Στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ που καλέστηκε από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 26/1, συνάδελφοι που έχουμε πρωτοστατήσει όλο το προηγούμενο διάστημα στους αγώνες του κλάδου, αποφασίσαμε να συγκροτήσουμε Επιτροπή Αγώνα. Μετά από συζήτηση για τα κρίσιμα ζητήματα της περιόδου: για τη Θεματική Εβδομάδα, τις Δημιουργικές Εργασίες, τη Μαθητεία, καθώς και για τη συνεχή και εφ’ όλης της ύλης επίθεση που δέχονται το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί από κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ, αποφασίσαμε τα εξής:
Για τη Θεματική Εβδομάδα και τις Δημιουργικές Εργασίες :καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους να υλοποιήσουν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, να αξιοποιήσουν τις αποφάσεις της Γ΄ και Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καθώς και άλλων ΕΛΜΕ και στις συνεδριάσεις που θα κάνουν να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.
Στη βάση και της απόφασης της Γ.Σ. της ΕΛΜΕ των Ιωαννίνων και πολλών άλλων ΕΛΜΕ, η Επιτροπή Αγώνα
α). «Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην εφαρμόσουν τις εγκυκλίους του Υπουργείου τόσο για τις Δημιουργικές Εργασίες όσο και για τη Θεματική Εβδομάδα. Προς διευκόλυνση των Συλλόγων η Συνέλευση ενέκρινε απόφαση αντίστασης, η οποία και επισυνάπτεται . Η απόφαση είναι προτεινόμενη και κάθε Σύλλογος μπορεί να την εμπλουτίσει με βάση τα δικά του δεδομένα».
β). «Εκφράζει την πλήρη απογοήτευσή της από τη στάση της ΟΛΜΕ. Αισθάνεται ότι το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό της όργανο με την άρνηση του να τοποθετηθεί ξεκάθαρα απέναντι στις προαναφερόμενες εγκυκλίους δε στηρίζει, ούτε καν αφουγκράζεται τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των συναδέλφων. Η τακτική της κωλυσιεργίας, τάχα να ακούσουμε τι έχει να μας πει το υπουργείο, εξυπηρετεί το υπουργείο και όχι τους εκπαιδευτικούς. Για το λόγο αυτό απαιτεί την άμεση σύγκληση της Συνέλευσης Προέδρων και την επακόλουθη κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων, καθώς είναι γνωστό ότι όλες σχεδόν οι ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν ή πραγματοποιούν μέσα στην εβδομάδα Γενικές Συνελεύσεις. Μια Συνέλευση Προέδρων στα μέσα του Φλεβάρη θα είναι άνευ αντικειμένου, καθώς όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα έχουν πάρει τις αποφάσεις τους. Εκτός αν αυτό επιθυμεί το Δ. Σ. της ΟΛΜΕ».
Η Επιτροπή Αγώνα ακόμη αποφάσισε:
Για τα προβλήματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης και των ΕΠΑΛ να καλέσει τους συναδέλφους σε συνάντηση – συζήτηση την Πέμπτη 2/2, στις 7.00 μ.μ. στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης. Για τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στη συνάντηση, η Επιτροπή θα επισκεφτεί τις επόμενες ημέρες τα ΕΠΑΛ και θα συζητήσει με τους συλλόγους διδασκόντων.
Να επιδιώξει τα ζητήματα της Θεματικής Εβδομάδας, των Δημιουργικών Εργασιών και της Μαθητείας που αποτελούν τμήμα της προωθούμενης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης να συμπεριληφθούν στη συνολική αντιπαράθεση που πρέπει να έχει ο κλάδος με την εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου παιδείας και να προβληθούν αιτήματα που θα απορρίπτουν την εφαρμογή τους. Ακόμη, να απασχολήσουν τις Γενικές Συνελεύσεις όλων των ΕΛΜΕ και τη Γενική Συνέλευση των προέδρων που πρέπει να γίνουν τις επόμενες ημέρες και οι οποίες θα σχεδιάσουν και θα αποφασίσουν την απάντηση του κλάδου στη συνολική επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο και θα καθορίσουν τις διεκδικήσεις τα αιτήματά μας, καθώς και το αγωνιστικό και απεργιακό πρόγραμμα δράσης. Η Επιτροπή θα επισκεφτεί τις επόμενες ημέρες τα Γυμνάσια και τα Λύκεια και θα συζητήσει με τους συλλόγους διδασκόντων.
Να συμβάλλει στον αγωνιστικό συντονισμό και την κοινή δράση των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης και της περιοχής, των Επιτροπών Αγώνα που λειτουργούν στις ΕΛΜΕ, των Συλλόγων Γονέων και των συναδέλφων από τους Συλλόγους Διδασκόντων για τη μη εφαρμογή των εγκυκλίων. Σε μια τέτοια κατεύθυνση καλεί όλους τους παραπάνω σε συνάντηση – συζήτηση την Παρασκευή 3/2, στις 8.00 μ.μ., στην ΕΔΟΘ.
Να στηρίξει την υποδοχή των προσφυγόπουλων στο Γυμνάσιο των Λαγυνών που θα συμμετέχει και η ΕΛΜΕ σήμερα Παρασκευή 27/1, στις 2.00 μ.μ. και την Τετάρτη 1/2 να συμμετέχει στην επίσκεψη της ΕΛΜΕ στα προσφυγόπουλα που φοιτούν στο 3ο Γυμνάσιο του Κορδελιού στις 2.30 μ.μ.
Να στηρίξει και να συμβάλλει στην επιτυχία της κινητοποίησης που οργανώνουν τις επόμενες ημέρες οι ΕΛΜΕ για τα προβλήματα των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής, καθώς και για γενικότερα προβλήματα των αναπληρωτών. Η Επιτροπή θα συμμετέχει στη σύσκεψη των ΕΛΜΕ και συλλόγων της Π.Ε, καθώς και συλλόγων των αναπληρωτών για την οργάνωση της κινητοποίησης που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή στις 6.00 μ.μ., στην ΕΔΟΘ.
Επισυνάπτουμε τις αποφάσεις τις Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων τις οποίες προτείνουμε να συζητηθούν και να αποφασιστούν από τους συλλόγους διδασκόντων.
ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Ο Σύλλογος διδασκόντων του ………………………….. κατά τη συνεδρίασή του συζήτησε την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας για την θεματική εβδομάδα. Κατά τη συζήτηση διατυπώθηκαν προβληματισμοί και ενστάσεις.
Οι ενότητες που καλύπτει η θεματική εβδομάδα, είναι αντικείμενο μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο (οικιακή οικονομία, βιολογία, γλώσσα – κοινωνική και πολιτική αγωγή), οι ώρες μάλιστα των οποίων μειώθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο. Ακόμη, η θεματολογία αυτή εντασσόταν και στο μάθημα των Βιωματικών Δράσεων ,το οποίο επίσης καταργήθηκε από το υπουργείο. Συνεπώς, έχουμε αντικατάσταση διδακτικών ωρών εκπαιδευτικών από μια παράλληλη δραστηριότητα, η οποία μάλιστα επιβαρύνεται από μια αχρείαστη γραφειοκρατική δουλειά. Τα θέματα αυτά, ως σοβαρότατα για την εφηβική ηλικία, αντιμετωπιζόταν μέχρι τώρα από τα διδασκόμενα αντικείμενα, τα οποία έχουν μία συνέχεια και εσωτερική λογική. Η προτεινόμενη “θεματική εβδομάδα” αποκόπτει τα ζητήματα αυτά από τη βασική και συγκροτημένη διδασκαλία, αντικαθιστά το αντικείμενο με το θέμα κι ακόμη χειρότερα, με το “πρόγραμμα”. Οι μαθητές/ριες θα «βομβαρδίζονται» στη διάρκεια της εβδομάδας αυτής με σκόρπιες πληροφορίες χωρίς την απαραίτητη συζήτηση, ανατροφοδότηση και τελικά αφομοίωση, που επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την συνεχή, συστηματική, ενσωματωμένη στη σχολική ζωή διδασκαλία και δραστηριότητα. Στο πνεύμα των παραπάνω, είναι προβληματικό ότι οι δράσεις της “θεματικής εβδομάδας” υλοποιούνται από εκπαιδευτικούς που το γνωστικό τους αντικείμενο δεν έχει απαραίτητα σχέση με την προτεινόμενη θεματολογία. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην καταφυγή στο προτεινόμενο από το ΙΕΠ υλικό, που προέρχεται και από επιχειρήσεις και ΜΚΟ, γεγονός που δεν είναι μόνο προβληματικό από επιστημονικής άποψης, αλλά προκαλεί και σκέψεις για το ίδιο το μέλλον του χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου.
Εξαιρετικά ανησυχητική είναι η παράμετρος της αξιολόγησης, η οποία δεν αφορά στην κριτική αποτίμηση των δράσεων, αλλά στο πώς υλοποιήθηκε το πρόγραμμα από το κάθε σχολείο. Η λογική του προγράμματος κινείται στη γραμμή της επανόδου της κακόφημης “αξιολόγησης” που ο κόσμος της εκπαίδευσης απέρριψε με συντριπτικά επιχειρήματα και αγώνες.
Τέλος, στο καθαρά πρακτικό μέρος, η αναπροσαρμογή του σχολικού προγράμματος, και μάλιστα με ανακοίνωση στο μέσο της χρονιάς, ανατρέπει τον προγραμματισμό του σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά.
Λαμβάνοντας υπόψη του όλα τα παραπάνω ο Σύλλογος Διδασκόντων του ………………………………………… αποφάσισε να συνεχίσει την εκπαιδευτική διαδικασία, σύμφωνα με το πρόγραμμά του, με την αυτονόητη για εκπαιδευτικούς ευαισθησία, εντάσσοντας, άρα, όπου και όταν αυτό είναι εφικτό, στοιχεία της προτεινόμενης θεματολογίας στα αντίστοιχα μαθήματα.
ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Ο Σύλλογος διδασκόντων του ………………………….. συζητώντας την υπ’ αριθμ. …………………….. εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την εκπόνηση των Δημιουργικών εργασιών στο ΓΕΛ, επισημαίνει τα εξής :
Οι λεγόμενες Δημιουργικές Εργασίες αποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα, εφόσον καθορίζεται σαφώς ότι αποσκοπούν στη βελτίωση της βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων, ενώ η δυνατότητα επιλογής του θέματος καθορίζεται από τους καθηγητές που είναι διαθέσιμοι και από το πρόγραμμα μαθημάτων.
Από τις οδηγίες ορίζεται ότι θα πρέπει να δίνεται βάρος στη διαδικασία και τη μορφή του μαθητικού «παραδοτέου» κι όχι στο περιεχόμενο της διαδικασίας.
Η διαδικασία θα γίνει σε δύο ημέρες, σε επτάωρα, με αλλαγή προγράμματος μόνο στην Α΄ και Β΄ Λυκείου και την «εξασφάλιση» ότι οι εποπτεύοντες καθηγητές - που δεν θα είναι κατά ανάγκη οι επιβλέποντες των εργασιών - θα μπαίνουν σε «μεικτές» τάξεις έως 27 - 30 μαθητών, που θα διαμορφωθούν θεματικά για αυτές τις 2 ημέρες!
Οι εργασίες δεν υπηρετούν το ερευνητικό πνεύμα, καθώς τα εποπτικά μέσα και η βιβλιοθήκη του σχολείου δεν είναι επαρκή για μια τέτοια διαδικασία, οπότε αυτό που αναγκαστικά θα κάνουν οι μαθητές είναι να ακολουθήσουν τις τυποποιημένες οδηγίες που δίνονται στη φόρμα «Σχέδιο υποβολής της Δ.Ε» που πρέπει να συμπληρώσουν. Δηλαδή, περισσότερο θα περιγράψουν μια διαδικασία που δύσκολα θα κάνουν στην πράξη.
Με την εκπόνηση των λεγόμενων Δημιουργικών Εργασιών, οι Σύλλογοι Διδασκόντων επωμίζονται νέα γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην καθημερινότητά τους, σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού τους έργου και των εργασιακών αντοχών των εκπαιδευτικών, καθώς σε όλα σχεδόν τα ΓΕΛ υπάρχουν καθηγητές που μετακινούνται σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου και επιπρόσθετα πρακτικά οι καθηγητές, που έχουν την ευθύνη διδασκαλίας των μαθημάτων Ομάδων Προσανατολισμού, δεν μπορούν να συμμετέχουν στα 2 εφτάωρα.
Πίσω από εύηχες λέξεις, που περιγράφουν δήθεν διαδικασίες δημιουργικότητας, απαλλαγής από τον φόρτο εργασίας των μαθητών και σπασίματος της ρουτίνας, προετοιμάζεται το έδαφος για τη μέτρηση επιδόσεων, τους φακέλους των μαθητών, τους δείκτες αποτίμησης και αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, κατηγοριοποίησης μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου θα είναι σε βάρος τελικά της ομαλής, εκπαιδευτικής και διδακτικής διαδικασίας του σχολείου και ουσιαστικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη