Το υπουργείο παιδείας κατάφερε με μια ΚΥΑ και μια δήλωση να ανατρέψει το νόμο για την υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγή/εκπαίδευσης και να βάλει σε σοβαρό κίνδυνο την φοίτηση των νηπίων Β ηλικίας στο Δημόσιο νηπιαγωγείο.
Οργή ,προκάλεσε στην εκπαιδευτική κοινότητα η δημοσιοποίηση του καταλόγου με τους δήμους που θα εφαρμόσουν τη Δίχρονη υποχρεωτική Π.Α/Ε για το έτος 2017-2018.Αφού ,πέρασαν από τη ρουλέτα πολλοί αριθμοί Δήμων ως προς τη συμμετοχή τους στην υλοποίηση της δίχρονης, τελικά η μπίλια έκατσε σε μικρότερο του αναμενόμενου αριθμό. Μαγικός αριθμός το 184, αφού πέρασε από το 240 και το 205.Με όρους τυχερού παίγνιου ο υπουργός παιδείας έπαιξε την προσχολική αγωγή στα ζάρια και καταδίκασε το Δημόσιο σχολείο μένοντας πιστός στις δεσμεύσεις στους δανειστές για όλο και λιγότερη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, εφαρμόζοντας τη νεοφιλελεύθερη συνταγή της ιδιωτικοποίησης μέσω κουπονιών ή τροφείων με τα οποία λειτουργούν οι παιδικοί σταθμοί Η λογική των κουπονιών /vouchers δημιουργεί στρεβλώσεις που στην πραγματικότητα καταργούν το Δημόσιο και Δωρεάν τρόπο πρόσβασης στα κοινωνικά αγαθά και ενισχύουν τους ιδιωτικούς στη συγκεκριμένη περίπτωση παιδικούς σταθμούς αφού το κράτος αντί να επενδύει σε δομές και προσωπικό, δίνει χρήματα μέσω των κουπονιών σε ιδιώτες
Η κυβέρνηση δεν θέλησε να πράξει αυτό που φαινόταν αυτονόητο δηλαδή να συμμετάσχουν στη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση, τουλάχιστον οι Δήμοι που έχουν πλειοψηφικά θετική πρόταση από τις τριμερής επιτροπές.
Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου 24/4/2028. δήλωσε: Ένα νέο εγχείρημα που απαιτεί ευρύτερες συναινέσεις και συνεργασίες ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς. Θέλω να ευχαριστήσω τους 184 δημάρχους που, σε σύνολο 325 Δήμων, στήριξαν –αψηφώντας τις ‘Σειρήνες’- το δικαίωμα των παιδιών στη δημόσια εκπαίδευση. « προκρίθηκε η έναρξη υλοποίησής της δίχρονης να γίνει με απόλυτη συναίνεση των εμπλεκόμενων Δήμων και χωρίς πιθανότητα να τεθεί σε κίνδυνο η εφαρμογή της ».
Μπράβο από τον υπουργό στους δήμους Αη Στράτη, Οινουσών, Ελαφονησίου και των υπόλοιπων εσχατιών της Ελλάδας που αταλάντευτα αψηφούν τις σειρήνες του νεοφιλελευθερισμού και γενικεύουν τη δημόσια προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, πράγμα που δεν έκανε ο ίδιος ο υπουργός . Του χρόνου περιμένουμε και το δήμο που βρίσκεται κάτω από την πινέζα του χάρτη αφού όλοι οι μεγάλοι δήμοι που δείχνουν και μια κατεύθυνση υλοποίησης του νόμου εξαιρούνται. Για να το πούμε απλά για να το καταλάβουν όλοι όπου οι δήμαρχοι έβαλαν βέτο ο νόμος δεν υλοποιείται κι ας υπάρχουν οι δομές και ας υπάρχει θετική εισήγηση από το Διευθυντή εκπαίδευσης και τον πρόεδρο του συλλόγου εκπαιδευτικών. Αυτό είναι μια ευθύνη που βαραίνει το υπουργείο.
Να υποθέσουμε λοιπόν πως μόνο τους νόμους που ψηφίζονται ομόφωνα υλοποιεί η
κυβέρνηση;;;;;; Θα θυμίσουμε στον υπουργό ότι οι δημοκρατίες λειτουργούν με πλειοψηφίες και μειοψηφίες.
Εκ του αποτελέσματος θεωρούμε πως ο κατάλογος με τους Δήμους συμμετοχής ήταν προαποφασισμένος και η συγκρότησή των επιτροπών αποτελεί εμπαιγμό στην εκπαιδευτική κοινότητα αφού η συντριπτική πλειοψηφία των εισηγήσεων οι οποίες ήταν πλειοψηφικά θετικές πετάχτηκε στο καλάθι των αχρήστων αφήνοντας την απορία γιατί συγκροτήθηκαν (οι επιτροπές), αν όχι για να δώσουν επίφαση δημοκρατίας ενώ στην πραγματικότητα χρησιμοποιήθηκαν από την κυβέρνηση για να μειώσει τον αριθμό των δήμων συμμετοχής και από τους δημάρχους για να μπλοκάρουν την εφαρμογή αλλά και για να αποκτήσουν λόγο στην εκπαίδευση. Το επιχείρημα της ομοφωνίας κατασκευάστηκε εκ των υστέρων αφού πουθενά στο νόμο δεν αναφέρεται ότι οι αποφάσεις για να εφαρμοστούν πρέπει να είναι ομόφωνες.
Η θέση των Δημάρχων ήταν δεδομένη και διακηρυγμένη παρ όλα αυτά η κυβέρνηση τους έκανε συνομιλητές και συνδιαμορφωτές της εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι επιδιώξεις της ΚΕΔΕ άκρως νεοφιλελεύθερες και με γνωστή τη θέση για αποκέντρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βρήκαν σ την κυβερνητική πολιτική και το υπουργείο παιδείας πιστούς συμμάχους και συνεργάτες αφού τους έδωσε ενεργό ρόλο στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό κάτι που από χρόνια διεκδικούσαν και η εκπαιδευτική κοινότητα κάθε φορά το σταματούσε.
Εκτός από την ανάγκη της ρυθμιστή της εκπαιδευτικής πολιτικής (ΚΕΔΕ), ασκεί και ανάλγητη κοινωνική πολιτική αφού αποκλείει από τους Π.Σ ,δια της μεθόδου της επιλογής, μικρότερα παιδιά τα οποία κοστίζουν ακριβότερα και σε δομές και σε προσωπικό
Ας δούμε όμως πως συντάχτηκε ο περιβόητος κατάλογος με τους Δήμους συμμετοχής. Αφού οι Δήμοι μπήκαν κατά σειρά πληθυσμού από τους μεγαλύτερους προς τους μικρότερους σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αφαιρέθηκαν οι μεγάλες πόλεις που βρίσκονταν στην κορυφή της λίστας όπως Αθήνα η τριμερής δεν συγκροτήθηκε ποτέ ,Θεσσαλονίκη ,Περιστέρι –Αιγάλεω-Ίλιον με θετική εισήγηση ,Πάτρα ,Πειραιάς και πάμπολες άλλες με θετικές πλειοψηφικά εισηγήσεις λόγω επάρκειας δομών. Μαζί με την επάρκεια δομών όμως αυτονόητα προκύπτει η ανάγκη της πρόσληψης εκπαιδευτικών που προφανέστατα η κυβέρνηση εφαρμόζοντας συνταγές ΟΟΣΑ αρνείται να κάνει.
Οι 184 συγκεκριμένοι δήμοι καλύπτουν οριακά διψήφιο ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού των νηπίων Β ηλικίας, περίπου το 11% των νηπίων Β ηλικίας, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία από τους δήμους που περιλαμβάνονται έχουν πληθυσμό μικρότερο από 10.000 κατοίκους. Η κατοχύρωση της δίχρονης υποχρεωτικής σε ποσοστό μαθητικού πληθυσμού αφορά περίπου το 1/10 των νηπίων Β ηλικίας.
Σε περιοχές δηλαδή που ήδη τα νήπια Β ηλικίας φοιτούσαν στο σύνολό τους στο Δημόσιο νηπιαγωγείο και από ότι δείχνουν τα στατιστικά νούμερα όχι μόνο κτήρια δεν χρειάζονταν αλλά ούτε και εκπαιδευτικοί.
Για ένα πουκάμισο αδειανό τελικά ο λόγος για τη δίχρονη προσχολική αγωγή αφού η κυβέρνηση χρησιμοποίησε την ΚΕΔΕ ως άλλοθι και η ίδια χρησιμοποιήθηκε από την ΚΕΔΕ για να εκφράσει επίσημα και αποφασιστικά λόγο για την εκπαίδευση.
Καλούμε τη ΔΟΕ να οργανώσει τον αγώνα για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης με κινητοποίηση – παράσταση διαμαρτυρίας για την άμεση και καθολική εφαρμογή της .
Καλούμε τη ΔΟΕ να οργανώσει τον αγώνα για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για τις ανάγκες της Δημόσιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.
Δευτέρα 30 Απρίλη, στις 14.00 μμ στο Υπουργείο Παιδείας
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη