Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου και του Ι.Ε.Π. που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα Γυμνάσια της χώρας είναι ο θεσμός της θεματικής εβδομάδας στις ενότητες : α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων γ)έμφυλες ταυτότητες.
Το πρώτο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι ότι τα θέματα αυτά αναπτύσσονται στα πλαίσια των μαθημάτων της οικιακής οικονομίας (που ο Φίλης όρισε ως «ήσσονος σημασίας») και της Βιολογίας, στα οποία ….μειώθηκε ο χρόνος που τους αναλογεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα από την φετινή χρονιά! Όταν η φτωχοποίηση των μαθητών μας εξαιτίας της ανεργίας, της μείωσης των μισθών της απλήρωτης εργασίας των γονιών τους από την εφαρμογή των μνημονίων αυξάνεται ραγδαία όταν τα σχολεία στενάζουν λόγω υποχρηματοδότησης, όταν η δημόσια υγεία καταρρέει, ισχυρίζονται πως η θεματική εβδομάδα θα προάγει την υγεία και την ευημερία των μαθητών!!!
Πλήθος παρόμοιων προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για τα θέματα αυτά και πολλά άλλα πραγματοποιούνται ήδη στα σχολεία μας με πρωτοβουλία και ευθύνη των εκπαιδευτικών.
Περισσεύει λοιπόν η υποκρισία από την μεριά του υπουργείου που ενώ εντοπίζει σωστά την σημασία παρόμοιων θεμάτων για την εφηβική ηλικία τα αποκόπτει ουσιαστικά από την βασική τους διδασκαλία και τα μετατρέπει σε «πρόγραμμα». Ενθουσιασμένο μάλλον από την «επιτυχία» της λογικής της «μέρας» π.χ. του αθλητισμού , τη στιγμή που το μάθημα της Φ.Α. υποβαθμίζεται και ασφυκτιά από την υποχρηματοδότηση και την έλλειψη υποδομών, περνάει τώρα στην «ιδέα» της …εβδομάδας. Διαφαίνεται καθαρά πλέον η αντίληψη να απαξιώνουμε και μετατρέπουμε σιγά –σιγά τo μάθημα σε άθροισμα προγραμμάτων (ΕΣΠΑ και εδώ;;) στο όνομα μάλιστα της «ολιστικής» αντίληψης της γνώσης.
Η σχετική εγκύκλιος 23/12/2016 (εξ. επείγον)!!! έχει όλο το «πακέτο»: υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Καταναγκασμός δηλαδή, γραφειοκρατικοποίηση, έμμεση αύξηση ωραρίου εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο, αναστάτωση του ωρολογίου προγράμματος κλπ.
Πίσω από το εντυπωσιακό θέμα ( έμφυλη ταυτότητα, ομοφοβία κλπ.) που δίνει ένα προφίλ προοδευτισμού, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση των συλλόγων, υπάρχει προχειρότητα, με σταθερό και επεκτεινόμενο το γενικότερο αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο, ενώ αφήνει ανοικτό και το ενδεχόμενο εμπλοκής φορέων (και ιδιωτικών επιχειρήσεων;) εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας που καθορίζονται όμως αυστηρά από τον κατάλογο φορέων που θα εκδώσει το Ι.Ε.Π
Το υπουργείο μάλλον επείγεται αφού το έστειλε τώρα και ζητά την υποβολή φόρμας μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου!
Αν το συνδυάσουμε και με το γεγονός ότι η συμμετοχή στην περιγραφική αξιολόγηση πριν από λίγο καρό ήταν προαιρετική, ενώ τώρα αυτό έχει υποχρεωτική συμμετοχή, φαίνεται ότι πάμε για κλιμάκωση της εμπλοκής στην αυτοαξιολόγηση. Από ότι φαίνεται το υπουργείο πιέζει για να έχει τα αποτελέσματα της αποτίμησης ως βάση για τις λεγόμενες "καλές πρακτικές" που θα είναι το επιχείρημα για την αυτοαξιολόγηση αρχικά και την αξιολόγηση μετά.
Καλούμε:
Tο υπουργείο να αποσύρει την σχετική εγκύκλιο και να επαναφέρει τις κομμένες ώρες των μαθημάτων στα γυμνάσια όπου θα αναπτύσσονται με άνεση παρόμοια θέματα.
Tην ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων που διαφωνούν με την υλοποίησή της.
Tην ΟΛΜΕ να καλέσει Γενική Συνέλευση προέδρων ΕΛΜΕ ώστε να υπάρξουν αποφάσεις συνολικά για τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΡΩΝΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη