Με τις δύο συνεδριάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου (29/5/17 και 2/6/17) ολοκληρώθηκε η διαδικασία καθορισμού των οργανικών κενών και πλεονασμάτων καθώς και οι (κατ αρχήν) τοποθετήσεις σε αυτά.
Τα βασικά συμπεράσματα από τις συνεδριάσεις συνοψίζονται στα εξής:
- Είναι φανερές οι αρνητικές επιπτώσεις από τις αναδιαρθρώσεις και τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών (περικοπές μαθημάτων, κατάργηση ωρών εργαστηριακής στήριξης, κατάργηση στήριξης project κλπ). Μέσα από αυτές διαμορφώνεται μια εικονική πραγματικότητα που δείχνει μόνιμους εκπαιδευτικούς να πλεονάζουν και ετοιμάζεται νέος περιορισμός προσλήψεων αναπληρωτών.
- Το ΠΥΣΔΕ υλοποιεί την κυβερνητική πολιτική, διαχειρίζεται το προσωπικό και...
καθορίζει κενά και πλεονάσματα μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
- Η κάθε διαδικασία (κενά μεταθέσεων, οργανικά κενά και στη συνέχεια λειτουργικά κενά), εντελώς αυθαίρετα, «αυτονομούνται» η μία από την άλλη.
- Και αυτή τη φορά δεν υπήρξε (κατά συνέπεια ούτε δημοσιοποιήθηκε) αναλυτικός πίνακας κενών, με ώρες, με χαρακτηρισμούς των κενών, με περίληψη των αιτήσεων βελτίωσης που τροποποιούν τα υφιστάμενα κενά, τα πιθανά εκτιμώμενα κενά κλπ.
- Με το φόβο της ΕΛΜΕ-ΚΙ και του κοινού μετώπου με γονείς - μαθητές δεν αποτόλμησαν, ακόμη, αυτό που κυβέρνηση και διοίκηση διακήρυξαν: τη γενικευμένη κατάργηση – συγχώνευση τμημάτων, στο όνομα των «προνομίων» που δήθεν καρπώνεται ο σεισμόπληκτος Νομός μας.
Από την πλευρά μου:
· Μετέφερα σταθερά και αταλάντευτα τα αιτήματα και τις συλλογικές θέσεων του κλάδου σχετικά με τον καθορισμό των κενών (πχ ενιαίος για όλα τα σχολεία υπολογισμός κενών με βάση 20 το πολύ μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 ανά κατεύθυνση και 10 στα εργαστήρια).
· Ζήτησα να μη βγει κανένας συνάδελφος ως πλεονάζων, κανείς ως «αδυνατών να προσφέρει έργο».
· Απαίτησα να μη χαθεί καμία υπάρχουσα οργανική.
· Ζήτησα να μην υπάρχει συνάδελφος χωρίς οργανική, να δοθούν όλα τα διευθυντικά κενά των στελεχών επί θητεία, να καθοριστούν νέες οργανικές με βάση τα αναγκαία ολιγομελή τμήματα.
Προφανώς, αν και παρενέβην ενεργά στην όλη συζήτηση, δεν ήταν δυνατόν να επικυρώσω συνολικά τους πίνακες που προέκυψαν από αυτή και να χειροκροτήσω, έτσι, την κυβερνητική πολιτική.
Οι θέσεις αυτές και το γεγονός ότι ξεσκέπασα τους τακτικισμούς της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) είχαν σαν αποτέλεσμα να δεχθώ σφοδρή επίθεση κατά την έναρξη της δεύτερης συνεδρίασης (29/5/17). Η επίθεση έγινε τόσο από τον Προϊστάμενο όσο και από τον αιρετό της Κίνησης Καθηγητών (ΚΙΚΑ), εξαιτίας της δημοσιοποίησης από πλευράς μου ενημερωτικού για την πρώτη συνεδρίαση. Σημειώνω πως στις 29/5 (και μετά την έκδοση του ενημερωτικού), τα διορισμένα μέλη και ο αιρετός της ΚΙΚΑ «ανέκρουσαν πρύμναν» στις δύο υπεραριθμίες που είχαν καθορίσει. Διαβεβαιώνω τους συναδέλφους πως, στηριγμένη στο σωματείο μας, δεν πρόκειται να κάνω πίσω από την υπεράσπιση των θέσεων του κλάδου, από τον έλεγχο των διαδικασιών και την ενημέρωση όλων με διαφάνεια και δημόσιες τοποθετήσεις (και όχι βέβαια επιλεκτικά και στα «μουλωχτά»).
Β. Ζήτησα οι τοποθετήσεις να γίνονται πάγια με την παρακάτω σειρά:
Καταρχήν τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί των ειδικών κατηγοριών σύμφωνα με όσα αναφέρονται γι’ αυτούς.
Στη συνέχεια:
α) Πρώτα τοποθετούνται οι υπεράριθμοι με βάση τα μόριά τους.
β) Μετά τοποθετούνται όσοι ζητούν βελτίωση με βάση τα μόριά τους.
γ) Έπειτα τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ με σειρά το έτος εισόδου (αρχαιότητα) σ’ αυτά και τα μόριά τους.
δ) Ύστερα τοποθετούνται οι μετατεθέντες.
ε) Τέλος, οι νεοδιόριστοι.
Αν μετά την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας εξακολουθούν να υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις καλούνται οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν να καταθέσουν συμπληρωματική δήλωση, αν επιθυμούν να τοποθετηθούν σε μια από τις εναπομείνασες οργανικές θέσεις, με την ίδια παραπάνω διαδικασία.
Η θέση αυτή απορρίφτηκε από όλους τους υπόλοιπους (διορισμένους και αιρετό της ΚΙΚΑ). Επέλεξαν τη γραμμή της «συνεξέτασης» των αιτούντων. Η θέση αυτή, ανεξάρτητα αν φέτος υπήρχαν μόνο αιτούντες από βελτίωση θέσης και ευρισκόμενοι στη διάθεση, έχει σαν συνέπεια το τμήμα συναδέλφων που ανήκει στο μεγάλο «νέφος» της διάθεσης να μένει πάντα στη «δεύτερη κατανομή».
Έτσι, τελικά, τοποθετήθηκαν συνολικά μόλις 7 συνάδελφοι , ενώ έμειναν αδιάθετα κενά. Ταυτόχρονα «κόπηκε» η οργανική θέση ΠΕ11 στην Αγία Θέκλη. Η επιλογή να «κοπεί» αυτή η οργανική - και να μην καλυφθεί με τοποθέτηση ενός επί πλέον συναδέλφου - τονίζω πως αφορά ένα δυσπρόσιτο σχολείο, ιδιαίτερα αποδυναμωμένο από προσωπικό.
Διαφώνησα με την όλη διαδικασία.
Συνοψίζοντας.
Και μέσα από τον καθορισμό οργανικών κενών και τις τοποθετήσεις προκύπτει πως είναι αδιέξοδο για τον κλάδο να εστιάζει την προσοχή του στη διαχείριση των αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών δεδομένων. Χρειάζεται να πούμε ΝΑΙ σε μια ισχυρή – συλλογική – δική μας φωνή για τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες, έξω από το ΠΥΣΔΕ. Να πούμε ΝΑΙ στην αναγκαιότητα και στη δυνατότητα κάλυψής τους. Ο κάθε συνάδελφος και η κάθε συναδέλφισσα μπορούν να κρίνουν με ποιον «ρεαλισμό» συμφέρει να τοποθετηθούν.
Αργοστόλι 13/6/2017
Μεμελετζόγλου Ελένη.
(αιρετή με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη