Thumbnail
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

Η αντιλαϊκή επίθεση που έχει κλιμακωθεί τα τελευταία χρόνια (τόσο με τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ όσο και με την παρούσα ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) έχει πολλαπλές συνέπειες στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές αλλά και συνολικά στη λειτουργία της εκπαίδευσης.

Ένας από τους βασικούς στόχους της επίθεσης αυτής είναι ο παραπέρα περιορισμός του δωρεάν χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και η απόσυρση του κράτους από την υποχρέωσή του να παρέχει δωρεάν τις απαραίτητες υποδομές και τα υλικά για τη λειτουργία των σχολείων αλλά και τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων και εργαστηρίων. Η κατάσταση γίνεται συνεχώς χειρότερη.

Οι πιέσεις που γεννά αυτή η πραγματικότητα φτάνει τελικά στους εκπαιδευτικούς, που ζούμε καθημερινά το πρόβλημα και «παίρνουν πάνω τους» τη λειτουργία των σχολείων.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο και κάτω από αυτές τις πιέσεις, πολλές διευθύνσεις σχολείων καταφεύγουν στην αναζήτηση χορηγιών από επιχειρήσεις για να καλυφθούν λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.

Η πλειοψηφία των συναδέλφων αυτών επιλέγουν την αναζήτηση χορηγιών κάτω από τις πιέσεις που προαναφέραμε και καθοδηγούμενοι από το έντιμο κίνητρο να βοηθήσουν τους μαθητές. Φυσικά, υπάρχουν και περιπτώσεις εκπαιδευτικών που με επιθετικό τρόπο υπερασπίζονται την είσοδο χορηγών στα σχολεία και λειτουργούν σε αυτή την κατεύθυνση.

Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Καλούμε όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να λάβουν υπόψη τους ότι:

1) Η αναζήτηση χορηγιών λειτουργεί ΕΝΑΝΤΙΑ στο δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης, διευκολύνει το κράτος να απαλλαγεί από τα καθήκοντά του σε σχέση με αυτήν και με αυτόν τον τρόπο ανατροφοδοτεί την τάση του αυτή. Οι χορηγίες στα σχολεία κάνουν και τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές και τους γονείς τους να συνηθίσουν, να αποδέχονται ως τετελεσμένη αυτήν την πραγματικότητα, γεγονός που προοπτικά λειτουργεί διαλυτικά.

2) Το κεφάλαιο δε δίνει τίποτε «για την ψυχή της μάνας του». Δίνει τμήμα από αυτά που κλέβει καθημερινά από τον ιδρώτα των εργαζομένων ενώ παράλληλα κερδίζει φοροαπαλλαγές αλλά και αποενοχοποίηση για ό, τι διαπράττει στο βωμό των κερδών του. Και ας είναι κάτι καθαρό: Αν σήμερα μια επιχείρηση απλώς «κάτι δίνει», αύριο θα ελέγχει για να το δώσει και μεθαύριο θα ελέγχει και δε θα δίνει. Και θα είναι τότε που το κράτος θα έχει νομιμοποιήσει την ιδέα ότι δεν είναι δουλειά του η ικανοποιητική λειτουργία των σχολείων. Και είναι τότε που θα πρέπει να «ξηλώνονται» ακόμα περισσότερο όποιοι γονείς μπορούν.

3) Στο άμεσο μέλλον η κατάσταση θα επιδεινωθεί, καθώς κάτω από την ομπρέλα της λεγόμενης «αυτονομίας της σχολικής μονάδας», τα ίδια τα σχολεία θα πρέπει να αναζητούν όλο και περισσότερο τους πόρους για τη λειτουργία τους. Ο μπαμπούλας της «αξιολόγησης της σχολικής μονάδας» θα λειτουργεί ενισχυτικά.

Έχουμε πλήρη συναίσθηση των δυσκολιών που έχει το κίνημα να οργανώσει αποτελεσματικά τις αντιστάσεις και διεκδικήσεις του. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για πρακτικές που υπονομεύουν ακόμα περισσότερο τους συλλογικούς αγώνες. Το καθήκον να ανατραπεί αυτή η κατάσταση αποτελεί καθήκον κάθε συναδέλφου.

Για αυτό το λόγο καλούμε όλες τις συναδέλφισσες, όλους τους συναδέλφους να πλαισιώσουν το σωματείο για να συγκροτήσουμε τους αγώνες που απαιτούνται για να λειτουργούν τα σχολεία χωρίς να παρακαλάνε από εδώ κι από εκεί, χωρίς να μετατρέπονται σε διαφημίσεις επιχειρήσεων, χωρίς να ανταγωνίζονται για το ποια στοιχίζουν λιγότερο στο κράτος.

  • Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων από το κράτος.
  • Όχι στις χορηγίες, την εξάρτηση των σχολείων από το κεφάλαιο.
  • Όχι στον ανταγωνισμό των σχολείων, την αυτοαξιολόγηση, την αξιολόγηση.
  • Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης