Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση Aριθμ. 10645/ΓΔ4 ΦΕΚ 120 23/1/2018
(Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) στο άρθρο 9 παρ.4 αναφέρεται :
«Για την εγγραφή στην Α' τάξη Γυμνασίου που βρίσκεται εντός των αστικών κέντρων εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτ. 3, με εξαίρεση αυτές που αφορούν
τα απολυτήρια των απολυόμενων μαθητών/τριών. Αυτά διαβιβάζονται στα Γυμνάσια σύμφωνα με κοινή απόφαση των Διευθυντών/ντριών των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία ορίζει τα Γυμνάσια στα οποία εγγράφονται οι απόφοιτοι/ες κάθε Δημοτικού. Ο όρος αυτός ισχύει μόνο για τα δημόσια Γυμνάσια.»
Γίνεται κατανοητό ότι η όλη διαδικασία κατανομής των μαθητών στα γυμνάσια μιας περιοχής περνάει (στα πλαίσια της «αυτονομίας και αποκέντρωσης» κι αυτό;;)στην αποκλειστική αρμοδιότητα των διευθυντών εκπαίδευσης.
Παρακάμπτονται έτσι οι Δημοτικές επιτροπές παιδείας όπου οι εκπρόσωποι της Τ.Α. ήταν αναγκασμένοι να συναποφασίσουν με τους εκπροσώπους των γονέων και των εκπαιδευτικών την χωροταξική κατανομή. Η πίεση των εκπαιδευτικών για ισόρροπη και δίκαιη κατανομή των μαθητών στα διάφορα σχολεία και συγκρότηση τμημάτων με λιγότερα παιδιά από τα ανώτατα όρια, για καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων πολλές φορές λειτουργούσε θετικά απέναντι στην αντίθετη επιδίωξη του υπουργείο και ορισμένων δήμων.
Θωρούμε ότι στόχος της νέας ρύθμισης, όπως και το σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ που ξεκίνησε πέρυσι και γενικεύεται την φετινή χρονιά και στα ΓΕΛ, είναι η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση.
Είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο θίγει εκ νέου τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, αυξάνει την πιθανότητα κινητικότητας μαθητών από σχολείο σε σχολείο και των ίδιων των εκπαιδευτικών (ήδη 550 καθηγητές στην δυτ. Θες/νίκη μετακινούνται σε 2,3,4 …σχολεία.)
Καλούμε τους διευθυντές εκπαίδευσης να κατανέμουν τους μαθητές με δίκαιο και ισόρροπο τρόπο στα σχολεία, να πάρουν υπόψη τις προτάσεις , τα αιτήματα, τις ανάγκες κάθε σχολείου παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κλπ , να μην προχωρήσουν σε αύξηση των μαθητών στα τμήματα, σε κλείσιμο τμημάτων ,υποβάθμιση σχολείων κλπ
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων σε συνεργασία και με τους συλλόγους γονέων να απαιτήσουν με κάθε τρόπο τη διατήρηση ή και ανάπτυξη των υπαρχόντων τμημάτων, τμήματα 20 μαθητών σε κάθε σχολείο (15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια) με βάσει πάντα τις δυνατότητες της υποδομής του σχολείου.
Καλούμε το υπουργείο να ανακαλέσει την εγκύκλιο και το σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θα προχωρήσει σε παραστάσεις στις διευθύνσεις για το ζήτημα αυτό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση