Thumbnail
1ο ΓΕΛ Καλυβίων
ΚΑΛΥΒΙΑ 20/02/2017

Αξιότιμοι Κύριοι,

Είμαστε οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Καλυβίων και σας γράφουμε αυτήν την επιστολή για να δηλώσουμε τις έντονες διαμαρτυρίες μας πάνω στα νέα μέτρα της κυβέρνησης για τον τομέα της παιδείας.

Ο χώρος της εκπαίδευσης οφείλει να είναι ένα κοινό πεδίο δράσης όλων των μαθητών. Ήδη όμως τα τελευταία χρόνια η έντονη ιδιωτικοποίηση του χαρακτήρα της έχει εξωθήσει παιδιά, των μεσαίων και των χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων, από τη γόνιμη ενεργοποίηση στον τομέα αυτό. Η εκπαίδευση δηλαδή στην Ελλάδα του 21ου αιώνα έχει γίνει ταξική και όχι κοινή, όπως θα έπρεπε να είναι. Είναι απαράδεκτο ο σημερινός γονέας και συνακόλουθα φορολογούμενος πολίτης, να αναγκάζεται να πληρώνει υπέρογκα ποσά στα φροντιστήρια, έτσι ώστε να εξασφαλίσει την πρόοδο του παιδιού του και να καλύψει τα ‘κενά’, που δημιουργεί το σχολείο. Στα εκπαιδευτικά ιδρύματα του κράτους ο νέος οφείλει να μορφώνεται πολύπλευρα και όχι να δέχεται μία παιδεία στείρα και ελλειπή .
Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης  και της ηθικής παρακμής, όπου ευνοούνται  μόνο τα ανώτερα οικονομικά στρώματα, η δημόσια παιδεία έχει φαλιρίσει. Είναι τρομερά απογοητευτικό αλλά και θλιβερό για τα παιδιά της ηλικίας μας να βλέπουν πως η αρχή της ισότητας στον εκπαιδευτικό τομέα έχει καταπατηθεί και πως οι πόρτες για την είσοδο  στα Ανώτατα Ιδρύματα Εκπαίδευσης  είναι ανοιχτές, μόνο για τους απόγονους ορισμένων ευνοούμενων ομάδων.
Εν συνεχεία όλων αυτών , που δεν γοητεύουν την εικόνα ενός δίκαιου και ευνομούμενου κράτους, έρχονται τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για την παιδεία. Εδώ πρέπει να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στην διάταξη για την κατάργηση των επαναληπτικών Πανελληνίων Εξετάσεων. Ως υποψήφιοι φοιτητές θεωρούμε ανεπίτρεπτη την κατάργηση αυτού του θεσμού, καθώς μέσω αυτού οι μαθητές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας ή άλλους παράγοντες, τους οποίους οι ίδιοι δεν μπορούν να ελέγξουν, έχουν την δυνατότητα να δοκιμαστούν για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, μετά από την προκαθορισμένη ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελληνίων.  Με την κατάργηση του θεσμού  αυτού , καταργείται παράλληλα η δυνατότητα σε ορισμένες ομάδες παιδιών , να δώσουν Πανελλήνιες και να χάσουν το πρώτο έτος φοίτησής τους στο πανεπιστήμιο. Είναι κατανοητό πως κάτι τέτοιο όχι μόνο επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία του μαθητή , ο οποίος βλέπει πως όλοι οι κόποι της προετοιμασίας του είναι ατελέσφοροι , αλλά επιδρά επίσης  αρνητικά στον γονέα.
Όπως ήδη αναφέρθηκε , σήμερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει λάβει φροντιστηριοποιημένο  χαρακτήρα καθώς οι δημόσιες παροχές , στον τομέα αυτό , δεν ανταποκρίνονται  στο έργο που οφείλουν να επιτελέσουν. Έτσι  λοιπόν , οι γονείς μας αναγκάζονται να ξοδεύουν μεγάλα χρηματικά ποσά για τη για την προετοιμασία μας για τις πανελλήνιες. Μέσα από την εφαρμογή της άρσης του θεσμού των επαναληπτικών εξετάσεων  ο φορολογούμενος πολίτης θα αναγκαστεί να πληρώσει τους φροντιστές του παιδιού του για μια ακόμα χρονιά. Όλα αυτά γιατί ο υποψήφιος δεν μπόρεσε να διαγωνιστεί για την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο , λόγω συγκυριών που δεν εξαρτούνται από τη δική του ευθύνη. Ιδιαίτερη αναφορά οφείλει να γίνει σε ορισμένα παιδιά της χώρας τα οποία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και βρίσκονται στο στόχαστρο του νέου μέτρου. Επιτρέψτε μας να τονίσουμε πως ευθύνη του κράτους είναι να προστατεύει τις ευάλωτες ομάδες του  πληθυσμού και όχι να τις περιθωριοποιεί με τις αποφάσεις  του.
Εν κατακλείδι , θα θέλαμε να παραθέσουμε τη δυσαρέσκειά μας  για τη διεξαγωγή των επαναληπτικών ενδοσχολικών εξετάσεων της πρώτης και δευτέρας λυκείου , μερικές ημέρες μετά από τη διεξαγωγή των επισήμων.

Ο χρόνος που προσφέρεται στα παιδιά για να μελετήσουν ξανά τη διδακτέα ύλη, είναι πολύ μικρός για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν τη μαθητική τους πρόοδο. Είναι άξιο παρατήρησης πως και με αυτήν την διάταξη πλήττονται  οι μαθητές με κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και αυτισμό, που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να μελετήσουν τα σχολικά μαθήματα.
Εμείς ως έφηβοι και μελλοντικοί πολίτες αυτής της χώρας, εκφράζουμε την έντονη αρνητική μας στάση απέναντι σε αυτές τις διατάξεις και απαιτούμε μια παιδεία που να προσφέρει  ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές. Ζητούμε την επαναφορά των επαναληπτικών Πανελληνίων  Εξετάσεων και την διεξαγωγή των επαναληπτικών ενδοσχολικών εξετάσεων για την Α και Β Λυκείου το Σεπτέμβριο. Η εκπαίδευση οφείλει να είναι κτήμα όλων των νέων της χώρας, χωρίς να ‘αμαυρώνεται’ από στοιχεία ελιτιστικά και ταξικά.
Αξιότιμοι Κύριοι ελπίζουμε η επιστολή αυτή να ανοίξει το δρόμο για μια νέα προσέγγιση  των διατάξεων αυτών και η γνώμη των νέων να γίνει σεβαστή, όπως σε κάθε Δημοκρατικό και Ελεύθερο Κράτος.

Με εκτίμηση

Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Καλυβίων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ