Thumbnail
Δελτίο Τύπου από τη σύσκεψη συντονισμού συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ – 22/1/2018

Τη Δευτέρα 22/1/18 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη συντονισμού συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ ύστερα από πρόσκληση του συλλόγου Κ. Σωτηρίου ΠΕ Αν Αττικής όπου συμμετείχαν με αποφάσεις ΔΣ η ΓΣ οι σύλλογοι Π.Ε. Α΄ Αθηνών, Αθηνά, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων-Ζεφύρι- Φυλής, Αριστοτέλης,   Παρθενώνας, Σαλαμίνας, Γληνός – Ίλιον, ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής. Επίσης, συμμετείχαν ως παρατηρητές οι σύλλογοι ΠΕ Δυτικής Αττικής – Κ Βάρναλης και Περικλής, και η  Β ΕΛΜΕ Αθήνας και η ΕΛΜΕ Ελευσίνας. Συμμετείχε επίσης το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Αδιόριστων.

Στη συζήτηση κατατέθηκαν οι παρακάτω εκτιμήσεις από τη μάχη ενάντια στην Γ αξιολόγηση και την επίθεση στο απεργιακό δικαίωμα και προτάσεις  προς τα σωματεία τις εκπαίδευσης για την οργάνωση της συνέχισης του αγώνα:

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει με τον πιο επιθετικό τρόπο την πολιτική κυβέρνησης -ΕΕ- κεφαλαίου με την πλήρη στήριξη ή ανοχή από τα κόμματα της αντιπολίτευσης (ΝΔ, ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ-ΠΟΤΑΜΙ, ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ, ΧΑ).

Η επίθεση στους εργαζόμενους και το λαό εκτός από τη συνέχιση της λεηλασίας των δικαιωμάτων, εισοδημάτων και περιουσίας ιδιωτικής και δημόσιας (νέες περικοπές, αρπαγή λαϊκής κατοικίας, ιδιωτικοποιήσεις, αύξηση φόρων, ενίσχυση της απαγόρευσης μονιμοποίησης συμβασιούχων κλπ) την ώρα που ενισχύει το κεφάλαιο (μειώσει ΦΠΑ σε καζίνο! κλπ) αναβαθμίζεται ποιοτικά με μέτρα που στοχεύουν στο χτύπημα του συλλογικού αγώνα και της  δράσης των σωματείων και αγωνιστών όπως δεν τόλμησε καμιά προηγούμενη μνημονιακή κυβέρνηση να φέρει (αντιαπεργιακός νόμος, ιδιώνυμο στους αγωνιζόμενους ενάντια στους πλειστηριασμούς,) μαζί με ΜΑΤ και καταστολή στους αγώνες.

Σ΄ αυτή την κρίσιμη στιγμή οι ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ όχι μόνο δεν οργάνωσαν τον αγώνα έγκαιρα για την αποτροπή των μέτρων αλλά αρνήθηκαν να κηρύξουν έστω και μια απεργία. Αυτό αποτελεί απροκάλυπτο κυβερνητικό συνδικαλισμό και αποδοχή - στήριξη  της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ- κεφαλαίου. Είναι η πρώτη φορά που ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και ομοσπονδίες αρνούνται ακόμα και μια απεργία διαμαρτυρίας μπροστά στην ψήφιση πακέτου μνημονιακών μέτρων και μάλιστα όταν σε αυτά περιλαμβάνεται και το χτύπημα της απεργίας!

Στην ίδια κατεύθυνση έχει τεράστια ευθύνη και η πλειοψηφία των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ που ευθυγραμμίστηκαν με ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ και δεν έβγαλαν απεργία. Πρόσθεσαν διευκολυντική στάση – δηλαδή υποβάθμισαν την αντιπαράθεση και έμμεσα δεν κάλεσαν σε καθολική συμμετοχή στον αγώνα αλλά απλά “διευκόλυνε” όσους ήθελαν να κινητοποιηθούν!!! Επίσης αρνήθηκαν την απεργία στις 12/1, μαζί με τα συνδικάτα του ιδιωτικού τομέα ώστε να πάρει η απεργία πανεργατικά χαρακτηριστικά από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Δεκάδες σύλλογοι κι ΕΛΜΕ στην εκπαίδευση, σε συντονισμό με εκατοντάδες σωματεία, Εργατικά Κέντρα και ομοσπονδίες από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα έδωσε τη μάχη και στις 12/1. Έστειλαν μήνυμα ότι μπορούμε να οργανώσουν απεργιακή απάντηση και τον αγώνα σε κατεύθυνση σύγκρουσης και ανατροπής και χωρίς τις ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ. Αν δεν γινόταν ατό θα πέρναγαν τα μέτρα ουσιαστικά χωρίς αντίδραση η οποία βέβαια, με τους όρους που έγινε ήταν  αναντίστοιχη των αναγκών. Η εμπειρία αυτή αποτελεί παρακαταθήκη οργάνωσης αγώνα με συντονισμό “απ τα κάτω” η οποία χρειάζεται καλύτερη προετοιμασία.

Πρέπει να οργανώσουμε τη συνέχεια του αγώνα ενάντια στο εκπαιδευτικό μνημόνιο και αντιλαϊκά μέτρα κυβέρνησης, υπουργείου, ΕΕ, ΟΟΣΑ με στόχο την ακύρωση των μέτρων, την αποτροπή των επόμενων (Δ΄ αξιολόγηση το Μάϊο)  και  την ανατροπής όλου του πλαισίου Χρέους –ΕΕ- Μνημονίων, γιατί αλλιώς τα ματωμένα πλεονάσματα, τα μέτρα και η επιτροπεία  θα συνεχίζουν  μέχρι το 2060 χωρίς τέλος.
 

Κρίσιμη περίοδος για την εκπαίδευση

Επισημάνθηκε  ότι είμαστε αντιμέτωποι :

  • με την προσπάθεια εφαρμογής των μέτρων που ψήφισε (σχετικά με το 30ωρο, τις συγχωνεύσεις, την επίβλεψη σχολικών γευμάτων) είτε έχει δρομολογήσει την προηγούμενη περίοδο,
  •  πριν από την σειρά μέτρων που δεσμεύεται από το συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση να ψηφίσει μέχρι το Μάρτη του 2018 : αλλαγή των δομών της εκπαίδευσης – αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων, αξιολόγηση στελεχών και επιλογή στελεχών μέσω ΑΣΕΠ (για πιο γραφειοκρατικά και αποσπασμένα από την εκπαιδευτική λειτουργία στελέχη), αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης, το νέο Λύκειο αλλά και νόμο για το Πανεπιστήμιο Δ. Αττικής που επηρεάζει δυσμενώς τα επαγγελματικά δικαιώματα των νηπιαγωγών και άμεσα τους μαθητές των ΕΠΑΛ οι οποίοι θα χουν πρόσβαση στο 5% των θέσεων όταν στα 2 ΤΕΙ διεκδικούσαν το 20%
  • Οι εξαγγελίες για τη 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με δυνατότητα επιλογής του γονέα για τη δομή φοίτησης (στα προνήπια για το νηπιαγωγείο ή τον παιδικό σταθμό) είναι επικίνδυνες καθώς θα συνεχίζει η δυνατότητα της παράλληλης φοίτησης στους παιδικούς σταθμούς των δήμων και για πρώτη φορά κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα παρέχεται από του Δήμους στα πρότυπα του ΟΟΣΑ (Βλ. Voucher, δίδακτρα – τροφεία, ελαστικές σχέσεις εργασίας κλπ) !
  • Στη β/βάθμια το «Νέο Λύκειο» τα θέλει όλα λιγότερα (γνώση, μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία), με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη σύνδεση με τον τρόπο εισαγωγής στις σχολές (κατεβάζει τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις πριν από το απολυτήριο λυκείου) . Επίσης, συνεχίζεται η υπονόμευση της τεχνικής εκπ/σης καθώς έχουν κλείσει πολλά ολιγομελή τμήματα και κινδυνεύουν σχολεία. Η μαθητεία – κακοπληρωμένη εργασία επεκτείνεται ενισχύοντας την ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων και αμφισβητώντας επαγγελματικά δικαιώματα.
  • Η αδιοριστία μονιμοποιείται καθώς όλα τα μέτρα του υπουργείου οδηγούν σε περικοπή – καταστροφή θέσεων εργασίας ενώ απειλούνται ακόμα και οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Επικρέμεται η επιδίωξη της αλλαγής του τρόπου πρόσληψης με το προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ που αν το επιτρέψουμε θα οδηγήσει σε ανατροπές και απολύσεις αναπληρωτών. Η ομηρία και περιπλάνηση των αναπληρωτών και η στέρηση ίσων δικαιωμάτων στην εργασία συνεχίζονται. Με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας αμφισβητούνται τα επαγγελματικά διακαιώματα του πτυχίου.
  •       Η πρόταση του υπουργείου για την αναμοριοδότηση των σχολείων υποβαθμίζει σε πολλές περιοχές ακόμα και τα υφιστάμενα μόρια αγνοώντας τις προτάσεις των συλλόγων και ΕΛΜΕ πολλαπλασιάζοντας τα προβλήματα. Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι η ΔΟΕ εκτίμησε ως θετική βάση την πρόταση αυτή. Ιδιαίτερα στη β/βάθμια η μοριοδότηση συνδέεται με τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και η προτεινόμενη μοριοδότηση σε πολλές περιπτώσεις οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων και σχολείων μαζί με την επέκταση των ηλ. Εγγραφών.
  • Αναμένεται, τέλος, η τελική έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α για την ελληνική εκπαίδευση  (Απρίλιος 2018) με νέο πακέτο μέτρων για την πλήρη προσαρμογή της ελληνικής εκπαίδευσης στο μοντέλο και τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Περιλαμβάνουν σχολική αυτονομία και αποκέντρωση, περικοπή κρατικής χρηματοδότησης,  επιχειρηματική λειτουργία και χορηγοί, ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας και δ/ντές manager, αξιολόγηση, παρέμβαση της αγοράς στο περιεχόμενο της γνώσης, δεξιότητες αντί  των γνωστικών αντικειμένων, αύξηση του αριθμού των μαθητών, αύξηση του διδακτικού ωραρίου, συγχωνεύσεις και καταστροφή χιλιάδων θέσεων εργασίας – απαγόρευση μόνιμων διορισμών, vouchers και δίδακτρα. Δηλαδή διαμόρφωνεται το φτηνό, ευέλικτο σχολείο της αγοράς.

 

Διαπιστώθηκε η ανάγκη συντονισμού στη βάση των εκπαιδευτικών σωματείων χωρίς καθυστερήσεις και λογικές αναμονής και διαλόγους με το Υπουργείο.  Η κυβέρνηση μας έχει ανακοινώσει τα μέτρα που θα νομοθετήσει στην εκπαίδευση τους επόμενους μήνες! Δεν περιμένουμε τις κινήσεις της! Οργανώνουμε και συντονίζουμε πανεκπαιδευτικό αγώνα σε συντονισμό με γονείς/φοιτητές/μαθητές και όλο το εργατικό κίνημα.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Στην κατεύθυνση αυτή κατατέθηκαν οι εξής προτάσεις  προς τους συλλόγους :

Θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας με αποφασιστικότητα, μπλοκάροντας στην πράξη κάθε απόπειρα της διοίκησης και του Υπουργείου να επιβάλλει νέο καθεστώς στις εργασιακές μας συνθήκες. Ξεκινάμε μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

1. Ακυρώνουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής της 30ωρής υποχρεωτικής παραμονής. Η 30ωρη παραμονή είναι στην ουσία έμμεση αύξηση του ωραρίου που προετοιμάζει και την άμεση. Το υπουργείο δεν τόλμησε να θεσμοθετήσει ευθέως την άμεση ρύθμιση για παραμονή όλων των εκπαιδευτικών όλο το 6ωρο στο σχολείο φοβούμενο την αντιπαράθεση με το εκπαιδευτικό κίνημα. Προσπαθεί να το εισάγει έμμεσα μέσα από την αύξηση των καθηκόντων (διδακτικά και εξωδιδακτικά- φόρμες αξιολόγησης, προετοιμασία, σχολικά γεύματα κλπ).  Υπερασπίζουμε το ωράριο μας δεν ανοίγουμε την πόρτα για επιπλέον καθήκοντα  Κανένας σύλλογος διδασκόντων και κανένας δ/ντής δεν πρέπει να αλλάξει τη λογική των αναθέσεων καθηκόντων και να προστρέξει να επιβάλει την υποχρεωτική παραμονή των συναδέλφων με επιπλέον καθήκοντα, στην πράξη. Όποιος το επιχειρήσει στρέφεται ενάντια στον κλάδο και θα αποτελεί τον “πολιορκητικό κριό” των κυβερνώντων για την κατάργηση κατακτήσεων πολλών χρόνων.

2. Δεν αποδεχόμαστε συλλογικά – δεν υλοποιούμε κανένα νέο καθήκον – Θα ακυρώσουμε την προσπάθεια να επιβάλλουν σταδιακά την 30ωρη υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο με την εισαγωγή νέων μέτρων όπως η αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση και με ανάθεση κάθε είδους εξωδιδακτικών καθηκόντων πχ. σχολικά γεύματα. Η παροχή γευμάτων, στην πραγματικότητα επιδιώκει να θεσμοθετήσει εργασιακές υποχρεώσεις άλλων επαγγελμάτων, διαφορετικών εντελώς με αυτό του εκπαιδευτικού, όπως αυτό του τραπεζοκόμου, του επιστάτη, του τεχνολόγου τροφίμων κ.λπ. Όσα παιδιά δεν παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα παίρνουν τα γεύματα στο σπίτι. Καμία ανάληψη αρμοδιοτήτων που αντιστοιχούν στα καθήκοντα άλλων επαγγελμάτων, όπως τραπεζοκόμων, τεχνολόγων τροφίμων κ.λπ. Ο στόχος του υπουργείου είναι η απλήρωτη εργασία, σε συνδυασμό με το μέτρο κατάργησης της ώρας της σίτισης ως διδακτικής όπως περιλαμβάνεται στο πρόσφατο συμπληρωματικό μνημόνιο για την παιδεία, η «από την πίσω πόρτα» αύξηση του διδακτικού ωραρίου, η μείωση των θέσεων εργασίας και ο περιορισμός του αριθμού προσλήψεων αναπληρωτών από τη νέα χρονιά. Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν τις αποφάσεις τους ώστε στους μαθητές και τις μαθήτριές που δεν παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα τα σχολικά γεύματα να δίνονται για το σπίτι. Για να σιτίζονται όλα τα παιδιά στο σχολείο χρειάζονται ειδικοί εξοπλισμένοι χώροι, τραπεζοκόμοι κ.λπ.

3. Δεν συμμετέχουμε στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση – αποτίμηση ή όπως αλλιώς τη βαφτίσει το Υπ. Παιδείας. Θα προχωρήσουμε σε απεργία αποχή από  κάθε διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Καλούμε από τώρα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να την ανακοινώσουν για όλη την εκπαίδευση, όπως έκανε όλο το δημόσιο στην αξιολόγηση του 2017.

4. Δεν θα επιτρέψουμε συγχωνεύσεις. Καλούμε σε ετοιμότητα όλες τις σχολικές μονάδες απέναντι σε κάθε περίπτωση απόπειρας  συρρίκνωσης, συγχώνευσης, κατάργησης τμήματος ή μονάδας. Δεν θα αποδεχτούμε να αποτελεί βάση για τις συγχωνεύσεις καταργήσεις τμημάτων – σχολείων τα δεδομένα του 1566/85 όταν οι μαθητές ήταν 30 στην τάξη. Διεκδικούμε την πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών και τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων μαζί με όλες τις αναγκαίες δομές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (ΤΕ, Τάξεις υποδοχής, παράλληλη στήριξη κλπ)

5. Προτείνουμε την προετοιμασία απεργιακού σχεδίου με έναρξη απεργιών και κινητοποιήσεων το 2ο 15ημερο του Φλεβάρη. Επιδιώκουμε να έχουν πανεκπαιδευτικό χαρακτήρα και να ξεσηκώσουν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να πετύχουμε την αποτροπή των επικείμενων μέτρων για την Παιδεία καθώς και την ικανοποίηση επειγόντων αιτημάτων μας όπως : Αυξήσεις στους μισθούς (ξεπάγωμα του μισθολογίου με αναγνώριση όλων των χρόνων (και του 16, 17) και κάλυψη των απωλειών όλων των Μνημονιακών χρόνων – επαναφορά δώρων) Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ίσα δικαιώματα αναπληρωτών και μόνιμων, 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.

    6. Κατατέθηκε επίσης η πρόταση:  μόνη απάντηση, για να υπερασπίσουμε τη δουλειά μας, το δημόσιο σχολείο και τη ζωή μας, είναι ένας μαζικός μαχητικός αγώνας, ενότητας και συσπείρωσης όλης της εκπαίδευσης σε κοινό μέτωπο με την εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία. Στα πλαίσια αυτά, καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει άμεσα και χωρίς καμιά καθυστέρηση την πρωτοβουλία να καλέσει όλους τους κλάδους σε απεργιακό ξεσηκωμό και ανυποχώρητο αγώνα μέχρι την απόσυρση και την ανατροπή των μέτρων, στο δρόμο της μνημονιακής ανατροπής, με όρους εργατικού και κοινωνικού κινήματος.

7. Στηρίζουμε προσπάθειες κινητοποίησης για διορισμούς, προσχολική αγωγή, συμμετέχοντας με το πλαίσιο των συλλόγων μας που στοχεύουν τις αιτίες και τους ενόχους για την σημερινή κατάσταση. Κατατέθηκε συγκεκριμένη πρόταση του Συντονιστικού Αναπληρωτών για κινητοποίηση στις 23/2 στο Υπ. Παιδείας.  Κάλεσμα να φτιαχτεί επιτροπή αναπληρωτών σε κάθε σύλλογο και ΕΛΜΕ (είτε μέσα από τις ΓΣ  είτε μέσα από συναντήσεις αναπληρωτών ώστε να οργανωθεί συνέλευση αγώνα ενάντια στην αδιοριστία στις 24/2.

8. Θα συμβάλουμε στον αγώνα για την υπεράσπιση λαϊκής κατοικίας  και της δημόσιας περιουσίας ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, με άμεσο βήμα την προετοιμασία πανελλαδικού συλλαλητηρίου στις 21/2 – μέρα εκκίνησης καθολικά των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.

9. Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία να είμαστε σε ετοιμότητα  για άμεση αγωνιστική αντίδραση σε περίπτωση προσπάθειας αιφνιδιασμού από το υπ Παιδείας.

 

22/1/2018

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα