Η κυβέρνηση, αφού ψήφισε το 4ο μνημόνιο και το συμπλήρωσε με νέες τροπολογίες (μείωση αφορολόγητου, απαγόρευση αύξησης συντάξεων, εργασιακές σχέσεις κ.α) στο νομοσχέδιο για το «ψάρεμα » , προχωρά στη διαδικασία επιλογής διευθυντών των σχολείων για την επόμενη τριετία. Οι πολιτικές αυτές δεν είναι απλά μνημονιακές δεσμεύσεις αλλά μία τομή στο χώρο της εκπαίδευσης με προφανή στόχο να αλλάξει συνολικά και ριζικά το εκπαιδευτικό τοπίο στη χώρα . Όλη η προηγούμενη φιλολογία για δημοκρατία και αποφασιστικό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων, διαφάνεια κλπ ξεχάστηκε οριστικά και όλα πλέον προσαρμόζονται στα προαπαιτούμενα, τις μνημονιακές δεσμεύσεις, την επικαιροποίηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ, τις πρόσφατες προτάσεις του ΣΕΒ για την εκπαίδευση.
Οι διευθυντές, που θα προκύψουν από το «νέο» σύστημα, ανεξάρτητα από πρόσωπα και προθέσεις, θα υλοποιήσουν τις στρατηγικές των νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Το νέο σώμα των διευθυντών αναλαμβάνει επιτελικό ρόλο, αφού θα ελέγχει και θα ελέγχεται για την πορεία υλοποίησης των «στόχων» του σχολείου, μέσα σε ένα πλαίσιο αιματηρής δημοσιονομικής πολιτικής, αδιοριστίας, ελαστικής εργασίας και συντηρητικών αναδιαρθρώσεων. Η αξιολόγηση όλων (εκπαιδευτικής μονάδας, στελεχών, εκπαιδευτικών) είναι σαφής μνημονιακή δέσμευση και αποτελεί βασικό στοιχείο του Τριετούς Σχεδίου για την εκπαίδευση με διευθυντές «μάνατζερ», σχολική αυτονομία, αναζήτηση χορηγών και πλήρη προσαρμογή του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς και των επιχειρηματικών συμφερόντων.
Στα πλαίσια αυτά ανασύρεται και αξιοποιείται όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο από το διαβόητο καθηκοντολόγιο ως το Ν.3848, το ΠΔ/152, και την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, του φορέα που σύστησε η πρώην κυβέρνηση της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για να επιβάλει την αξιολόγηση επί των ημερών του Αρβανιτόπουλου και του Λοβέρδου.
Συγκεκριμένα για τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών προβλέπεται:
- Η επαναφορά της αμαρτωλής συνέντευξης, που ευνοεί τις πελατειακές σχέσεις ανάμεσα στους υποψήφιους διευθυντές και τη διοίκηση, την αδιαφάνεια και την κομματοκρατία.
- Η τελική επιλογή γίνεται από ένα σώμα διορισμένων και ενισχύθηκε με την γνωστή υπουργική απόφαση για διευρυμένο ΠΥΣΔΕ με δύο νέα διορισμένα μέλη και κάτω από απόλυτα αδιαφανείς διαδικασίες.
- Η κατάργηση ακόμα και της περιορισμένης μυστικής ψηφοφορίας του συλλόγου διδασκόντων και η αντικατάστασή της με τη συμπλήρωση «φόρμας αποτίμησης» του υποψηφίου από τους συνυπηρετούντες μόνιμους εκπαιδευτικούς. Το τελικό πρακτικό που θα διαμορφωθεί, θα έχει μόνο γνωμοδοτικό ρόλο προς το συμβούλιο επιλογής. Πρόκειται για προσχηματικό τρόπο έκφρασης γνώμης των συναδέλφων που θα καταλήξει σε μια αδιέξοδη διαδικασία.
- Για μια ακόμα φορά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδειξε τις πραγματικές της διαθέσεις απέναντι στους χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Απέδειξε έμπρακτα πως τους θεωρεί απολύτως αναλώσιμους αφαιρώντας τους ακόμα και το δικαίωμα λόγου από τη συγκεκριμένη διαδικασία! Για πρώτη φορά συγκροτείται ένα σώμα , διαφορετικό από το Σύλλογο Διδασκόντων. Εξαιρούνται έτσι οι ελαστικά εργαζόμενοι (αναπληρωτές, ΑΜΩ) στα πλαίσια του συνολικού αποκλεισμού των συμβασιούχων σε όλο το δημόσιο τομέα.
- Οι «ερωτήσεις αποτίμησης» της προσωπικότητας των υποψήφιων διευθυντών από τους Συλλόγους ουσιαστικά εισάγουν τους δείκτες του ΠΔ 152/2013 για την ατομική αξιολόγηση.
- Επιβάλλει τον ανταγωνισμό και την πολιτική του "διαίρει και βασίλευε" στο σχολείο διαλύοντας κάθε σχέση αλληλεγγύης και συναδελφικότητας.
Στα πλαίσια αυτά καλούμε :
τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν στην παραπάνω διαδικασία. Δεν θα γίνουμε συνένοχοι στην προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει το δρόμο για την αξιολόγηση μέσω της επιλογής των διευθυντών. Δεν ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι τώρα χάρη στους δικούς μας αγώνες.
τους συλλόγους διδασκόντων και/ή κάθε συνάδελφο χωριστά, να μην συντάξουν πρακτικά, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν, στα πλαίσια της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ (Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια-Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών-και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης).
τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην συμμετάσχουν με τη βαθμολογία τους στις αξιολογικές κρίσεις των υποψήφιων διευθυντών στις επικείμενες συνεδριάσεις των “διευρυμένων” ΠΥΣΔΕ
την ΟΛΜΕ, όπως η ΑΔΕΔΥ και η ΔΟΕ, να πάρει άμεσα απόφαση “αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης” και συνδικαλιστικής κάλυψης των σωματείων και των συναδέλφων σύμφωνα και με τις πάγιες θέσεις του κλάδου αλλά και την πρόσφατη ιστορία και τους αγώνες του συνδικάτου
τους συναδέλφους να ενισχύσουν το σωματείο μας , να δυναμώσουν τον αγώνα απέναντι στην πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, της υποβάθμισης των μορφωτικών αναγκών της νέας γενιάς. Καλούμε τους συναδέλφους να υπερασπιστούμε τη μόρφωση των παιδιών, το δημόσιο σχολείο, τη δουλειά και την αξιοπρέπεια μας.
Όλοι στην έκτακτη Γενική συνέλευση Παρασκευή 16 Ιουνίου 19:30 ,
1ο Γυμνάσιο Χανίων
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Β. Λιόντος Δ. Κιντή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη