Thumbnail
ΔΙΕΞΟΔΟΣ - Πολιτικοσυνδιακαλιστικό σχήμα του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου:

               Τι είχες Γιάννη; Τι είχα πάντα…… ή με άλλα λόγια η «παλινόρθωση» της λογικής των  «αρίστων» και πολλαπλά μοριοδοτημένων (λόγω πτυχίων και λοιπών προσόντων κάθε είδους), η επιστροφή της λογικής των «μάνατζερ» και η δικαίωση όσων μέσω των διαδικασιών της «Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π. Ε.» (του διασπαστικού αυτού σωματείου και του κατάπτυστου αυτού συνονθυλεύματος εκπαιδευτικών που αρνούνται με κάθε τρόπο ότι η βασική αποστολή του Δασκάλου είναι, όχι να ασκεί διοικητικό έργο και να προΐσταται των συναδέλφων του αξιολογώντας και χειραγωγώντας τους, αλλά να βρίσκεται στην τάξη και να διδάσκει τα παιδιά του κόσμου!!!) προσέφυγαν στο ΣτΕ και με την ανοχή (αν όχι την επίνευση) της κυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) κατάφεραν να ακυρώσουν το νόμο περί εκλογής των Δ/ντών Σχολικών μονάδων από τους εκπαιδευτικούς των συλλόγων διδασκόντων. Σε ανταμοιβή τους, για τη βοήθεια που τους παρέχουν στην επιβολή των αντιλαϊκών – μνημονιακών πολιτικών που έχουν ψηφίσει,  η κυβέρνηση και  το ΥΠ.Π.Ε.Θ τους αναγόρευσαν σε προνομιακούς συνομιλητές τους με «βαρύνουσα» γνώμη για το ζήτημα του καθορισμού του νέου νόμου για τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης.  Μάλιστα η ομώνυμη Ένωση κατέθεσε και προτάσεις σχετικά με την «αυτοτέλεια» των σχολικών μονάδων, όπως ονομάζουν την «αυτονομία» της…..τις οποίες παρακάτω σχολιάζουμε:

Η αβάσταχτη «αυτοτέλεια» των στελεχών της εκπαίδευσης

               Οι Διευθυντές/Διευθύντριες Σχολικών Μονάδων της θητείας 2011-2015 και η πλειοψηφία αυτών που εκλέχτηκαν για τη θητεία 2015-2017 καμώνονται – ίσως δικαίως σε κάποιο βαθμό – ως  οι περισσότερο αξιολογημένοι, όχι μόνο λόγω των δύο διαφορετικών θεσμικών τρόπων επιλογής/εκλογής τους αλλά και λόγω της συμμετοχής τους στη διαδικασία «αξιολόγησης» στελεχών της εκπαίδευσης του 2014 (είναι όλοι αυτοί που ήθελαν να προχωρήσουν οι διαδικασίες αξιολόγησης των συναδέλφων τους ακόμα κι αν αυτό οδηγούσε στην απόλυση χιλιάδων από αυτούς, είναι όλοι αυτοί που πατούσαν το κουμπάκι «enter» προκειμένου να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης του ΥΠ.ΠΕ.Θ. για την αξιολόγηση κόντρα και ενάντια στις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου, είναι πολλοί από αυτούς που δεν κατάφεραν να εκλεγούν όταν έθεσαν υποψηφιότητα στους συλλόγους διδασκόντων και στα σχολεία τα οποία είχαν διοικήσει την προηγούμενη περίοδο).

                  Δεν γνωρίζουν λοιπόν οι «συνάδελφοι» αυτοί από τις σπουδές τους στις πολιτικές και οικονομικές επιστήμες (η πλειοψηφία των οποίων κατέχουν)  ότι αυτό που προβάλλεται ως  θεματολογία, γνωστή και ως «ημερήσια διάταξη», δηλαδή περί τίνος να σκεφτούμε, να συζητήσουμε και να αισθανθούμε και άρα σε ποια θέματα να στρέψουμε την προσοχή μας γίνεται σκόπιμα για να μονοπωλήσει όχι μόνο το ενδιαφέρον, αλλά και το δημόσιο διάλογο προκειμένου να επιβληθεί «λαϊκιστικά» ως εκπαιδευτική πολιτική;

                 Δεν γνωρίζουν το πλαίσιο νοηματοδότησης της έννοιας «αυτονομία» σχολικών μονάδων ή παίζουμε κρυφτούλι με τις λέξεις εξ ου και ο όρος «αυτοτέλεια» που χρησιμοποιούν;

                Αν ο όρος «αυτοτέλεια» σημαίνει κάτι διαφορετικό από αυτό που ορίζει η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), ο ΣΕΒ και ο ΟΟΣΑ, με τον όρο «αυτονομία», ας βγουν μπροστά να το δηλώσουν, να νομιμοποιήσουν έτσι και τη θεσμική ανάγκη της Ένωσής τους και της δικής τους «αυτοτέλειας» σε σχέση με τους «άλλους», τους συναδέλφους τους χωρίς να αναλώνονται σε προτάσεις επιπέδου τεχνικού κλιμακίου. Ή μήπως λειτουργούν και οι ίδιοι «επιλεκτικά» και «συντεχνιακά», χωρίς να αγγίξουν καν τη μεγάλη εικόνα του ποιος θα μπορούσε να είναι ο ρόλος τους σε μία κοινωνία σε κρίση, σπεύδουν να προτείνουν το κλείδωμα της θεσμικής επιβολής της «αυτοαξιολόγησης», στη λογική του Πόντιου Πιλάτου:  αυτονομία σχολείων ή μάλλον καλύτερα των ίδιων των διευθυντών για πάρτι τους, με χρέωση της ευθύνης που αυτή θα επιφέρει στη «συλλογικότητα» των συλλόγων διδασκόντων. 

               Προφανώς μέσα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στον κόσμο κάποιοι δεν μεγάλωσαν ποτέ, τα παιδιά που κρύβονταν στο φουστάνι της μαμάς τους, τώρα κρύβονται στη δήθεν συλλογική ευθύνη των συλλόγων διδασκόντων!

              Με άλλα λόγια το νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης είναι μια ολική επαναφορά του ν. 3848/2010, της λογικής της «αριστείας» και της «αξιολόγησης» αλλά και της ημετεροκρατίας και της συναλλαγής (ποιος δε θυμάται τις κρίσεις/επιλογές στελεχών του 2011 στη Β΄Δ/νση Π. Ε. Αθήνας και την υποβολή αιτήσεων προτίμησης σχολείων από τους υποψήφιους Δ/ντές πριν την ανακοίνωση των τελικών πινάκων μοριοδότησης και τη συναλλαγή που είχε γίνει για το ποιος/ποια θα πάρει το κάθε σχολείο, με αποτέλεσμα να εδραιώνονται «ιδιοκτησιακές» αντιλήψεις στα μυαλά αρκετών Δ/ντών σε σχέση με τα σχολεία που προΐστανται) και με βάση αυτά και για όλα αυτά έχει και την πλήρη στήριξη όλων αυτών που τάχθηκαν ενάντια στη μοναδική, από τη μεταπολίτευση έως σήμερα, προσπάθεια εκδημοκρατισμού και αναβάθμισης του συλλόγου διδασκόντων (με όποια προβλήματα και αδυναμίες είχε αυτή) μέσω της εκλογής των Δ/ντών Σχολικών μονάδων της περιόδου 2015 – 2017.

                Μάλιστα με το νέο νόμο για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης επιχειρείται με πολύ πονηρό τρόπο να εδραιωθεί κουλτούρα αυτοαξιολόγησης και στους συλλόγους διδασκόντων μέσω της περιβόητης «έκφρασης γνώμης» για τους υποψήφιους Δ/ντές.

Ποια είναι η αλήθεια για το νέο νόμο;

Α. Η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση (τριετές σχέδιο για την  εκπαίδευση), το οποίο στηρίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και αφορά την εξοικονόμηση πόρων και την αξιολόγηση όλων (σχολικής μονάδας, στελεχών και εκπαιδευτικών).

 

Β. Ο νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/2015 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει και δεν έχει καταργηθεί παρά τις αρχικές υποσχέσεις της.  Είναι εφαρμογή των ίδιων διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/2016 – Βερναρδάκη – για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στο κομμάτι που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους.

Γ. Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης - χειραγώγησης αποδείχτηκαν ψεύτικες. Δεν τηρήθηκαν ούτε οι υποσχέσεις για αλλαγή των Π.Δ. 201 και 200 με θεσμοθέτηση του αποφασιστικού ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων στη σχολική ζωή. Αντίθετα, και ο Ν.3848/2010 και το Π.Δ. 152/2013 διατηρούνται και ενισχύονται, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων διασπάται και διαχωρίζεται σε εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων - μόνιμους και αναπληρωτές - για πρώτη φορά στην ιστορία του.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών.  Κατάργηση της ΑΔΙΠΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Σύλλογος Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, απολογισμού του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων να αποκτήσει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο σε ζητήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και σε παιδαγωγικά ζητήματα.
  • Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
  • Διαφωνούμε πλήρως με την επαναφορά του συστήματος επιλογής διευθυντών μέσω συνέντευξης και την προσθήκη της αξιολόγησής τους από το Σύλλογο Διδασκόντων.

 

 

Ο νέος νόμος για τις επιλογές διευθυντών, είναι μια ακόμα οπισθοδρόμηση.

Το τελευταίο διάστημα, καλλιεργείται σκόπιμη σύγχυση ανάμεσα στην διαδικασία εκλογής που είναι μια δημοκρατική διαδικασία με αποφασιστικό χαρακτήρα, και την αξιολογική «έκφραση γνώμης» του νέου νόμου, που είναι μια επικίνδυνη καρικατούρα.

Υπάρχει ποιοτική διαφορά!  

Η εκλογή του διευθυντή του σχολείου από το Σύλλογο Διδασκόντων και όχι ο διορισμός του από την εκάστοτε διοίκηση είναι μέτρο στην κατεύθυνση των διεκδικήσεών μας για να έχει αποφασιστικό ρόλο ο Σύλλογος Διδασκόντων για όλα τα ζητήματα του σχολείου.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αντί να διευρύνει το δειλό βήμα που είχε κάνει το 2015, (του νόμου 4327/15 - μυστική ψηφοφορία μεν αλλά με μικρή μοριοδότηση δε) και να θεσμοθετήσει το Σύλλογο Διδασκόντων ως αποφασιστικό όργανο ...καταργεί το ρόλο του και οπισθοδρομεί.  

Ο νέος νόμος προβλέπει:

  • Την επαναφορά της διαβόητης συνέντευξης, που ευνοεί  τις πελατειακές σχέσεις ανάμεσα στους υποψήφιους διευθυντές και τη διοίκηση.
  • Την κατάργηση της μυστικής ψηφοφορίας του συλλόγου διδασκόντων και την αντικατάστασή της με τη συμπλήρωση «φόρμας αποτίμησης» του υποψηφίου από τους συνυπηρετούντες μόνιμους εκπαιδευτικούς. Το τελικό πρακτικό που θα διαμορφωθεί, θα έχει μόνο γνωμοδοτικό ρόλο προς το συμβούλιο επιλογής. Πρόκειται για «έκφρασης γνώμης» των συναδέλφων που έχει μικρότερη βαρύτητα ακόμα και από μια συστατική επιστολή. Ο μόνος ρόλος του είναι να νομιμοποιήσει την αξιολόγηση στη συνείδηση των εκπαιδευτικών.
  • Οι «ερωτήσεις αποτίμησης» της προσωπικότητας των υποψήφιων διευθυντών ουσιαστικά εισάγουν τους δείκτες του ΠΔ 152/2013 για την ατομική αξιολόγηση. Η συνέχεια είναι, εύλογα, η αξιολόγηση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών.
  • Για πρώτη φορά συγκροτείται ένα σώμα διαφορετικό από το Σύλλογο Διδασκόντων από το οποίο αποκλείονται οι συνάδελφοι αναπληρωτές. Το υπουργείο Παιδείας απέδειξε έμπρακτα πως  θεωρεί τους αναπληρωτές απολύτως αναλώσιμους, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων διασπάται, ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου για το μέλλον.
  • Ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η επιλογή των διευθυντών είναι απόλυτα εναρμονισμένος με το ρόλο που καλούνται να έχουν: του διευθυντή - «μάνατζερ» της σχολικής μονάδας. Ο διευθυντής θα ελέγχει και θα ελέγχεται για την υλοποίηση των «στόχων» του σχολείου, μέσα σε ένα πλαίσιο αιματηρής δημοσιονομικής πολιτικής, αδιοριστίας και ελαστικής εργασίας.

Μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση!

Καλούμε τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν στην παραπάνω  διαδικασία.

Δεν θα γίνουμε συνένοχοι στην προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει το δρόμο για την αξιολόγηση μέσω της επιλογής των διευθυντών.

Δεν ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι τώρα  χάρη στους δικούς μας αγώνες. Το 2014, με την απεργία - αποχή, ολόκληρο το Δημόσιο σταμάτησε το νόμο του Μητσοτάκη. Το Σεπτέμβρη του 2014, σταματήσαμε με απεργία - αποχή την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα!

Οι συνάδελφοι είναι απόλυτα καλυμμένοι, συνδικαλιστικά και νομικά, να μην υλοποιήσουν τη διαδικασία των αξιολογικών κρίσεων «επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης» και να μην μετατρέψουν τον Σύλλογο Διδασκόντων σε προάγγελο της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης.

 

Ας γνωρίζουν καλά οι εκπαιδευτικοί ότι: όποιος/όποια συμπληρώσει τα χαρτάκια «συμφωνώ» , «δεν συμφωνώ» θα λέει ΝΑΙ στην «αξιολόγηση», θα λέει ΝΑΙ στο ότι οι συνάδελφοι μας αναπληρωτές είναι ξένο σώμα και τα αποπαίδια της εκπαίδευσης, θα λέει ΝΑΙ στην απαξίωση του συλλόγου των διδασκόντων, θα λέει ΝΑΙ στις στημένες προκαθορισμένες επιλογές από τη συνέντευξη και τα κομματικά διορισμένα συμβούλια επιλογής.

ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΩΣ ΝΟΜΙΜΟ ΜΟΡΦΩΜΑ ΑΥΤΟ ΤΗΣ «ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ» ΚΙ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ, ΑΥΡΙΟ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΜΟΡΦΩΜΑΤΩΝ, ΟΠΩΣ π.χ. ΤΩΝ «ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΩΝ» ΚΑΙ ΤΩΝ «ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΝ» ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, ΤΩΝ ΠΑΛΙΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΡΟΛΟ ΜΕΝΤΟΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΑΛΙΩΝ, ΤΩΝ ΨΑΡΙΩΝ, ΤΩΝ ΜΕ ΠΛΗΡΕΣ ΩΡΑΡΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΑΝΤΙ ΑΥΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΛΕΙΨΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΚΟΝΚΛΑΒΙΑ.

ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα