Με νωπές τις διατάξεις του 4ου μνημονίου που επιβάλλουν σκληρά μέτρα ύψους, σχεδόν, 5 δις ευρώ η κυβέρνηση ψήφισε στη Βουλή και προχωρεί σε εφαρμογή του νέου νόμου για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων. Η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές σχέδιο για την εκπαίδευση, το οποίο στηρίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και αφορά την εξοικονόμηση πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την αξιολόγηση όλων (σχολικής μονάδας, στελεχών και εκπαιδευτικών). Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου).
Πρώτο βήμα στην πορεία αυτή αποτελεί η νέα αξιολογική κρίση των διευθυντών των σχολείων ενώ θα ακολουθήσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης και φυσικά οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας εννοεί τη δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων τοποθετώντας τους σε διακοσμητικό ρόλο, “γνωμοδοτικό” όπως τον χαρακτήρισε, απαιτώντας από αυτούς να πουν την άποψή τους σε ένα προδιαγεγραμμένο πλαίσιο με προσυμπληρωμένες και αυστηρά καθορισμένες φόρμες αξιολόγησης ανάλογες προς τις απαιτήσεις και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ.
Μέσα από τη διαδικασία αυτή, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να “εμπεδώσει” - όπως γλαφυρά επεσήμανε ο κος Λιάκος στα πρόσφατα πορίσματά του – την περίφημη “κουλτούρα” της αξιολόγησης στον κλάδο, ώστε την επόμενη ημέρα αυτή να πέσει στις πλάτες των εκπαιδευτικών ως ώριμο φρούτο και οι δυσμενείς συνέπειές της.
Απέναντι στη νέα ενορχηστρωμένη επιχείρηση επιβολής της αξιολόγησης που ξεκινά με την επιλογή των διευθυντών των σχολείων ο κλάδος οφείλει να εκφράσει με τον πιο αποφασιστικό και μαζικό τρόπο την αντίθεσή του. Να μη γίνει συνένοχος στην προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει το δρόμο για την αξιολόγηση μέσω της επιλογής των διευθυντών.
Στηριζόμαστε συνδικαλιστικά στην κουλτούρα συλλογικής αντίστασης που έχουμε.
Καλούμε:
- Τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην συμμετάσχουν με τη βαθμολογία τους στις αξιολογικές κρίσεις των υποψήφιων διευθυντών στις επικείμενες συνεδριάσεις των “διευρυμένων” ΠΥΣΔΕ
- Τους Συλλόγους Διδασκόντων οργανωμένα και συντεταγμένα να καταγγείλουν τις προσχηματικές και γνωμοδοτικές συνεδριάσεις αξιολόγησης για τους υποψήφιους διευθυντές, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν, στα πλαίσια της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
- Καλούμε του συναδέλφους να δυναμώσουν τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική. Απέναντι στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία. Απέναντι στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου στις ανάγκες αναπαραγωγής τους βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος
Aκολουθούν δυο υποδείγματα πρακτικών:
σχεδιο πρακτικου - δηλωσης
Δήλωση των μόνιμων εκπαιδευτικών του ________________________
για μη συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης
Σήμερα, Τρίτη 20 Ιουνίου 2017, έπειτα από την πρόσκληση των μόνιμων εκπαιδευτικών του ____________ με θέμα τη διατύπωση γνώμης για την επιλογή του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, δηλώνουμε, ότι δε συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης για την επιλογή Διευθυντών [που εισάγεται με το πρόσχημα της γνώμης «των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών», ενώ αποτελεί το πρώτο βήμα για την εισαγωγή της αξιολόγησης – χειραγώγησης (Ν.3848/2010, Π.Δ. 152/2013)], υλοποιώντας την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. [7.6.2017] για Αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων.
Στο πλαίσιο αυτό, δηλώνουμε ότι απέχουμε από τη σύνταξη πρακτικών αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών και από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων (φύλλα ποιότητας). Ως εκ τούτου δεν συμπληρώθηκαν και δεν κατατέθηκαν φύλλα αποτίμησης.
Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί του ____________________
Υ. Σ. Η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα, αποτελεί μορφή απεργίας και προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 486/1995 και ΜΠΑ 2395/2014). Η ΑΔΕΔΥ στην σχετική ανακοίνωση αναφέρει «Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. παρέχει απόλυτη κάλυψη σε όλους. Η απεργία-αποχή αφορά ΟΛΟΥΣ και ΟΛΕΣ τους/τις εργαζόμενους-ες στο Δημόσιο, είτε είναι μέλη της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., είτε όχι.
Η μορφή της απεργίας-αποχής είναι απολύτως νόμιμη και δεν υπάρχει καμιά περίπτωση πειθαρχικής συνέπειας για τους εργαζόμενους που συμμετέχουν.»
Επιπροσθέτως, το όργανο, στο οποίο καλούμαστε να συμμετέχουμε δεν αποτελεί συλλογικό όργανο, κατά την έννοια του νόμου, δεν φέρει νόμιμη συγκρότηση, όπως αυτή προβλέπεται στον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, δεν υφίστανται για το λόγο αυτό κανόνες απαρτίας και πλειοψηφίας και εν τέλει δεν μπορεί να λειτουργήσει νομίμως.
Σχέδιο πρακτικού:
Σήμερα, 20 Ιουνίου 2017 συνεδρίασε ο σύλλογος διδασκόντων και ενημερώθηκε για το νέο θεσμικό πλαίσιο επιλογής των Δ/ντών και συζήτησε διεξοδικά το δικό του ρόλο στο πλαίσιο αυτό. Στην συζήτηση αυτή έχει λάβει υπόψη του τόσο τις αποφάσεις του οργανωμένου κλάδου, όσο και τις συστάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων.
Με βάση αυτή τη συζήτηση αποφάσισε να απέχει από την αξιολογική – γνωμοδοτική διαδικασία, χωρίς αυτό να έχει σχέση προσωπικά με συναδέλφους που ανήκουν στο σύλλογο διδασκόντων και είναι υποψήφιοι διευθυντές.
Με την όλη διαδικασία επιδιώκεται η νομιμοποίηση του πλαισίου στο οποίο θα κληθούν να δράσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και η νομιμοποίηση της επικείμενης αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Επιπλέον:
1. Συνεχίζει να ισχύει το αυταρχικό πλαίσιο του καθηκοντολόγιου, όπου ο σύλλογος διδασκόντων θεσμικά έχει συχνά μικρότερο ρόλο απ’ αυτόν του Δ/ντή σχολείου, ανεξάρτητα από τον τρόπο επιλογής του.
2. Ισχύει νομικά η αξιολόγηση – χειραγώγηση που προβλέπεται στον Ν. 3848/2010 και του ΠΔ 152 (είναι ακόμα σε ισχύ).
3. Η αξιολόγηση - γνωμοδότηση σε φύλλα εργασίας δεν αποτελεί ψηφοφορία.
4. αποκλείονται από την έκφραση γνώμης οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι συνάδελφοι.
5. Στα μνημόνια έχει ενταχθεί το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων όπου κάθε μορφή αξιολόγησης συνδέεται και με αρνητικές απολήξεις. Παράδειγμα αποτελούν ο ισχύων Δ.Κ. και το μισθολόγιο.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση τις αποφάσεις της ΑΔΕΔΥ και του Σωματείου μας, δηλώνουμε ότι δε συντάσσουμε πρακτικά αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών, δε συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια (φύλλα ποιότητας). Υλοποιούμε την «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ και η ΔΟΕ.
Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη