Thumbnail
Ανοιχτή επιστολή- καταγγελία του συλλόγου γονέων του γυμνασίου ΛΤ στα Κουφονήσια  

Θέλουμε να καταγγείλουμε δημόσια:

-Την αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση στα μικρά νησιά όπως προκύπτει από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Γυμνάσιο – ΛΤ Κουφονησίων την τρέχουσα σχολική χρονιά.

-Την καταπάτηση  βασικών και συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των μαθητών μας.

-Την αναλγησία οποιουδήποτε είναι προσωπικά υπεύθυνος για το γεγονός ότι τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς κι ενώ ουσιαστικά μπαίνουμε στην τελική ευθεία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, στο Γυμνάσιο ΛΤ Κουφονησίων δεν έχει ακόμη (!) τοποθετηθεί εκπαιδευτικός ΠΕ19 και άρα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν έχουν ακόμη (!) ξεκινήσει να διδάσκονται ένα από τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναρωτιόμαστε:

-Αυτές είναι οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση που διατείνεται η αριστερή κατά τα άλλα κυβέρνηση;

-Είναι αυτή η τακτική η εφαρμογή του «πρώτα ο μαθητής», συνθήματος που μας έχει ζαλίσει τα αυτιά τα τελευταία χρόνια ενώ ταυτόχρονα μας κάνει να κρατάμε την κοιλιά μας από τα γέλια;

-Πραγματικά θα έχει το θράσος το Υπουργείο να ζητήσει από τους δύο μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής να συμμετέχουν «επί ίσοις όροις» στις Πανελλαδικές εξετάσεις;

-Μήπως το γεγονός ότι δεν προχωρήσαμε σε κατάληψη (γιατί και με την παρότρυνση της Δ/νσης του σχολείου θεωρήθηκε οξύμωρο να απαιτήσουμε την κάλυψη των κενών επιλέγοντας ως μέσο μια τακτική που θα στερούσε από τους μαθητές και τα υπόλοιπα μαθήματα που διδάσκονται κανονικά) εκλήφθηκε ως αδυναμία από τους ιθύνοντες;

-Ακόμη και αν σήμερα κιόλας προσληφθεί τελικά αναπληρωτής εκπαιδευτικός, υπάρχει κάποιος που να πιστεύει ότι οι μαθητές θα καλύψουν κανονικά και με παιδαγωγικά ορθό τρόπο την ύλη τους;

-Αμφιβάλλει κανείς ότι αυτή η κατάσταση έχει λειτουργήσει τόσο αρνητικά στην ψυχολογία των μαθητών που δυσκολεύονται να ασχοληθούν και με τα υπόλοιπα μαθήματά τους ή τουλάχιστον ασχολούνται με μισή καρδιά;

-Πραγματικά στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός ΠΕ19 που να μπορούσε έστω προσωρινά να έρχεται στο νησί μια φορά την εβδομάδα για να διδάσκει τουλάχιστον το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα;

Επισημαίνουμε ότι :

-Στο νησί δεν υπάρχει φροντιστήριο (και άρα δεν έχουμε ούτε αυτή τη διέξοδο στην οποία έχει μάθει να «ακουμπάει» η δημόσια εκπαίδευση τα τελευταία πενήντα χρόνια) οπότε ας μην έχει το Υπουργείο την αυταπάτη ότι «κάπως βολεύεται» η κατάσταση.

-Μάθαμε να αποδεχόμαστε ως φυσιολογικές καταστάσεις που δεν είναι τέτοιες (πρόσληψη αναπληρωτών στα μέσα Οκτωβρίου και λειτουργία του σχολείου με δίωρα, τρίωρα και τετράωρα μέχρι τότε - μη διδασκαλία σε μόνιμη βάση μαθημάτων όπως Καλλιτεχνικά, Μουσική, Β’ ξένη γλώσσα κλπ) αλλά τώρα βροντοφωνάζουμε προς κάθε κατεύθυνση «Φτάνει πια!»

-Στο νησί μας βιώνουμε την άλλη όψη του νομίσματος της συζήτησης που μονοπώλησε το ενδιαφέρον στην αρχή της σχολικής χρονιάς σχετικά με την απαράδεκτη κατάσταση που καλούνται να αντιμετωπίσουν στα νησιά οι αναπληρωτές (και οι μόνιμοι να συμπληρώσουμε εμείς) καθηγητές. Στο νησί μας δηλαδή βιώνουμε την απαράδεκτη συμπεριφορά μερίδας αναπληρωτών εκπαιδευτικών που δηλώνουν ως προτίμηση το δύσκολο τόπο μας χωρίς να είναι αποφασισμένοι να έρθουν και στη συνέχεια όταν προσλαμβάνονται αρνούνται το διορισμό τους καθυστερώντας δυο-τρεις εβδομάδες κάθε φορά την πλήρωση του κενού. Ενημερωθήκαμε ότι τρεις ή τέσσερις φορές έχει προσληφθεί εκπαιδευτικός ΠΕ19 για να τοποθετηθεί στο σχολείο και τρεις ή τέσσερις φορές αρνήθηκε με αποτέλεσμα ένα κενό που θα είχε κλείσει στις αρχές Νοεμβρίου (όχι εμπρόθεσμα αλλά πάντως οριακά εγκαίρως) να μην έχει ακόμη καλυφθεί.

-Δεν είναι τυχαίο πως τα τελευταία χρόνια με τη δραματική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την ανυπαρξία μόνιμων διορισμών και την με όλο και με μεγαλύτερη καθυστέρηση πρόσληψη αναπληρωτών, η αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης στο νησί στο βαθμό που αυτή μπορεί να μετρηθεί με την εισαγωγή μαθητών μας στη τριτοβάθμια εκπαίδευση διαρκώς φθίνει.

Επιφυλασσόμαστε ειδικότερα οι γονείς των άμεσα θιγόμενων μαθητών να διεκδικήσουμε και να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα των παιδιών μας με κάθε τρόπο, ακόμη και με ένδικα μέσα.

Στο νησί μας καμαρώνουμε γιατί μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες (διθέσιο δημοτικό, ελλιπώς και με καθυστερήσεις στελεχωμένο Γυμνάσιο και Λύκειο, απουσία υποστηρικτικών φροντιστηρίων) οι μαθητές μας τα καταφέρνουν σε γενικές γραμμές χάρη στο μεράκι τους και στη φιλοτιμία των εκπαιδευτικών τους κι έχουμε κάθε χρόνο επιτυχίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – σε μεγάλη πλειοψηφία βέβαια από τη θεωρητική κατεύθυνση μια και αυτή έχει την τύχη να απολαμβάνει μόνιμο προσωπικό στο σχολείο (υπάρχει δηλ. σταθερά φιλόλογος από την αρχή της χρονιάς). Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει με την εκπαίδευση του νησιού που στην εποχή βαθιάς κρίσης που διανύουμε αποτελεί την μόνη διέξοδο κι ελπίδα των παιδιών μας για να ονειρευτούν και να οικοδομήσουν ένα καλύτερο αύριο για τον εαυτό τους και τον τόπο τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;