Τη στιγμή που την εκπαίδευση την ταλανίζουν πραγματικά προβλήματα, προβλήματα που μέσα στη δίνη της επιτροπείας απαιτούν λύσεις, έχουμε το παράδοξο η Αξιωματική Αντιπολίτευση πολλά από αυτά όχι μόνο να μην τα θεωρεί προβλήματα, αλλά αντίθετα να αποτελούν οδηγούς της πολιτικής της. Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά υπάρχει και άλλο αξιοσημείωτο: η σιγή ιχθύος!!!! από όλους για το σχολείο της Νέας Δημοκρατίας, το Νέο σχολείο της «Αποκέντρωσης», της Συμμετοχής, της Λογοδοσίας, της Αξιολόγησης-χειραγώγησης.
Σιγή ιχθύος κρατούν όλες οι παρατάξεις, ακόμη και αυτές οι λαλίστατες αριστερές, σε σχέση με το πνεύμα που πρέπει να διαπνέει το σύγχρονο σχολείο, όπως ανακοινώθηκε στις 13 Μαρτίου από την υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας σε εσπερίδα που διοργάνωσε η Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α.
Ας σημειώσουμε ότι η επιτροπή Πρωτοβουλίας Παιδεία 2015, συγκροτήθηκε «αυθόρμητα» το Μάιο του 2015, προκειμένου να υπερασπίσει το Εκπαιδευτικό σύστημα από την «κατεδάφιση» … που επιχειρούσε ο τότε Υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς! Στα πλαίσια της «προστατευτικής της δράσης» δε, η «αυθόρμητη πρωτοβουλία» λειτουργών της Εκπαίδευσης, έχει επισκεφτεί έως τώρα, τον Γ. Στουρνάρα, τον Κ. Σημίτη, τη Ν. Κεραμέως, τα κόμματα της Νέας Δημοκρατίας, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, της Δημοκρατικής Αριστεράς και του Ποταμιού. Ας σημειωθούν εδώ και οι επισκέψεις της ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α, στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), στο Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), στον Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ως εχόντων τον πρώτο λόγο για την Εκπαίδευση ενός λαού!
Στα πλαίσια της εκδήλωσης που διοργάνωσε η ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α. με θέμα «Νέο Σχολείο – Νέα Διοίκηση: Αποκέντρωση, Συμμετοχή, Λογοδοσία, Αξιολόγηση» η κα Κεραμέως αποκάλυψε τη διαφορετική οπτική για το πνεύμα που πρέπει να διαπνέει το σύγχρονο σχολείο μέσα στο διεθνοποιημένο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Βασικοί άξονες του νέου «ανταγωνιστικού σχολείου» για το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας είναι, η αυτονομία των σχολικών μονάδων χωρίς τον έλεγχο του κράτους, η αξιολόγηση-χειραγώγηση σε όλα τα επίπεδα, διαρκής, υποχρεωτική, με ποσοστά-«κόφτες» και απολύσεις. Αναφέρει, μάλιστα, ότι τη διαφορά στην ποιότητα της Εκπαίδευσης δεν την κάνουν τόσο οι υποδομές ή το μέγεθος της τάξης, αλλά κυρίως υπεύθυνοι είναι οι εκπαιδευτικοί για τα όποια προβλήματα της εκπαίδευσης. Μετά από τους εκπαιδευτικούς φαντάσματα, εύρημα της ίδιας, τώρα οι εκπαιδευτικοί έρχονται να επωμιστούν και την ευθύνη για την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας. Η εκπαίδευση αποπολιτικοποιείται και ανοίγει ο διάλογος για την ατομική ενοχοποίηση, τη μεταφορά της ευθύνης στο άτομο. Η πεμπτουσία του Νεοφιλελευθερισμού!
Σε αυτό το Νέο Σχολείο της Νέας Δημοκρατίας, το απαλλαγμένο από την εποπτεία του κράτους, τα στελέχη της Διοίκησης θα έχουν την αυτονομία να αναπτύξουν πρωτοβουλίες σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και θα εφαρμόζεται το σύγχρονο management σχολικών μονάδων, κάτι σαν σχολείο –επιχείρηση, δηλαδή. Γιατί, φυσικά, δεν μας τα λέει όλα η κ. Κεραμέως!
Μας αποκρύπτει τα σχέδια για τη μετατροπή της δημόσιας Παιδείας σε χώρο ασύδοτης αγοράς. Μας αποκρύπτει τη στόχευση για εκπαιδευτικές πολιτικές εμπνευσμένες από το Νεοφιλελευθερισμό που αποσκοπούν στην αποδυνάμωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και τη σταδιακή αντικατάστασή του από ιδιωτικές μορφές παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Ένα συμπαγές, ισχυρό πολιτικό-επιχειρηματικό-μηντιακό μπλοκ είναι στη διάθεσή τους! ΣΕΒ, Κόμματα σε αγαστή συνεργασία! Δεν είναι τυχαία η κοινή παρουσία Μητσοτάκη - Διαμαντοπούλου- Θεοδωράκη σε εκδήλωση- παρουσίαση βιβλίου στην αρχή της σχολικής χρονιάς με θέμα τον θεσμό των vouchers στην Εκπαίδευση, δεν είναι τυχαία η Πρόταση της ΚΕΔΕ για υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στη διοικητική και οικονομική εποπτεία των Δήμων, δεν είναι τυχαία η εξαγγελία από τον Κυριάκο Μητσοτάκη για μείωση των δαπανών για την Παιδεία στο 1,9% του ΑΕΠ, δεν είναι τυχαία η αναφορά του στο άρθρο 16 του Συντάγματος που προβλέπει το Δημόσιο Χαρακτήρα της Παιδείας ως βασικής αποστολής του Κράτους.
Και φυσικά σε αυτό το σχολείο- επιχείρηση που θα διοικείται σύμφωνα με τις αρχές του σύγχρονου management και τα στελέχη εκπαίδευσης θα χαράσσουν αυτόνομη εκπαιδευτική πολιτική, οι σύλλογοι διδασκόντων δεν δικαιούνται να εκφέρουν λόγο στην επιλογή των οργάνων διοίκησης κάτι που γίνεται σε κάθε είδους επιστημονικό σωματείο. Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης δεν δικαιούνται να εκφράσουν την άποψή τους με την ψήφος τους για τη διοίκηση της σχολικής μονάδας. Θέλουν να παραμείνει ο εκπαιδευτικός ένα απλό εκτελεστικό όργανο που δε θα μπορεί να λειτουργεί ούτε καν σχετικά αυτόνομα παιδαγωγικά - διοικητικά, παρά μόνο να υπακούει ως ένας απλός ιμάντας μεταφοράς της άνωθεν εξουσίας με στυγνά στρατοκρατικά καθηκοντολόγια και κανόνες. Κραδαίνουν το καρότο της επιβράβευσης, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι ο ανταγωνισμός για το ποιος θα φαίνεται ο καλύτερος είναι ένα άριστο εργαλείο απομόνωσης και ελέγχου. Το σχολείο της Νέας Δημοκρατίας είναι το Σχολείο της αγοραίας αντίληψης τού "ο σώζων εαυτόν σωθήτω" της ατομικότητας, βορά στο βωμό του "ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος".
Επιχαίρει η συνδικαλιστική παράταξη εκπαιδευτικών ΔΗΣΥ του ΠΑΣΟΚ - και η ΔΑΚΕ της ΝΔ το ίδιο, ενώ η υπόλοιπη αριστερά σιωπά και κρύβεται - για την ακύρωση απ΄ το ΣτΕ της αμεσοδημοκρατικής εκλογής των διευθυντών των σχολείων απ΄ την πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων! Σιωπά και κρύβεται και για τις εξαγγελίες της κ. Κεραμέως της υπευθύνου για την Παιδεία της Ν.Δ. Γιατί άραγε; Τη στιγμή που σπεύδει να κατακεραυνώσει οποιαδήποτε πρωτοβουλία της κυβέρνησης της Αριστεράς, εμπλουτίζοντας την κάθε ανακοίνωση με άφθονες δόσεις κινδυνολογίας και μηδενισμού, σιωπά απέναντι στο προφανές. Γιατί, άραγε;
Σιγή ιχθύος!!!! από όλους για το σχολείο της Νέας Δημοκρατίας, το Νέο σχολείο της Αποκέντρωσης, της Συμμετοχής, της Λογοδοσίας, της Αξιολόγησης.
Υπάρχει βέβαια μια εξήγηση γι αυτό, ότι η Ν.Δ. δεν πρόκειται να κυβερνήσει ώστε να εφαρμόσει τέτοιο πρόγραμμα για την εκπαίδευση, αλλά δεν είναι και καιρός να παίζουμε το μέλλον της εκπαίδευσης με τα νεοφιλελεύθερα ζάρια και μάλιστα του γνωστού προσφάτου παρελθόντος.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, εμείς, οι εκπαιδευτικοί Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης, δεν έχουμε σκοπό το συνταγματικό κατοχυρωμένο δικαίωμα του λαού στην Δημόσια Εκπαίδευση να μετατραπεί σε αγοραία αξία. Δεν έχουμε σκοπό οι κατακτήσεις μας να γίνουν τα συνθήματα διεκδίκησης του κινήματος για αυριανά πανό. Αγώνες που δεν στηρίζονται στη μνήμη και συνδικάτα που εύκολα ξεχνούν υπάρχει κίνδυνος να χάσουν ό,τι κατακτήθηκε. Ακριβώς γι αυτόν τον λόγο η ΕΑΚ έχει κεντρικό της σύνθημα:
Υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας, συνεχίζουμε τον αγώνα μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη