Thumbnail
Η πρόταση των Παρεμβάσεων του Δημοσίου για την απόφαση της ΑΔΕΔΥ και ΚΤ

ΔΗΣΥΠ και ΑΕΕΚΕ/ ΕΑΕΚ επιμένουν στον κυβερνητικό συνδικαλισμό και στην προσχολική αγωγή - ΔΑΚΕ και ΑΝΑΤΡΟΠΗ από κοντά

"Δε λεν κουβέντα, κρατάν κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα"

Μετά από την αποκάλυψη των Παρεμβάσεων για τη στάση των παρατάξεων στην ΕΕ της ΑΔΕΔΥ, η ΔΗΣΥΠ και η ΑΕΕΚΕ/ΕΑΕΚ προσπάθησαν με ανακοινώσεις τους και την αλλαγή στάσης στην ΑΔΕΔΥ να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις στους συναδέλφους και να θολώσουν τα νερά για την πολιτική τους.

Η ΔΗΣΥΠ (πρώην επίσημη κυβερνητική παράταξη) προσπάθησε να καλύψει την ευθύνη της για την ΜΗ ΑΠΟΦΑΣΗ της ΑΔΕΔΥ και την αναβολή για νέα συζήτηση (θυμίζουμε ότι η αναβολή προήλθε μετά από πρότασή της στην ΕΕ) και επανέφερε την αρχική της πρόταση για να υιοθετηθεί ως απόφαση, χωρίς ν αλλάξει ούτε ένα "και" από την προηγούμενη συζήτηση και κριτική που της έγινε στην ΕΕ.

Η ΑΕΕΚΕ/ΕΑΕΚ (νυν επίσημη κυβερνητική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ) προσπάθησε να καλύψει την ΜΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ πρότασης (ούτε καν κειμένου θέσεων) και κατέθεσε μια πρόταση πανομοιότυπη με τη ΔΗΣΥΠ, με ελάχιστες διαφορές δευτερεύουσας σημασίας.

Τα δύο κείμενα που κατατέθηκαν επιβεβαιώνουν ότι ενώ γράφουν και να καταγγέλλουν ό,τι θέλουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν πρόκειται για τις αποφάσεις είναι αποφασισμένοι να ΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ διευκολύνοντας τα σχέδια της με απροκάλυπτο ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ.

 

Αν είμαστε υπερβολικοί ας μας εξηγήσουν γιατί:

  • Την ώρα που το Υπουργείο Παιδείας κοροϊδεύει ανοιχτά τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία και παραπέμπει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή μετά από 3 χρόνια "αν εκτιμηθεί η αναγκη..." (3τές πρόγραμμα για την εκπαίδευση) οι δύο παρατάξεις ΔΕ ΛΕΝΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ και αρνούνται να το καταγγείλουν στην απόφαση της ΑΔΕΔΥ;
  • Όταν ο πρωθυπουργός δηλώνει πως, όταν θεσμοθετήσουν τη 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, θα δώσουν στο γονέα το "δικαίωμα επιλογής" για το πού θα φοιτήσει το παιδί του, γιατί δεν καταγγέλλουν στο κείμενο τους ότι η κυβέρνηση προετοιμάζει την θεσμοθέτησή της με διατήρηση της λειτουργίας τμημάτων νηπιαγωγείου στους βρεφονηπιακούς;
  • Γιατί δε θέλουν μια απόφαση της ΑΔΕΔΥ που να μην αφήνει παράθυρο στο Υπουργείο Παιδείας για αυτό;
  • Γιατί δεν βάζουν στο κείμενο τους το ξεκάθαρο αίτημα:  Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους και όλες οι δομές της τυπικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης αποκλειστικά στο Υπ. Παιδείας;
  • Γιατί αρνούνται να αποκαλύψουν και να αντιπαλέψουν ότι το Υπ. Παιδείας έχει δεσμευτεί στο νέο Μνημόνιο να εφαρμόσει τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και τις ΕΕ που ανάμεσα στα άλλα ζητάνε να περάσει η εκπαίδευση στην περιφέρεια και τους Δήμους;
  • Γιατί αρνούνται να καταγγείλουν τα κουπόνια/vouchers και τα τροφεία/δίδακτρα που κινδυνεύουμε να περάσουν από την "πίσω πόρτα" σε κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (το νηπιαγωγείο) και όταν ο Υπ. Παιδείας έχει δηλώσει ευθέως στην κινητοποίηση των αναπληρωτών ειδικής αγωγής στο Υπουργείο (5 Απρίλη για όσους έχουν κοντή μνήμη) ότι η τρόικα τους πιέζει για voucher και δίδακτρα συνολικά;
  • Γιατί αλλάζουν το αίτημα που ψήφισαν και οι ίδιοι πέρσι στο συνέδριο της ΔΟΕ για "Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση με ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο" και υιοθετούν στη θέση του την εξαγγελία της κυβέρνησης για "ενιαία 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή"; Άλλαξε κάτι από τα περσινά δεδομενα  ή αυτό βολεύει την κυβέρνηση;
  • Γιατί εξαφανίζουν το ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο διευκολύνοντας το Υπ. Παιδείας να κάνει ότι θέλει εντείνοντας τους διαχωρισμούς και τους εξεταστικούς φραγμούς στο νέο αριστοκρατικό Λύκειο, την τεχνική εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη μαθητεία ;

Η ΑΔΕΔΥ οφείλει να εκπροσωπεί τα συμφέροντα όλων των εργαζόμενων στο δημόσιο και τις λαϊκές ανάγκες και πρέπει να ενώνει τους αγώνες των εργαζόμενων. Γι' αυτό οφείλει να υπερασπίζεται όλους τους εργαζόμενους και στην εκπαίδευση και στους Δήμους.

  • Γιατί δεν διαμορφώνουν τα αιτήματα που θα υπερασπίζονται τους εργαζόμενους και τα παιδιά τόσο για το Νηπιαγωγείο όσο και για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς;
  • Δεν καταλαβαίνουν ότι αν η ΑΔΕΔΥ δεν οριοθετήσει απολύτως τους χώρους και την ευθύνη και για ποιες ηλικίες θα αφήνει το Υπουργείο να "κάνει παιχνίδι" με όλους και να επικαλείται ότι το ψάχνει και πιέζεται σε κάθε κατεύθυνση;
  • Αν δεν προβάλουν ένα πλαίσιο διεκδίκησης για την υπεράσπιση της εργασίας και των δικαιωμάτων και των βρεφονηπιοκόμων, που δε θα έρχεται σε αντίθεση με αυτό των νηπιαγωγών, τότε επιτρέπουν σε κάθε συντεχνιακή φωνή να καταστροφολογεί ότι, με την ικανοποίηση του αιτήματος της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, οδηγούνται σε χιλιάδες απολύσεις και το Υπουργείο να "κάνει το ευαίσθητο" και το "πονετικό" για τους εργαζόμενους και γι αυτό να μην προχωράει στη θεσμοθέτηση(;)

Φυσικά με άλλο τρόπο είτε με τη διγλωσσία (ΔΑΚΕ) είτε με την συντεχνιακή τοποθέτηση (ΑΝΑΤΡΟΠΗ) διευκολύνουν την κυβέρνηση και άλλες δυνάμεις.

Οφείλουν να ξεκαθαρίσουν τη στάση τους για ενιαία τοποθέτηση στην εκπαίδευση και στους ΟΤΑ, τόσο το ΜΕΤΑ όσο και το ΠΑΜΕ.   

Είναι αυτονόητο ότι κείμενα που είτε έχουν υποδειχθεί απ ευθείας από το Υπουργείο Παιδείας είτε το διευκολύνουν απολύτως στην πολιτική του και ανοίγουν επικίνδυνους δρόμους για τα συμφέροντα των εργαζόμενων και της κοινωνίας ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ.

Καταθέτουμε πρόταση για απόφαση της ΑΔΕΔΥ συμπληρωμένη με τα αναγκαία για την περίοδο στοιχεία και καλούμε τις παρατάξεις να την ψηφίσουν.

30/5/2017

Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων στην ΕΕ της ΑΔΕΔΥ Κώστα Τουλγαρίδη και Στάθη Γκότση ,Κώστας Τουλγαρίδης ,Στάθης Γκότσης

29/5/2017

Η πρόταση των Παρεμβάσεων του Δημοσίου για την απόφαση της ΑΔΕΔΥ

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας σχετικά με την προσχολική αγωγή, επισημαίνει τα εξής:

  • Η δίχρονη προσχολική αγωγή (υποχρεωτική για ορισμένες περιοχές της χώρας) προβλέπεται σε όλους τους νόμους – πλαίσιο για την εκπαίδευση. Από τον Νόμο 309/76, άρθρο 4 παρ. 2 και 3, ως τον Νόμο 1566/85 άρθρο 3 παρ. 3 και 4 που ισχύει μέχρι σήμερα.
  • Με τον Νόμο 3815/06 η διετής προσχολική αγωγή, ύστερα από την πολυήμερη (42 ημέρες) απεργία των εκπαιδευτικών της ΠΕ, έγινε υποχρεωτική για ένα έτος, για τα παιδιά ηλικίας 5-6 χρονών, με προοπτική να επεκταθεί και στα παιδιά ηλικίας 4-5 ετών.

Το Υπ. Παιδείας (και η κυβέρνηση) εμπαίζει τους εργαζόμενους γιατί με τις δηλώσεις του παραπέμπει τη θεσμοθέτηση της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής μετά από 3 χρόνια, δηλαδή μετά τη λήξη της θητείας αυτής της κυβέρνησης και του ίδιου.

Το 3ετές πρόγραμμα για την εκπαίδευση, το οποίο είναι προϊόν συμφωνίας με την ΕΕ και τους θεσμούς και κομμάτι του 4ου Μνημονίου, αναφέρει ότι σε 3 χρόνια θα γίνει «εκτίμηση της ενδεχόμενης ανάγκης επέκτασης της προσχολικής αγωγής με την προσθήκη ενός ακόμη έτους φοίτησης»

Δηλαδή το αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος και της κοινωνίας για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων παραπέμπεται στις καλένδες με τον ίδιο τρόπο που έγινε και για την εξαγγελία - σε βάθος 3ετίας - των 20.000 διορισμών και καταλήξαμε στους μηδενικούς διορισμούς.

Η τακτική και οι εξαγγελίες του Υπ. Παιδείας και του πρωθυπουργού είναι άκρως επικίνδυνες :

  • Προβλέπουν τη "δυνατότητα των γονέων να διαλέγουν τη δομή φοίτησης του παιδιού τους" μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Αφήνουν ανοιχτό ότι μπορεί να θεσμοθετηθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και να παρέχεται από τμήματα προνηπίων (4-5 ετών) που θα λειτουργούν στα πλαίσια δημοτικών ή ιδιωτικών βρεφονηπιακών σταθμών. Δηλαδή, κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (τα προνήπια 4-5) να παρέχεται από δομές έξω από την εκπαίδευση και το Υπ. Παιδείας. Ανοίγει ο δρόμος - με προπομπό το Νηπιαγωγείο - για την εφαρμογή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ (συμπεράσματα της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση) και τις απαιτήσεις της ΚΕΔΕ για λειτουργία της εκπαίδευσης σε ΟΤΑ αλλά και για την είσοδο των κουπονιών/vouchers, των διδάκτρων/τροφείων, των ωραρίων και των εργασιακών σχέσεων που ισχύουν στους Δήμους και στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
  • Τροφοδοτούν μια ψεύτικη αντιπαράθεση μεταξύ των εργαζόμενων (νηπιαγωγών και βρεφονηπιοκόμων), στη λογική ότι για την κακή εργασιακή κατάσταση και την ανεργία του κάθε χώρου φταίει η διεκδίκηση του άλλου, ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και των θεσμών.

Αυτό που πραγματικά απειλεί το εργασιακό μέλλον όλων των εργαζόμενων στους χώρους αυτούς είναι η ραγδαία ιδιωτικοποίηση, η συρρίκνωση των δημόσιων δομών και η επέκταση της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από τις δημόσιες δομές φροντίδας (βρεφονηπιακούς) και χιλιάδων προνηπίων από το δημόσιο Νηπιαγωγείο, η κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας και η απαγόρευση των μόνιμων διορισμών στο πλαίσιο της συρρίκνωσης του κράτους, η ραγδαία χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων.

Η ΕΕ της ΑΔΕΔΥ καλεί τον Υπ. Παιδείας και την κυβέρνηση να σταματήσουν τα επικοινωνιακά κόλπα και τις μεθοδεύσεις και να προχωρήσουν τώρα στην άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων που είναι υπερώριμα και αναγκαία για την ελληνική κοινωνία και βασίζονται στην αρχή ότι αφενός οι ανάγκες των παιδιών σε όλες τις ηλικίες πρέπει να παρέχονται δωρεάν, σε όλα τα παιδιά, με ευθύνη του κράτους και όχι να είναι ατομική ευθύνη των γονέων και να πληρώνουν γι αυτές, και αφετέρου η εργασία όλων των εργαζόμενων, σε κάθε χώρο, πρέπει να κατοχυρώνεται απολύτως:

Για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση

  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση με ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.
  • Όλες οι δομές της τυπικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης αποκλειστικά στο Υπ Παιδείας. Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.
  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε να διασφαλιστεί ο δωρεάν χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου. Όχι σε κουπόνια/vouchers και δίδακτρα.
  • Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και δημιουργία σύγχρονων υποδομών  ώστε να καλύπτονται όλα τα νήπια και προνήπια. Νέα τμήματα με τη μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15 ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση - κατάργηση νηπιαγωγείου ή τμήματος.
  • Ακύρωση  - κατάργηση όλων των μέτρων υπονόμευσης του Δημόσιου Νηπιαγωγείου (υπ. απόφαση για νέο ενιαίο τύπο ολοήμερου νηπιαγωγείου, ελάχιστος αριθμός παιδιών στα 14, προϋποθέσεις για το ολοήμερο, κατάργηση του  αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου).
  • Ενίσχυση του δημόσιου Νηπιαγωγείου (ίδρυση  τμημάτων ένταξης παντού, βοηθητικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό, τάξεις υποδοχής κλπ).
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί των απαιτούμενων Νηπιαγωγών. Διορισμό όλων των αναπληρωτών Νηπιαγωγών. Μείωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών στα επίπεδα αυτού των εκπαιδευτικών ΠΕ και όλων μαζί μείωση στα επίπεδα του ωραρίου στην ΔΕ.

Για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς στους Δήμους

  • Όλα τα παιδιά ηλικίας 0-4, που οι γονείς του το επιθυμούν, στους βρεφονηπιακούς σταθμούς στους Δήμους.
  • Όχι τροφεία - δίδακτρα. Μείωση του αριθμού των παιδιών στα τμήματα βρεφονηπιακών στα 15 παιδιά και δημιουργία όλων των αναγκαίων τμημάτων που θα χρειαστούν.
  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης. Απεξάρτηση των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Όχι στην επιχειρηματική λειτουργία και τα  ιδιωτικοικονομικά κριτήρια.
  • Κατάργηση των κουπονιών/vouchers και των τροφείων.
  • Απόλυτη διασφάλιση των θέσεων εργασίας όλων των εργαζόμενων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Μετατροπή των συμβάσεων των ελαστικά εργαζόμενων σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Σταθερή μόνιμη δουλειά με πλήρη δικαιώματα και αξιοπρεπείς αμοιβές.
  • Μαζικοί διορισμοί μόνιμων βρεφονηπιοκόμων και του αναγκαίου προσωπικού (ψυχολόγοι, παιδίατροι, βοηθητικό προσωπικό) στους Δήμους, για την κάλυψη όλων των αναγκών.  Κατοχύρωση της δυνατότητας οι Νηπιαγωγοί που τώρα εργάζονται στους Παιδικούς Σταθμούς των Δήμων, να περάσουν στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και στο προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, με την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
  • Καμία αμφισβήτηση του εργασιακού 6ωρου και του ωραρίου λειτουργίας στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
  • Νέα κτίρια και σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές και για τους δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα