζέντας του Μητσοτάκη, η αλήθεια είναι πως οι κυβερνώντες δεν ορρωδούν προ μηδενός, ώστε να μειωθεί η ανά μαθητή δαπάνη για τα Δημόσια Σχολεία, που αποτελεί κυρίαρχη δέσμευση στο πρόγραμμα που υλοποιούν. Κι έτσι, από το Νηπιαγωγείο ως το Δημοτικό κι από το Γυμνάσιο έως το Λύκειο, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της θεαματικής αποδόμησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η συρρίκνωση του εκπαιδευτικού έργου, η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η ραγδαία επιδείνωση των εργασιακών του συνθηκών.
Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε, η πρώτη «μεταμνημονιακή», στην οποία η πολιτική της λεηλασίας των μισθών και των συντάξεων, της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, της αρπαγής της λαϊκής κατοικίας, της φοροεπιδρομής στα χαμηλά στρώματα, της ανεργίας και της κατεδάφισης των κοινωνικών αγαθών συνεχίζεται αμείωτα (για ένατη χρονιά) δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικής κόλασης.
Φέτος, λοιπόν, κόντρα στο νέο σκηνικό προεκλογικών αυταπατών και διλλημάτων που έντεχνα στήνεται μπροστά στον καθημαγμένο κόσμο της εργασίας και της εκπαίδευσης, σκηνικό που επιχειρεί να επανανομιμοποιήσει τη διαρκή λιτότητα, να καταστείλει τους κοινωνικούς αγώνες, να περιστείλει τα δημοκρατικά δικαιώματα και να κάνει ιερό τοτέμ το νεοφιλελεύθερο μονόδρομο με τα ματωμένα πλεονάσματα ως το 2060, το μεγάλο στοίχημα είναι ένα πλατύ μέτωπο αγώνα. Η Πρωτοβουλία πιστεύει απόλυτα στην ανάγκη τα εκπαιδευτικά σωματεία να πρωτοστατήσουν στη διαμόρφωση ενός αγωνιστικού σχεδίου εκπαιδευτικής και εργατικής αντεπίθεσης, που θα αμφισβητήσει την κυριαρχία του μνημονιακού μπλοκ στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων- πραγματικών και όχι συμβολικών αγώνων, με περιεχόμενο "τα θέλουμε όλα πίσω" και στόχο τη νίκη!
Η δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται σε οριακό σταυροδρόμι. Η υπόθεση των διορισμών και των αγώνων ενάντια στην ελαστική εργασία είναι κρίσιμη για τo μέλλον του δημόσιου σχολείου. Σημαντική είναι, επίσης, η μάχη που έχουμε φέτος μπροστά μας για να εμποδίσουμε την επαναφορά της αξιολόγησης με πρώτο βήμα την κήρυξη απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης, όποιο νέο όνομα κι αν της δώσουν.
Κρίσιμες μάχες, που δεν έχουν καμιά διάθεση να δώσουν οι συνδικαλιστικοί βραχίονες της κυβέρνησης και της μνημονιακής αντιπολίτευσης, αντίθετα θα κάνουν τα πάντα για να τις υπονομεύσουν. Μολαταύτα, παρά τα συνεχή καλέσματα της Πρωτοβουλίας για κοινή δράση και ενωτικό μέτωπο κατά του νέου και παλιού κυβερνητικού συνδικαλισμού στις συλλογικές διαδικασίες, οι Παρεμβάσεις συναγωνίζονται το ΠΑΜΕ σε ασκήσεις παραταξιακής-κομματικής περιχαράκωσης και αυτοαναφορικότητας. H γραμμή της ενότητας, όμως, θα στηριχτεί αποφασιστικά και θα ενισχυθεί, γιατί αποτελεί απαίτηση των καιρών, τη μόνη διέξοδο απέναντι στο τέλμα, την κινηματική άπνοια και την απογοήτευση ενός ολόκληρου δυναμικού αγωνιστών, το μόνο δρόμο για μια νικηφόρα πορεία της μαχόμενης εκπαίδευσης και της εργαζόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας
Απαιτούμε- διεκδικούμε
- Μισθό αξιοπρεπή για ζωή αξιοβίωτη, αποκατάσταση όλων των απωλειών του εισοδήματος της τελευταίας εννιαετίας, ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και ρυθμίσεων. Ανατροπή της φοροληστείας.
- Μαζικούς διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία-τώρα! Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, που έχουν υπογράψει έστω μια σύμβαση εργασίας στην εκπαίδευση! Όχι στα προσοντολόγια!
- Γενναία Χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης, για κάλυψη τώρα όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων, μείωση των αριθμών ανά τμήμα.
- Δωδεκάχρονο σχολείο για όλους, κατάργηση των εξεταστικών φραγμών, Δίχρονο δημόσιο νηπιαγωγείο παντού!
- Κατάργηση της Αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής. Δημοκρατικό σχολείο - όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη